Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 10:07
Verwijderd

kritiek is welkom
*hoopt dat link het doet*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 10:13
Verwijderd
EDIT: Nu werkt het niet meer.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:14
Verwijderd
Upload hem eens ergens anders. je kan hem alleen maar op postzegelformaat zien
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:17
Verwijderd
bij mij is ie wel op normaal formaat verdorie, post ik eens een keer wat
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:34
Sketch
Sketch is offline

Alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:37
Verwijderd
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:40
Vice
Vice is offline
prachtig
Oud 19-07-2006, 12:13
Verwijderd
dankje
Ik zou graag willen weten wat ik er nog aan zou kunnen veranderen en verbeteren. Niet dat ik deze nog ga veranderen want hij is al af en ik ben er best tevreden over (), maar voor een volgende keer. Kritiek is dus welkom! Ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 12:17
Sketch
Sketch is offline
Ik vind 'm ook erg gaaf.

De schaduwen op haar trui zien eruit alsof je ze met een zwart/grijs potlood hebt gedaan. Je krijgt een mooier resultaat als je ze ze donkerder maakt door er andere kleuren door te mengen, ipv ze echt zwart te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 12:23
Verwijderd
Hier kan ik wat mee goeie tip.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 13:07
Vice
Vice is offline
Dan zou ik je groen aanraden.Komt vrij natuurlijk over.

Maar om eerlijk te zijn vind ik dat zwart niet echt storend.
Oud 19-07-2006, 15:09
dafzzz
dafzzz is offline
wow...stoer!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 15:42
Verwijderd
Heb je dit nagetekend van een foto of zo uit je hoofd? Als je het nagetekend heb, heb je dan misschien ook die foto?
Maar ik vind hem erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:08
Myuki
Myuki is offline
mooi dr scheiding ziet er erg natuurlijk uit
Oud 19-07-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 19-07-2006 @ 16:42 :
Heb je dit nagetekend van een foto of zo uit je hoofd? Als je het nagetekend heb, heb je dan misschien ook die foto?
Maar ik vind hem erg mooi.
Hij is nagetekend, al lijkt ie niet op het origineel. Als ie er op had moeten lijken is ie meteen een stuk minder, maar dat was dan ook niet per se de bedoeling. Ik zal de foto ff opzoeken.. en nee, ik weet niet hoe ik hem moet verkleinen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:32
mandi
mandi is offline
er is iets met haar mond. dat lijkt niet helemaal te kloppen. en haar wangen zijn een beetje bol.
hij is mooi
Oud 19-07-2006, 22:24
mandarijntje22
mandarijntje22 is offline
Welk soort materiaal heb je gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:27
XIII
XIII is offline
Citaat:
mandarijntje22 schreef op 19-07-2006 @ 23:24 :
Welk soort materiaal heb je gebruikt?
Ziet er uit als kleurpotlood.

Een van mijn favoriete media. Leuk dat je je eigen draai eraan hebt gegeven. Probeer zoals gezegd er wat meer kleur in te werken. Schaduwen zijn niet altijd zwart
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:56
Verwijderd
Ik vind de mond te gemaakt (maar dat kan ook zijn door je eigen insteek die je eraan hebt gegeven).
Verder vind ik dat het gezicht iets meer oneffenheden mag vertonen, zodat het ook echt een gezicht wordt en niet een stuk papier.
Na het zien van de foto klopt er qua verhoudingen geloof ik iets niet. Ik weet niet precies wat, maar ik denk iets met de kreukel van de trui, de schouder en de stand van het hoofd.
Het schaduwverloop in het gezicht vind ik qua kleur echt tof gedaan.
Misschien dat je de vorm van het gezicht nog iets echter zou kunnen doen.
Voor de rest is het een prettig plaatje om naar te kijken
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:59
Magican
Magican is offline
Vanwaar de littekens?
Oud 20-07-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 20-07-2006 @ 00:59 :
Vanwaar de littekens?
de eigen draai eraan gok ik zo
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:20
Verwijderd
Het is idd kleurpotlood. De mond ben ik zelf ook niet tevreden over. Ik weet niet precies wat ik er niet goed aan vind, maar hij klopt gewoon niet, zoals al eerder is gezegd. Als de tekening op de foto had moeten lijken, zou ik niet tevreden zijn geweest met het resultaat: het lijkt niet. Dat was dan ook niet de bedoeling, want ik heb er idd mijn eigen draai aan willen geven. En de littekens heb ik gewoon erbij getekend om het er wat interessanter uit te laten zien. Dat er iets met haar gebeurd is, maar je weet niet wat. Ofzo. Bedankt voor alle reacties, ik heb hier echt wat aan .
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:05
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik vind haar neus een beetje knobbelig . Maar ik vind hem eigenlijk gewoon super.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 12:08
Vee
Vee is offline
Je kan echt enorm goed tekenen, en dat werkt voor en tegen je... Vóór omdat je prachtige shit maakt, en tegen omdat je je eigen draai daardoor te beperkt houd, en in ieder geval hier heel erg blijft bij een mooi plaatje.... Ik ben heel benieuwd hoe je je gaat ontwikkelen, dit is in ieder geval veelbelovend!
Oud 21-07-2006, 15:18
botulismf
botulismf is offline
Wat betreft de mond: de mond van Björk heeft een heel karakteristieke vorm, je kan aan een foto van alleen haar mond haast al herkennen dat zij dat is. Ook op de foto die jij uit hebt gekozen is die vorm duidelijk te zien. Bij jouw tekening is die karakteristieke vorm haast volledig verdwenen. Lijnen die in het echt kronkelen of een S-vorm hebben, zijn bij jou ineens recht. Dit is het duidelijkst in het donkere stuk tussen de lippen. Op de foto heeft het zwart in de mond de vorm van een opengeslagen tijdschrift of een silhouet van een vogel of iets dergelijks, en je ziet dat de zwarte lijn hele dikke en hele dunne delen heeft. Bij jou is de lijn overal even dik en is hij bijna recht.
En de onderlip is bij jou breder en dunner geworden, en de mondhoeken gaan niet een stukje omhoog.

Verder lijkt de kin op jouw tekening wat ronder, wat boller dan op de foto. Door de schaduwen rond de kin wat donkerder aan te zetten, kun je de spitsere vorm die in haar kin zit wat duidelijker er uit laten komen.

Maar al met al een toffe tekening. Ik vind vooral dat je erg goed kleurt, en het haar is knap gedaan.
Oud 21-07-2006, 15:59
Verwijderd
Citaat:
botulismf schreef op 21-07-2006 @ 16:18 :
verhaal
Je hebt helemaal gelijk. Nu je het zo zegt vind ik het dom van mezelf dat ik niet heb gezien wat eraan mankeerde, want nu lijkt het ineens zo simpel . Ik zal in het vervolg zeker proberen om meer op de vormen/schaduwen te letten. En Vee, je hebt gelijk. Ik vind het inderdaad moeilijk om er niet alleen een mooi plaatje van te maken maar er ook echt mijn eigen draai aan te geven. Dat heeft eigenlijk meer te maken met dat ik niet durf te experimenteren, ben namelijk veels te bang dat ik fouten maak en dat is natuurlijk erg beperkend .
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 13:53
Zwoek
Zwoek is offline
Ik vind hem super mooi. Hij lijkt idd niet op de foto, maar als je er meer van jezelf in stopt is het super.
Ik vroeg aan mijn pa: Kun je zien wie dit is? Pa: Jaa, dat is Björk, dat zie ik zo!

En het haar is al helemaal mooi gemaakt. Het enige wat me opvalt is dat de vorm van haar hoofd niet helemaal klopt, of dat het voorhoofd te klein is. Maar eigenlijk stoort dat helemaal niet.
Oud 23-07-2006, 23:20
Azaelia
Azaelia is offline
Ik vind het echt heel erg leuk, vooral de originele eigen draai eraan vind ik echt super. Maakt het lichtelijk macaber maar het heeft zeker iets. Toch kloppen er denk ik kleine dingen niet, maar dat is gemierneukerij. Het enige wat me echt erg opvalt is dat het voorhoofd in verhouding erg klein is. En dat maakt denk ik weer dat het gezicht een beetje uit balans is. (But I could be wrong)
Verder super.
Oud 24-07-2006, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 19-07-2006 @ 14:07 :
Dan zou ik je groen aanraden.Komt vrij natuurlijk over.

Maar om eerlijk te zijn vind ik dat zwart niet echt storend.
Inderdaad, heel simpel trucje om schaduwen levendiger te maken - gewoon de contrasterende kleuren gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:46
mandi
mandi is offline
Citaat:
botulismf schreef op 21-07-2006 @ 16:18 :
Wat betreft de mond: de mond van Björk heeft een heel karakteristieke vorm, je kan aan een foto van alleen haar mond haast al herkennen dat zij dat is. Ook op de foto die jij uit hebt gekozen is die vorm duidelijk te zien. Bij jouw tekening is die karakteristieke vorm haast volledig verdwenen. Lijnen die in het echt kronkelen of een S-vorm hebben, zijn bij jou ineens recht. Dit is het duidelijkst in het donkere stuk tussen de lippen. Op de foto heeft het zwart in de mond de vorm van een opengeslagen tijdschrift of een silhouet van een vogel of iets dergelijks, en je ziet dat de zwarte lijn hele dikke en hele dunne delen heeft. Bij jou is de lijn overal even dik en is hij bijna recht.
En de onderlip is bij jou breder en dunner geworden, en de mondhoeken gaan niet een stukje omhoog.

Verder lijkt de kin op jouw tekening wat ronder, wat boller dan op de foto. Door de schaduwen rond de kin wat donkerder aan te zetten, kun je de spitsere vorm die in haar kin zit wat duidelijker er uit laten komen.

Maar al met al een toffe tekening. Ik vind vooral dat je erg goed kleurt, en het haar is knap gedaan.
\o/ voor botulism voor het uitleggen wat ik bedoel.
Oud 25-07-2006, 20:29
Myrtille
Myrtille is offline
Er is nog iets waardoor de vorm van het hoofd niet helemaal lijkt te kloppen. Haar jukbeenderen lijken door de schaduw die jij op de wang hebt aangebracht, recht over te lopen in de mond. Als het goed is loopt dat bot, onder je ogen, niet door naar je mondhoeken, anders is er iets ernstigs misgegaan in de baarmoeder

Op de foto zie je dat de schaduw op haar wang niet één lange boog is, maar dat er een golving in zit. Leg je duim maar op het plek waar eigenlijk ook schaduw had moeten zitten, dan ziet het er al een stuk natuurlijker uit!

Verder vind ik het echt heel mooi, je kunt echt goed omgaan met die kleurpotloden. \o/
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 15:44
JNin
JNin is offline
Al met al, knappe tekening!
Oud 02-08-2006, 09:34
Verwijderd
Björk heeft een apart gezichtje wat volgens mij best lastig is om na te tekenen maar het is je goed gelukt moet ik zeggen, .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 21:04
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
De tekening is mooier dan de foto
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 20:11
doornroosje15
doornroosje15 is offline
-----
Oud 17-09-2006, 11:26
jasejosh
jasejosh is offline
vind m heeel mooi,alleen lijkt ie nie helemaal..en dat ivnd ik dan toch wel belangrijk!

als je daar nog aan werkt,issie top!
Oud 17-09-2006, 16:17
Perikles
Perikles is offline
Björk heeft inderdaad een apart gezichtje, maar misschien maakt dat haar juist zo mooi. Ik vind je tekening ook prachtig. Complimenten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:25
Verwijderd
Bedankt allemaal . Ben in de zomervakantie aan een kinderboekje bezig geweest, zal ik hier misschien ook eens posten als ik meer tijd heb. 't was in ieder geval erg leuk om te maken .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten