Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit via KPN.
Mmm, ik weet dan niet of ik die router wel helemaal goed had aangesloten. Ik had mijn internetkabel in 1 van die 4 poorten gestopt en het kabeltje dat ik bij de router had gekregen van de wanpoort van de router naar de enige poort van de modem. Toen werkte de router wel, klopt dat dan wel? Want op zo'n moment, als je in het scherm van de router kijken (Htpp://192.168 enz enz) dan ziet ie wel 2 pc's. Maar dat wachtwoord en login die je nodig hebt bij KPN bij die pptp verbinding, hoe weet ik welke dat is? Ik heb een login/ww voor mijn internet, en een login/ww voor de modem zelf (daar vraagt ie meteen al om als ik naar http://10.0.0.138 surf) Is het 1 van die 2 of is er nog een derde set van login en wachtwoord die ik moet weten? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is de eerste, dus je login/wachtwoord voor het www.
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Als je BBNed of BaByXL had gehad, had je niets hoeven in te stellen. Daarom raad ik dat ook altijd aan, dat voorkomt veel problemen of gek*t. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Klopt ja... maar goed, dat doet er ook niet echt toe, die verbinding is er nou eenmaal al en in plaats van te klagen over hoe afschuwelijk het wel niet is, is de TS denk ik meer gebaat bij een oplossing.
![]() Ik heb ooit wel eens bij iemand met KPN DSL een router ingesteld (ook met een SpeedTouch Home, als ik me niet vergis) en dat werkte gewoon prima, je moet die router alleen zo instellen dat die de verbinding maakt (in plaats van je PC). Het boekje weet daar vast wel meer over te vertellen, maar je moet dus in ieder geval ergens in de router setup een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Maar als het echt allemaal niet werkt dan zou een modem/router-combinatie ook een goed idee zijn; Sweex is ook weer niet zo'n denderend merk. XS4ALL levert deze bij haar abonnementen, misschien is hij ook wel los via hen verkrijgbaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog 1 vraagje, die gebruikersnaam en wachtwoord, zijn dat die van mijn internet? Misschien een suffe vraag, maar ik weet het liever even zeker voordat ik weer gefrustreerd met die router aan het prutsen ben en het weer niet werkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar hier is wel een voorbeeld hoe vervelend dergelijke onnodige complexiteit voor de eindgebruiker kan zijn. Het zou immers veel handiger zijn als ze alleen maar de kabels hoeft te verbinden en dan gelijk online is. Voor ons is een PPTP verbinding opzetten misschien niet zo'n punt maar voor anderen wel. Ik zie het nut er niet van in, in elk geval. En ik hoop dat ook KPN dat inziet, en binnenkort ook naar bridged IP overstapt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Router verbreekt na een uur de verbinding Verwijderd | 1 | 26-09-2006 09:32 | |
Software & Hardware |
[Router] PC en Xbox 360 D | 7 | 26-03-2006 11:39 | |
Software & Hardware |
Verschil tussen een splitter en een router LexCi | 19 | 03-03-2006 00:30 | |
Software & Hardware |
[adsl] router en modem tegelijk via splitter laten inbellen ??? Atje85 | 18 | 05-01-2004 20:15 | |
Software & Hardware |
adsl op 2 pc's stevie | 16 | 30-12-2002 19:19 | |
Software & Hardware |
[ROUTER] Problemen met internet delen. Yohst | 27 | 09-09-2002 11:46 |