Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2006, 13:27
Sanctus
Sanctus is offline
Plaats hier je beste spijbelsmoezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2006, 14:15
Magican
Magican is offline
Ik wilde echt reageren maar de hond heeft het opgegeten en de brug stond open. Vandaar
Oud 27-09-2006, 14:30
Saycheese
Saycheese is offline
Ik ben een half uur te laat want ik ben een half uur te laat vertrokken.
Oud 27-09-2006, 14:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben meegenomen door buitenaardse wezens, omdat ze dachten dat ik Frans Bauer was en me dus een liedje wilden laten zingen voor de zojuist getrouwde koning Keni en koningin Grina van de planeet Onom, waar gepraat wordt door middel van een telepatisch orgaan en door het gebrek aan spraak- en zangorganen logischerwijs zingen onmogelijk wordt gemaakt en waar, hoewel ik best zin had om een liedje te zingen, voordat ik mijn eerste toon kon uitbrengen, oorlog uitbrak met de krachtdivisie van de planeet Hononid, waar de bewoners, in tegenstelling tot de bewoners van Onom, stembanden hebben die vele malen groter zijn dan die van ons, zo groot dat je doof wordt bij elk woord dat ze uitspreken en hoewel de bewoners van Onom geen stembanden hebben, hebben ze wel oren om naar hun CD's van Frans Bauer te luisteren, zodat ze, als ze de bewoners van Hononid horen praten, accuut doof worden en vervolgens zullen sterven door een gebrek aan Frans Bauer, maar aangezien ik gek werd van de muziek van Bauer had ik mijn oordoppen ingedaan en overleefde ik de naderende geluidsgolf, waarna ik tot de ontdekking kwam dat de krachtdivisie van Hononid gemakkelijk uit te schakelen was door ze net onder de maag te raken, waarna ik hun fietsvormige ruimteschip die u op het plein kunt zien staan kon gebruiken om terug te keren naar aarde en uw les bij te wonen, meneer. Ben ik te laat?
Oud 27-09-2006, 15:07
Verwijderd
Maar een half uur te laat is iets anders dan spijbelen

Ik gebruikte vandaag toen ik te laat was bij natuurkunde doordat we te lang aan het praten waren bij muziek: Ja, we moesten écht persé die opdracht voor muziek afmaken, anders mochten we niet weg .
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:30
Kurogane
Kurogane is offline
Toen ik op de middelbaar zat, kon je alleen in de les komen als je een 'te-laat briefje' had, die je dan bij de administratie kon ophalen. Een 'te-laat briefje' betekende dan dat je de volgende dag een half uur eerder op school moest zijn.

Ik had gewoon die te laat briefjes met Word zelf gemaakt en de handtekening kon ik toen inmiddels perfect naschrijven. Op die manier heb je geen smoesjes nodig
Oud 27-09-2006, 16:57
Crimson
Crimson is offline
ik ben dikke vriendjes met de vrouw die concierge is, dus hoef nooit eerder te komen. en spijbelen: gewoon briefje inleveren met ziek erop klaar
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 17:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Goeiemorgen, meneer Daniels.
- goedemorgen marcel. waarom was je er gister niet
Ik had geen zin.
- dat lijkt me geen goede reden. Het gaat wel om je toekomst hoor (!)

Ik : dat lijkt me wat overdreven. Ik verdien naast mn studie meer dan u met een volledige werkweek. Volgende keer geef ik mn secretaresse wel de schuld, oke ?
Oud 27-09-2006, 18:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn zusje heeft de wekker ingepikt.

Maar goed, verder spijbelde ik nooit, dus dan had ik ook geen smoezen nodig.
Oud 27-09-2006, 19:18
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2006 @ 18:01 :
Ik : dat lijkt me wat overdreven. Ik verdien naast mn studie meer dan u met een volledige werkweek. Volgende keer geef ik mn secretaresse wel de schuld, oke ?
Als ik leraar was zou ik zeggen dat je met je arrogante houding weer kunt verdwijnen en nooit meer terug hoeft te komen

Maar misschien is dat de reden dat ik geen leraar ben
Oud 27-09-2006, 20:11
J-roenn
J-roenn is offline
jonge, als je zo stoer bent om te spijbelen ben je toch zeker ook wel stoer genoeg om dat tegen de docent te zeggen ?

bij mij op roc hebben ze dat iig liever dan dat je met een brakke smoes komt. en anders komt de ortho/tandarts/dokter/ziekte smoes nog wel n keer om de hoek.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:19
LB06
LB06 is offline
Smoezen? Ik heb me wel een keer ziek gemeld op het VWO, terwijl ik dat niet was. Maar dat mocht ik toen, omdat ik 18 was. Verder houd ik me er niet mee bezig.

En op de Uni kún je niet eens spijbelen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:42
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 27-09-2006 @ 21:11 :
jonge, als je zo stoer bent om te spijbelen ben je toch zeker ook wel stoer genoeg om dat tegen de docent te zeggen ?

bij mij op roc hebben ze dat iig liever dan dat je met een brakke smoes komt. en anders komt de ortho/tandarts/dokter/ziekte smoes nog wel n keer om de hoek.
Bij mij op t roc mag je gewoon wegblijven, reden of niet. T gaat alleen wel tenkoste van je herkansing, maar dat is je eigen schuld.

Ik gebruikte nooit spijbelsmoezen, bij ons was het gewoon het dubbele na komen (als het gemeld werd dan), naar een reden werd niet gevraagd. En als een leraar er naar vroeg dan zei ik dat ik dacht dat het uitviel ofzo. Maar ik zei ook wel eens dat ik gewoon geen zin of wat beters te doen had.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 07:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 20:18 :
Als ik leraar was zou ik zeggen dat je met je arrogante houding weer kunt verdwijnen en nooit meer terug hoeft te komen

Maar misschien is dat de reden dat ik geen leraar ben
ik kan wel meer redenen verzinnen om geen leraar in het voortgezet onderwijs te worden.

ik deed tenminste mijn huiswerk en gedroeg me tijdens de lessen waarbij ik de moeite kon opbrengen om op te komen dagen wel fatsoenlijk; dat lijkt me minder storend dan lui die er EN altijd zijn EN de lessen een ondraaglijke hysterische hel proberen te maken voor de toch al overspannen leraar.

overigens ging het om een leraar die zelf ook nogal arrogant deed, hij verdiende het gewoon.
Oud 28-09-2006, 09:27
Verwijderd
Als ik ging spijbelen, meldde ik me gewoon ziek, niemand die vroeg waar ik was geweest.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 09:57
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
Ortho, tandarts, dokter.
Ortho, tandarts, dokter.
Ortho, tandarts, dokter.
Ortho, tandarts, dokter..

Ik wisselde het af, en daar zijn ze nooit écht achter gekomen..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:39
Verwijderd
Op een gegeven moment was ik twee weken ziek, toen begonnen ze zich toch af te vragen waar ik bleef Maar ik was altijd vrij braaf, dus werd er geen enorm probleem van gemaakt
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:01
Verwijderd
ik ga gewoon niet als ik te laat ben

maar goed. smeer op je handen zeggen dat je fiets stuk was, flauwgevallen door de ramadan, na de pauze/tussenuur vertellen dat je kroketten ging bakken en het rookalarm afging, kat ontsnapt, ongeluk gebeurd op straat, je had een huilbui want je keek oprah, je dacht dat het donderdag was (niet te gebruiken op donderdagen), je hamster was overleden, je geëmigreerde familielid belde longdistance, je had bij de turk gegeten en nu heb je last van je darmen.

etc. allemaal met succes gebruikt
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:23
Missy
Missy is offline
Een meisje kwam vandaag met deze smoes de klas in. Dat je vader/moeder weggaat en de voordeur dichtdoet. Dan gaat je broer of zus ook weg en die heeft zogenaamd de achterdeur dichtgedaan. Toen zat je opgesloten en moest je de buurvrouw bellen om te vragen of ze open komt doen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2006 @ 18:01 :
Ik : dat lijkt me wat overdreven. Ik verdien naast mn studie meer dan u met een volledige werkweek.
Hoe ontzettend búrgerlijk kan je zijn, om te huilen gewoon. Vooral zo doorgaan, daar maak je vrienden mee.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 14:49
Verwijderd
De fietsen reden niet vandaag.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:08
mOppieAanweziG
mOppieAanweziG is offline
Als ik spijbelde.. dan.. had ik niet echt een smoes.. Ik bleef gewoon weg. Geen leraar die mij belde om te vragen waar ik was of shit. En anders had ik de smoes dat ik ziek was.. en dat me ouders hebben gebeld naar school. Oh, niet doorgekregen? Dan is er toch was mis bij die administratie daar! Whaha
Oud 28-09-2006, 15:09
professor2
professor2 is offline
ik deed nooit aan smoezen de laatste jaren ik kwam gewoon niet als ik niet kwam en wel als ik wel kwam
en inde brugklas was ik te bescheten een smoes te verzinnen
alleen in de tussen fase in de derde heb ik wel eens grapjes gemaakt als
een vgoeltje naar de dieren arts brengen
vestoppen voor hordes jehova getuigen
ik zat vast in de lift etc

maar geen was echt een smoes meer grapjes maken met de leraren

Laatst gewijzigd op 28-09-2006 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:09
Faerie
Faerie is offline
bij ons (op mijn middelbare school) controleerden ze alleen altijd het 1e uur, en de mensen die er niet waren belden ze dan op. Dus ging ik vaak gewoon alleen het eerste uur, en anders nam ik de telefoon gewoon niet op. Je moest hierna dan wel een briefje inleveren, met handtekening van een van je ouders, en aangezien mijn moeder echt een enorm simpele handtekening heeft...

nu op het Fontys mag je bij alle colleges gewoon wegblijven, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Bij gewone werklessen wordt dat ook niet heel streng gecontroleerd, maar de docenten hebben het natuurlijk wel in de gaten dat je er steeds niet bent.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:51
De Agenda
De Agenda is offline
Heb geen smoes nodig, bepaal mijn eigen tijden......

Das pas betersss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2006, 17:12
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
"volkómen redenloos".

o, maar je kijkt zo .." heb je problemen?

mwaj.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 15:55 :
Ik ben meegenomen door buitenaardse wezens, omdat ze dachten dat ik Frans Bauer was en me dus een liedje wilden laten zingen voor de zojuist getrouwde koning Keni en koningin Grina van de planeet Onom, waar gepraat wordt door middel van een telepatisch orgaan en door het gebrek aan spraak- en zangorganen logischerwijs zingen onmogelijk wordt gemaakt en waar, hoewel ik best zin had om een liedje te zingen, voordat ik mijn eerste toon kon uitbrengen, oorlog uitbrak met de krachtdivisie van de planeet Hononid, waar de bewoners, in tegenstelling tot de bewoners van Onom, stembanden hebben die vele malen groter zijn dan die van ons, zo groot dat je doof wordt bij elk woord dat ze uitspreken en hoewel de bewoners van Onom geen stembanden hebben, hebben ze wel oren om naar hun CD's van Frans Bauer te luisteren, zodat ze, als ze de bewoners van Hononid horen praten, accuut doof worden en vervolgens zullen sterven door een gebrek aan Frans Bauer, maar aangezien ik gek werd van de muziek van Bauer had ik mijn oordoppen ingedaan en overleefde ik de naderende geluidsgolf, waarna ik tot de ontdekking kwam dat de krachtdivisie van Hononid gemakkelijk uit te schakelen was door ze net onder de maag te raken, waarna ik hun fietsvormige ruimteschip die u op het plein kunt zien staan kon gebruiken om terug te keren naar aarde en uw les bij te wonen, meneer. Ben ik te laat?

Dus jij lijkt op Frans Bauer
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 18:36
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Bus kwam te laat

Cavia gestorven aan tyfus

een horde koeiu versperde de weg

zoiets denk k
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 13:02
Femic
Femic is offline
Ik had wel een hele goeie te laat smoes op de middelbare school. Dat m'n poes was ontsnapt of m'n konijn en dat ik die moest gaan vangen. Kun je alleen niet 2x bij dezelfde docent/concierge gebruiken.
Oud 29-09-2006, 13:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-09-2006 @ 15:49 :
De fietsen reden niet vandaag.

leukste smoes die ik ooit gehoord heb (afkomstig van een hoogblonde rondborstige jongedame) "ow, ik dacht dat het zondag was".

waarom mevrouw toch op school kwam, terwijl ze dacht dat het zondag was, is me niet meer duidelijk geworden, helaas.
Oud 29-09-2006, 14:50
Balance
Balance is offline
Ik heb wel eens gehoord over een jongen die te laat kwam.
De concierge stond beneden bij de trap de wacht te houden voor iedereen die te laat kwam. Hij wilde er nog snel even tussendoor glippen en die concierge hield hem aan met dat ie toch echt een briefje moest gaan halen.
Hij: wat, een briefje? Maar weet u dan niet wie ik ben?!!!
Concierge: nee en het kan me ook niet schelen.
Hij: Mooi zo!

En hij glipte dus snel langs die concierge langs om alsnog naar de les te gaan
Oud 29-09-2006, 15:29
Verwijderd
Bij ons stond de concierge ook altijd te wachten, en soms stond er een docent bij de deuren naar de aula. Ik kwam een keer vijf minuten te laat, de concierge wilde me gaan aanhouden, maar de docent stond bij de deur en riep heel hard dat ik moest rennen voor m'n leven en hield de deur voor me open (En toen ik rende riep de concierge heel hard dat je niet door de gangen mocht rennen )
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 15:45
Supreme Dutch
Bij te laat komen : Aangehouden door motoragent, bus kwam te laat, ik moest uit andere stad komen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 16:27
***ailá***
***ailá*** is offline
leraar: waarom was jij niet op school?

ik: had ik les dan?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 18:59
Verwijderd
Mijn mentor -oud mannetje- in het examenjaar vroeg altijd op een hele agressieve toon: waarom ben je te laat? en dan zei ik altijd heel nonchalant: 'mijn taxi was te laat'. Vervolgens keek hij dan heel verbaasd en ging hij er verder niet op in. Die man heeft een tijdje gedacht dat het echt was en toen heb ik ooit verteld dat het een flauw grapje was. Echt grappig vond hij het niet maar ik betwijfel dan ook of die man enige vorm van humor kan beleven. Het klinkt saai maar het was opzich wel grappig

Ohja en die 'mijn moeder/vader/broer' heeft me buitengesloten gebruikte ik ook vaak tijdens officiele gelegenheden zoals pta-toetsing.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 12:38
Gimme more beer
Citaat:
Lisaaah schreef op 28-09-2006 @ 19:13 :

Dus jij lijkt op Frans Bauer
Had ik ook al verteld dat die krengen geen ogen hebben?
Oud 30-09-2006, 13:01
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 29-09-2006 @ 15:50 :
Ik heb wel eens gehoord over een jongen die te laat kwam.
De concierge stond beneden bij de trap de wacht te houden voor iedereen die te laat kwam. Hij wilde er nog snel even tussendoor glippen en die concierge hield hem aan met dat ie toch echt een briefje moest gaan halen.
Hij: wat, een briefje? Maar weet u dan niet wie ik ben?!!!
Concierge: nee en het kan me ook niet schelen.
Hij: Mooi zo!

En hij glipte dus snel langs die concierge langs om alsnog naar de les te gaan
Dat is een (Amerikaanse?) reclame.
Oud 30-09-2006, 15:53
Maresa
Maresa is offline
Bij mooi weer: ik was even in de tuin en had de achterdeur dichtgedaan omdat onze kat niet naar buiten mag. Dat wilde het beest jammer genoeg wel, dus hij sprong de hele tijd tegen de deur op. Daardoor kwam hij op de haak terecht en toen was ik buitengesloten.

(Was mij een keer gebeurd. Grom. Wie bedenkt er ook een háák op een deur... Je hebt sloten!)

Bij vrouwen: ik fietste naar school en ontdekte halverwege dat ik ongesteld ging worden en ik had alleen maar een inlegkruisje in. Toen ben ik als een gek naar huis gefietst om maandverband/tampons te halen.

Spijbelen: ik hoorde iemand op de wc huilen, bleek het een meisje te zijn dat dacht dat ze zwanger was. Ze was helemaal in paniek en ik heb haar meegenomen naar de dokter om een zwangerschapstest te doen.

Helaas echt gebeurd. Maar zo kun je er nog wel duizend bedenken

Ik heb ook wel een keer twee vriendinnen gehad die hadden verzonnen dat ze in een tussenuur waren verdwaald. Er was een woonwijk in de buurt - net een doolhof - en daar wilden ze in het park gaan zitten. Helaas kwamen ze er niet op tijd uit.

Dat je dan die hele woonwijk niet in bent geweest maakt natuurlijk niet uit

Pfft, the old times... Ben toch blij dat je op het HBO niets móet. Alhoewel ik moet zeggen dat ik bij bijna alle colleges ben. Werkt dat verplichten misschien toch averechts
Oud 30-09-2006, 21:05
Femic
Femic is offline
Citaat:
Maresa schreef op 30-09-2006 @ 16:53 :
Spijbelen: ik hoorde iemand op de wc huilen, bleek het een meisje te zijn dat dacht dat ze zwanger was. Ze was helemaal in paniek en ik heb haar meegenomen naar de dokter om een zwangerschapstest te doen.
Sinds wanneer moet je naar de dokter voor een zwangerschapstest dan?
Oud 01-10-2006, 14:44
Missy
Missy is offline
Citaat:
Femic schreef op 30-09-2006 @ 22:05 :
Sinds wanneer moet je naar de dokter voor een zwangerschapstest dan?
Zij niet, maar dát meisje.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:23
PV
PV is offline
bus te laat, want; brug stond open/omleiding/kwam helemaal niet opdagen

vooral aan te raden als jij de enige in je klas bent die met die bus komt. Anders overhalen om ook te laat te komen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 16:05
Magican
Magican is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-09-2006 @ 14:01 :
Dat is een (Amerikaanse?) reclame.
Ik wilde net zeggen
Oud 01-10-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 01-10-2006 @ 15:44 :
Zij niet, maar dát meisje.
Voor een zwangerschapstest ga je naar de apotheek, je komt een test, je plast erover, klaar. De test bij de huisarts doe precies hetzelfde, en meestal is het dus onnodig om voor een zwangerschapstest naar de huisarts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 18:00
Missy
Missy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-10-2006 @ 17:23 :
Voor een zwangerschapstest ga je naar de apotheek, je komt een test, je plast erover, klaar. De test bij de huisarts doe precies hetzelfde, en meestal is het dus onnodig om voor een zwangerschapstest naar de huisarts te gaan.
Ja, weet ik . De vraag weer is verkeerd gelezen met me doffe kop.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:10
Dutch_Judge
Dutch_Judge is offline
Ik was aan het fietsen, maar toen was mijn band lek omdat ik over een spijker die uit het beton stak reed. Toen moest ik dus snel naar een vriend in de buurt die dicht bij woonde. En toen moest ik mijn band plakken. Maar ik stond per ongeluk op de tube solutie waardoor ik aan de grond bleef plakken. En toen zag ik een een legionella bacterie die een oud vrouwtje wou besmetten die net langs kwam lopen. En toen mepte ik die dood met de fietspomp.. En daarom ben ik een beetje laat...

Jaahaaa echt waar meneer!
Oud 01-10-2006, 19:22
Morri
Morri is offline
Citaat:
Dutch_Judge schreef op 01-10-2006 @ 20:10 :
Ik was aan het fietsen, maar toen was mijn band lek omdat ik over een spijker die uit het beton stak reed. Toen moest ik dus snel naar een vriend in de buurt die dicht bij woonde. En toen moest ik mijn band plakken. Maar ik stond per ongeluk op de tube solutie waardoor ik aan de grond bleef plakken. En toen zag ik een een legionella bacterie die een oud vrouwtje wou besmetten die net langs kwam lopen. En toen mepte ik die dood met de fietspomp.. En daarom ben ik een beetje laat...

Jaahaaa echt waar meneer!
Die heb je van zo'n gratis kaart of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 21:57
ook hallo
ook hallo is offline
Ik was naar de tandarts
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 03:19
arPos
arPos is offline
Ehm ik moest thuis wat dingen regelen: wat wil je doen? mijn ouders bellen

succes
Oud 02-10-2006, 08:51
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
heel simpel: je gaat het 1e uur naar school,
zet na een half uur een zielig gezicht op met de melding dat je je 'niet zo lekker voelt' en dat het beter is als je 'een dagje thuis uitrust'...
Oud 02-10-2006, 09:10
sdekivit
sdekivit is offline
mooie smoes net als vandaag bij mij het geval:

bus van arriva kwam voor de zoveelste keer weer eens niet opdagen omdat de buschauffeur de weg kwijt was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten