Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2006, 10:02
Young Predator
Young Predator is offline
Sinds kort is op de Xbox een pokergame verschenen. Tevens heb ik van sommige mensen gehoord dat de regel van de Kicker-card veranderd is. Weet iemand hier meer over? Of kan iemand mij de exacte regels daarvan geven?
Oud 07-09-2006, 10:08
TopDrop
TopDrop is offline
http://www.google.nl/search?q=texas+holdem+kicker
Oud 07-09-2006, 12:38
Dexter_M
Dexter_M is offline
Regel van kickerkard is zelfde gebleven.
Als er 2 mensen dezelfde hand hebben dus laat zeggen 1 paar 10. Dus stel jij hebt 10 en queen. De andere een 10 en een jack. Heb jij gewonnen is erg makkelijke regel
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 16:29
Young Predator
Daarom staat het hier op het forum topdrop, omdat op internet 2 verschillende dingen staan.

namelijk: speler 1 en 2 hebben beiden een 10 in de hand, op tafel ligt een 10. Beiden hebben dus een pair tienen. Vervolgens ligt er ook op tafel een Aas. Beiden kunnen deze kiezen als kicker en dus wordt het een split-pot.

Terwijl ergens anders staat vermeld dat de Kicker juist de hoogste andere kaart is in een spelers hand. Dus als er een koning in speler 1 zijn hand zit, en een 5 in speler 2 zijn hand, wint speler 1. Ondanks dat op tafel bijv. een Aas ligt die beide speler zouden kunnen gebruiken als kicker.

Het tweede voorbeeld is volgens mij echt de normale kicker regel. Maar ik moet ergens na kunnen trekken als die regel die ik zo geleerd heb ( samen met vele anderen, en tevens zo beschreven staan in regelementboekjes ) niet veranderd is. Dit kan ik niet hupsakee vinden op google.
Oud 07-09-2006, 17:45
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 07-09-2006 @ 17:29 :
*knip*
Oooh dat bedoel je! Zeg dat dan meteen Volgens mij geldt die eerste regel, maar ik weet t niet zeker. Anders moet je een online poker programma downloaden en kijken hoe het daar zit..
Oud 07-09-2006, 20:41
Verwijderd
In mijn ervaring met Texas Hold'em is het als volgt:

Als het 'gelijk' is telt de eerstvolgende hoogste kicker, of die nu in de hand is of op tafel ligt. Als die kicker ook gelijk is, telt de op één na hoogste kicker, totdat beide spelers 5 kaarten hebben. Als ik even het paartje tienen als voorbeeld neem, dan is het alleen split als alle drie de kickers gelijk zijn.

Het is dus geen van beide van je opties.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 20:45
Verwijderd
ik kan niet pokeren
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 21:16
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-09-2006 @ 21:41 :
In mijn ervaring met Texas Hold'em is het als volgt:

Als het 'gelijk' is telt de eerstvolgende hoogste kicker, of die nu in de hand is of op tafel ligt. Als die kicker ook gelijk is, telt de op één na hoogste kicker, totdat beide spelers 5 kaarten hebben. Als ik even het paartje tienen als voorbeeld neem, dan is het alleen split als alle drie de kickers gelijk zijn.

Het is dus geen van beide van je opties.
Zou misschien ook kunnen, maar mij staat iets bij dat er maar 1 kicker is, en dat is gewoon de hoogste. Of ie nou op tafel ligt of in je hand.

Ik zal het wel vragen aan iemand die met enkele regelmaat pokertoernooien speelt en er wel veel van af weet
Oud 08-09-2006, 10:22
Young Predator
Goedzo. Want na mijn mening is de kicker inderdaad maar 1 kaart. De kaart na je hoogst behaalde setje.

Laat maar wat weten. Ook als je ergens bronnen hebt vermelden, want de volgende keer dat we gaan pokeren heb ik echt geen zin in weer dat gezeik met de kicker. split-pots doen we het niet voor
Oud 15-09-2006, 15:26
Verwijderd
Nou ik speel dus online via Everest Poker en daar is het zoals ik zeg.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:28
Verwijderd
Ik vind dit een stom topic.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:45
Verwijderd
Dan moet je het niet gaan zitten uppen!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:46
Verwijderd
Twee minuten na jou!!!1ONE