Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2006, 22:18
Saycheese
Saycheese is offline
Misschien niet zo'n alledaags onderwerp voor dit forum, maar naar mijn idee past het hier het best, en met internet kom ik ook niet veel verder.
Hier in mijn studentenhuis hebben we sinds anderhalve week een nieuwe wasmachine. Nu wilde ik dit weekend een paar wassen draaien, en het is nu al drie keer voorgekomen dat de wasmachine niet ging draaien en een storing opgaf. In de handleiding staat dat deze storing aangeeft dat de netspanning boven de 260 volt of onder de 150 volt zit. Het apparaat stopt hierdoor automatisch, en zal ook automatisch doorgaan als de spanning weer op het goede niveau is. Gisteren ging hij na een half uurtje gewoon draaien. Vanmorgen ook, maar stopte hij er tijdens het centrifugeren weer mee. Daarna wilde ik nog een handwasje uitspoelen en centrifugeren, maar hij geeft al de hele dag (vanaf een uur of twaalf) deze storing.

Aan- en uitschakelen, de stekker erin en eruit, het helpt niets. De wasmachine heeft een aparte groep voor zichzelf in de meterkast.
Op het moment ben ik de enige thuis, mijn handige huisgenoot is op vakantie, en ik wil gewoon dat dat ding mijn was spoelt en centrifugeert!

Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen, of zit er echt niets anders op dan te wachten totdat hij het zelf weer gaat doen?
Alvast bedankt!
Oud 16-09-2006, 22:54
Shock
Shock is offline
Misschien niet de voorgeschreven oplossing, maar wel een leuke test: wat doet de wasmachine als je 'm via een verlengsnoer aan een andere groep hangt?
Oud 16-09-2006, 23:19
Saycheese
Saycheese is offline
Zou kunnen, er is alleen geen verlengsnoer in huis, alleen stekkerdozen, en de dichtstbijzijnde stopcontact van een andere groep is daarmee niet te bereiken. In het washok is nog één ander stopcontact aanwezig, en de stekker daarin stoppen lost het probleem ook niet op. Het ligt dus niet alleen aan het stopcontact.
Oud 17-09-2006, 10:53
Verwijderd
Waar hebben jullie hem gekocht, wat voor soort wasmachine is het?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 15:38
Shock
Shock is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 17-09-2006 @ 00:19 :
Zou kunnen, er is alleen geen verlengsnoer in huis, alleen stekkerdozen, en de dichtstbijzijnde stopcontact van een andere groep is daarmee niet te bereiken. In het washok is nog één ander stopcontact aanwezig, en de stekker daarin stoppen lost het probleem ook niet op. Het ligt dus niet alleen aan het stopcontact.
Ik denk dat het andere stopcontact in dat washok aan dezelfde groep hangt, dus dat lost niks op. 'k Mag aannemen dat je de stop van de betreffende groep al 'ns vervangen hebt?
Oud 18-09-2006, 12:16
J-roenn
J-roenn is offline
lijkt me sowieso onlogisch dat er zulke spanningen ( onder de 150 of boven de 260 ) op je stopcontact staan, ik zal terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 12:57
Saycheese
Saycheese is offline
We hebben een Vestel Whiteline VW 1242 E2, en hij is bij de Mediamarkt gekocht.
Mijn vader zei gisteren ook al dat die spanningen bijna niet mogelijk zijn, het zal dus wel aan de machine liggen.
Ik heb geen idee of de stop al eens vervangen is, ik woon hier nog maar zo'n anderhalve maand. Als ik mijn huisgenoten spreek zal ik het er eens over hebben, want op het moment doet hij het weer ( of nog steeds, ik ben een dagje bij mn ouders geweest) niet. In ieder geval bedankt voor de reacties, en als iemand nog een briljante ingeving krijgt hoor ik het graag!
Reageren

Regels voor berichten