Misschien niet zo'n alledaags onderwerp voor dit forum, maar naar mijn idee past het hier het best, en met internet kom ik ook niet veel verder.
Hier in mijn studentenhuis hebben we sinds anderhalve week een nieuwe wasmachine. Nu wilde ik dit weekend een paar wassen draaien, en het is nu al drie keer voorgekomen dat de wasmachine niet ging draaien en een storing opgaf. In de handleiding staat dat deze storing aangeeft dat de netspanning boven de 260 volt of onder de 150 volt zit. Het apparaat stopt hierdoor automatisch, en zal ook automatisch doorgaan als de spanning weer op het goede niveau is. Gisteren ging hij na een half uurtje gewoon draaien. Vanmorgen ook, maar stopte hij er tijdens het centrifugeren weer mee. Daarna wilde ik nog een handwasje uitspoelen en centrifugeren, maar hij geeft al de hele dag (vanaf een uur of twaalf) deze storing.
Aan- en uitschakelen, de stekker erin en eruit, het helpt niets. De wasmachine heeft een aparte groep voor zichzelf in de meterkast.
Op het moment ben ik de enige thuis, mijn handige huisgenoot is op vakantie, en ik wil gewoon dat dat ding mijn was spoelt en centrifugeert!
Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen, of zit er echt niets anders op dan te wachten totdat hij het zelf weer gaat doen?
Alvast bedankt!