Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2006, 21:25
Anaïs
Anaïs is offline
Hallo,

ik hoop dat dit hier thuishoort...

Drie jaar geleden heb ik een iBook G3 aangeschaft, die nu te kampen heeft met het gekende moederbordprobleem. Dit valt net buiten de garantie was dit nu 3 maanden eerder gebeurd... , dus ik ben niet van plan het te laten vervangen, wegens te hoge kostprijs.

Nu zijn er op marktplaats en zo wel wat mensen die op zoek zijn naar een kapotte iBook.

Maar wat in godsnaam moet ik vragen van prijs? Behalve het moederbord is alles in orde. Nieuw heeft dit bakje zo'n 1400euro gekost.

als dit hier niet hoort... veprlaats of verwijder dit topic dan aub.

Laatst gewijzigd op 12-09-2006 om 22:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2006, 21:53
Verwijderd
Teruggaan.
Wettelijk gezien kun je verwachten dat je laptop langer meegaat dan 3 jaar (mits normaal behandeld!).
De leverancier is dan ook verplicht zich coulant op te stellen, je hebt recht op meer dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:21
Anaïs
Anaïs is offline
Ik heb al gebeld naar Apple Support... De garantie van de iBooks zoals de mijne hebben ze verlengd, aangezien dat moederbordgedoe een erkend probleem is. Helaas valt de leeftijd van de mijne ook buiten die garantie. Ik zou dus een nieuw moederbord moeten laten steken in een laptop van 3 jaar...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:26
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 12-09-2006 @ 22:53 :
Wettelijk gezien kun je verwachten dat je laptop langer meegaat dan 3 jaar (mits normaal behandeld!).
Wie zegt dat?
Oud 13-09-2006, 08:17
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 12-09-2006 @ 23:26 :
Wie zegt dat?
als je een product in of na mei 2003 hebt gekocht is er een nieuwe wet betreffende garantie. Deze zegt in dit geval dat als een product na de fabrieksgarantie defect is, maar binnen de door de fabrikant gestelde levensduur dat je recht hebt, na aftrek van het verbruiksdeel, op reperatie hiervan.

Dus stel de laptop heeft een levensduur van 5 jaar. Dan moet de gebruiker in dit geval 3/5 van de reparatiekosten betalen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:25
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat is allemaal heel leuk, maar waar staat dan dat de economische levensduur van een laptop meer dan 3 jaar is? Voor zover ik weet ligt die namelijk echt niet heel veel hoger dan dat.
Oud 13-09-2006, 23:51
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
3 jaar geleden nieuw? Heb je dan geen G4 toevallig? of has je applecare?

voor richtprijzen kan je eens kijken op www.tweedehandsmac.nl
Oud 14-09-2006, 09:20
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 13-09-2006 @ 23:25 :
Ja, dat is allemaal heel leuk, maar waar staat dan dat de economische levensduur van een laptop meer dan 3 jaar is? Voor zover ik weet ligt die namelijk echt niet heel veel hoger dan dat.
5 jaar is een redelijke verwachting voor zulke spullen.
Lees de Consumentengids wat vaker, daar staan vaak zat dit soort voorbeelden in. Er is genoeg over gezegd en geschreven buiten en binnen de rechtszalen.
Naast de Nederlandse wetten op dit gebied zijn er overigens ook (minimaal 1, maar volgens mij meer) Europese wetten waarin dit soort zaken geregeld zijn (en waar Nederlandse bedrijven zich dus ook aan te houden hebben).
Komt bij dat mocht de verkoper voet bij stuk houden en de klant ook en het in het ergste geval tot een rechtszaak komt de consument in dit geval vaak "beschermd" zal worden door de rechter.
Kortom; als consument sta je echt wel sterk in dit soort zaken, ook al lijkt dat misschien niet zo, je moet vaak enkel op je strepen gaan staan om te krijgen waar je wettelijk recht op hebt.
In dit geval zal dit overigens waarschijnlijk geen volledige vergoeding zijn, maar op een coulante behandeling heb je wel recht.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 12-09-2006 @ 22:53 :
Teruggaan.
De leverancier is dan ook verplicht zich coulant op te stellen, je hebt recht op meer dan je denkt.
Haha SUCCES, zeg ik. Zeker bij apple die erg veel geld proberen te vangen dmv service.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten