Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2006, 11:05
Martiño
Martiño is offline
Ik heb laatst gesolliciteerd bij een outbound callcenter (Tellsion). Hoewel ik net als ieder gezond mens een afkeer heb van dat soort bedrijven, ben ik op advies van mijn uitzendconsulente toch op sollicitatie geweest. Volgens haar biedt Tellsion alleen proefabonnementen aan.

Ik ben dus op sollicitatie geweest en toen kreeg ik te horen dat Tellsion behalve proefabonnementen op Puzzelparty verkoopt, ook dingen als Fitanova, Hits to Remember en kredietverzekeringen verstrekt.
Uit zekerheid heb ik dus maar eens gegoogled, en bij alle steekwoorden kreeg ik hits van de consumentenbond, radar, tros-opgelicht, enz. enz. waarin de zeer dubieuze connecties van Tellsion (dat blijkbaar ook als incassobureau werkt) duidelijk uit blijken.

Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. Vanmiddag moet ik proefdraaien, en ga daar ook naar toe, maar ik heb geen zin om mee te werken aan oplichting. Moet ik hier mee stoppen, of moet ik het proberen? En als ik daar ga werken, mag ik dan stoppen als ik me na een tijd niet prettig bij het callcenter voel? Wat zijn mijn rechten?
Oud 21-09-2006, 11:08
Konijn
Konijn is offline
Proefdraaien is toch ook vanuit jouw kant een proef? Bevalt het je niet, dan niet. Beter dan wel beginnen en je na drie keer werken 'ziek' melden.
Oud 21-09-2006, 11:42
juno
juno is offline
Als je zelf niet achter het produkt staat wat je moet verkopen, of de club die het verkoopt, verkoop je niks. Klanten voelen dat.

Maar je mag het natuurlijk altijd proberen. Proef is vrijblijvend.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 14:10
remy476
remy476 is offline
gewoon proberen
Oud 21-09-2006, 16:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wat ga je verdienen ? (dat zou mijn antwoord beinvloeden).
Oud 21-09-2006, 16:28
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-09-2006 @ 12:08 :
Beter dan wel beginnen en je na drie keer werken 'ziek' melden.
alhoewel je dan wel gewoon doorbetaald krijgt en je dus de oplichters oplicht.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 16:37
PV
PV is offline
Die troep heb ik ook maanden/jarenlang toegezonden gekregen (fitanova, puzzelparty, enz). Tot ik na advies van iemand op dit forum besloot alles retour te zenden, toen is het op een gegeven moment opgehouden.
Ik zou er echt niet willen werken.
Zie mijn topic
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 16:54
Martiño
Martiño is offline
Dankjewel iedereen voor de reacties. De proef duurde maar kort, het systeem viel uit. Ik heb wel iemand tandpasta verkocht....

Ik heb daarna bij een vergadering gezeten met de telefonisten en de teamleiders, en ik ben er eigenlijk min of meer overtuigd van geraakt dat dit dus niks voor mij is. Ze werken daar met een zeer verdraaide moraal: "Dat de klant het abbonement moet opzeggen, is zijn eigen verantwoordelijkheid" (het wordt afgeraden om dat in het gesprek te zeggen, en je moet ook zeggen dat je een eenmalige machtiging uitschrijft, terwijl dat niet zo is), en ze weten dat die producten flut zijn en dat er wurgcontracten worden aangeboden, maar dat is dan het probleem van de opdrachtgever.
Over salaris geen woord (sommige mensen daar hebben al twee maanden hun bonus niet ontvangen).

Ik mag volgende week nog eens op proef. Morgen ga ik eens langs bij mijn uitzendbureau, en dan beslis ik er wel over of ik nog ga.
Oud 22-09-2006, 03:52
Verwijderd
Geef gewoon ook aan in dat gesprek dat je bij het zoeken op de naam van het bedrijf alleen maar ontzettend negatieve verhalen tegen komt --> zoiets wil jij niet op je cv hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:59
Martiño
Martiño is offline
Ik heb vandaag met het uitzendbureau gesproken, en ik heb gezegd dat ik niet meer achter mijn sollicitatie stond.
Ze schrokken nogal van wat ik vertelde, omdat hun niet verteld was dat er ook andere dingen dan proefabbonementen op tijdschriften werden aangeboden, en vonden het niet vreemd dat ik me hier uit terugtrok.
Dus maar weer verder op zoek naar een baan .
Oud 22-09-2006, 17:44
PV
PV is offline
succes, je vindt vast wel iets leukers
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 21:46
Martiño
Martiño is offline
Haha, ze hadden bij de bios hier nog een vacature, dus daar heb ik op gereageerd.
En ik moest nog even aan een sexlijn denken (ook soort van callcenter ) toen ik naar Rat van Fortuin keek.
Oud 22-09-2006, 22:14
fractuur
fractuur is offline
Genoeg zuivere callcenters en andere vervelende studentenbaantjes waar ze mensen nodig hebben en die evenveel verdienen.
Reageren

Regels voor berichten