Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wel melig overigens dat het in het programma van de VVD staat en dan direct aso is, en dat vervolgens een orgaan als de WRR met dezelfde aanbeveling komt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, als je geschiedenis studeert en je kunt geen baan vinden in je vakgebied dan moet je ook iets anders aanpakken. Tijdens de studie verricht niemand werk in zijn vakgebied, en met een enkel papiertje erbij zou dat opeens wel een must zijn? Kapsones.
||
Citaat:
Het moet maar eens afgelopen zijn met die luie flikkers die geen zin hebben om werk te doen wat beneden hun opleidingsniveau is en dus maar hele dagen thuiszitten niets nuttigs te doen (degen die vrijwilligerswerk oid doen bedoel ik hier uiteraard niet mee maar dat spreekt lijkt mij voor zich), maar ondertussen wel een uitkering krijgen. Ik vind het wel een goed idee. Hiermee stimuleer je mensen om aan het werk te gaan of een studie te zoeken en dat lijkt me een uitstekend plan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je werkt keihard om dat diploma te halen, in die tijd heb je de staat flink gespekt, en dan moet je maar vuilniszakken ophalen of in een platsoentje gaan werken? Dat is pas krom, en heeft helemaal niets met 'kapsones' te maken. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens doe je echt iets verkeerd als je met VWO diploma en bachelor+master op zak achter een vuilniswagen eindigt. En doe je dat fout, ja, dan moet je inderdaad ver onder je niveau werken. Heck, in deze vakantie kwam ik in een magazijn van de webwinkel van Hönkemöller een miljonair tegen. Hij was vier maanden in Nederland voor hij terug ging naar de VS. En ja, dan moet je dus iets doen vond hij, dus stond hij daar als eigenaar van een aantal winkels en kunstgalerie's met genoeg vermogen om nooit meer te hoeven werken, werk te doen waarvoor je het minimumloon krijgt.. That's the spirit. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb zes jaar in een achterstandsbuurt gewerkt waar meer dan genoeg van dat tuig rondloopt en geloof me het is nog erger dan de politieke theorie in eerste instantie denkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel alleen te zeggen dat er zoveel mogelijk aan gedaan moet worden om te voorkomen dat mensen hem te onrechte krijgen. Geloof me maar als ik zeg dat het geen pretje is om daarin terecht te komen. Ik weet echter ook dat het met eventuele omscholing, bijscholing en de juiste motivatie ook prima mogelijk is om er weer uit te komen. Dat je dan uiteindelijk een baan hebt die mischien niet bij je (oorspronkelijke) opleidingsniveau past is dan heel jammer voor je maar ik vind dat je daar maar mee moet leren leven en niet zo moet zeiken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook een optie is fractievoorzitter worden van het CDA net als Drs. Maxime Verhagen of een stapje hoger en wordt premier als Mr.Dr. J.P. Balkenende. Iedereen weet toch wel dat het afvoerputje voor tweederangs afgestudeerde historici het Parlement is of het Kabinet? ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Verder lijkt het me sterk dat mensen die die neiging hebben vanwege een bijstandsuitkering niet crimineel worden, zo'n vetpot is dat ook weer niet, dus die wietplantage op zolder leggen ze sowieso wel aan.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik zou overigens willen pleiten voor een 'starters'-uitkering van bv. 3 of 6 maanden, gecombineerd met begeleiding om mensen aan een baan te helpen. Die uitkering is dan wel enkel als je net je opleiding afgemaakt hebt, niet als je met school stopt. mensen totaal aan hun lot overlaten is uberhaupt een slecht idee - en grondrechtelijk niet mogelijk (de grondwet bepaald dat de overheid voorziet in een bijstand indien je niet in je eigen levensonderhoud kan voorzien - ik weet niet of de bedenkers van dit voorstel daar bij hebben stilgestaan. Je kan namelijk niet zomaar iedereen <25 uitsluiten van een grondrecht.)
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
In beide gevallen kan het heel goed voorkomen dat je niet direct aan de slag kunt. In dat geval is het je eigen verantwoordelijkheid om toch voor inkomsten te zorgen. Als je theaterwetenschap studeert dan geeft je dat geen 'recht' om alles te weigeren behalve een baan als theaterrecensent met tegelijkertijd het recht op volledig onderhoud door de overheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je die dan mensen dan geen bijstand meer wil geven, wat ik me kan voorstellen, zorg dan dat er iets anders in de plaats komt om deze mensen voor een bepaalde tijd te ondersteunen voordat ze een baan hebben, of een soort 'spaarsysteem' tijdens de studie om dit soort problemen te ondervangen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder 'verspil' je talent niet - tenminste, ik hoop niet dat jij maximaal tien jaar kunt werken en dan de pijp aan Maarten geeft. Het is een kwestie van jezelf onderhouden en tegelijkertijd uitkijken naar andere banen, waar je je talent wel in kunt ontplooien. Citaat:
Overigens, ik moet wel toegeven dat dit probleem ook voor een belangrijk deel bij de overheid ligt. Die doet onvoldoende om mensen te bewegen geen studies te kiezen waarmee je vrijwel geen kans hebt op een baan op niveau. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien vind ik niet dat werkloosheidcijfers meteen een indicatie zijn voor de nuttigheid van een studie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je het wilt hebben over de mate waarin een bepaalde studie op wetenschappelijk vlak nuttig is of misschien juist nuttig in culturele zin, dan kom je natuurlijk tot andere resultaten, maar daar hadden we het nu even niet over. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|