Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 12:27
Verwijderd
Ik ben een adresboekje aan het schrijven om VC++ te leren en wil daarbij een bestand openen dat zich in de map van de executable bevindt. Bij Borland C++ Builder kon ik altijd heel eenvoudig die map achterhalen met de volgende code:

Code:
ExtractFilePath(Application->ExeName)
Hoe bereik ik hetzelfde met Visual C++ *?*

Ik heb al gezocht en bij de CWinApp klasse heb ik ook zoiets als een m_pszExeName, maar deze bevat geen path-informatie.

Hoe verder? :?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2002, 12:32
Verwijderd
als het bestand zich in dezelfde directory bevindt, kun je toch relative paden gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:33
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
als het bestand zich in dezelfde directory bevindt, kun je toch relative paden gebruiken?
Probleem is opgelost: GetModuleFileName()

Nee, kun je niet. De workingdirectory wijkt vaak af van de executable-map.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:45
Verwijderd
Dit is dus de bedoeling:
Code:
	//
	// CODE OM PATH VAN EXECUTABLE TE ACHTERHALEN
	//

	CString strFilePath;
	CString strFolderPath;

	//Get program file path
	TCHAR lpFileName[MAX_PATH+1];
	GetModuleFileName(NULL, lpFileName, MAX_PATH);
	strFilePath = lpFileName;
	
	//Get program folder
	int nLastIndex = strFilePath.ReverseFind('\\');
	if (nLastIndex != -1)
	{
		strFolderPath = strFilePath.Left(nLastIndex);
	} else {
		strFolderPath = _T("\\");
	}

	MessageBox(NULL, strFolderPath, "test", MB_ICONINFORMATION);
Ook al voer ik mijn programma ergens anders uit .. van mijn part in C:\ .. dan moet hij nog steeds de path achterhalen van de uitgevoerde executable. Snap je?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:56
Verwijderd
ja.


Maar ik dacht dat dat vanzelf goed gebeurde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.