Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 17:06
miniema
miniema is offline
Hey, ik ben dus een verhaal aant schrijven, maar wil ff weten wat jullie dr van vinden.

Mijn vader heeft altijd gedacht dat we gewoon elke zaterdag gingen oppassen, om iets bij te verdienen. We hadden hem nooit verteld wat we wel deden op zaterdag. Maar op een regenachtige zaterdag in september ging het helemaal mis.

Ik voel dat er een propje naar mijn rug word geschoten. Ik kijk om, om te kijken door wie het propje geschoten is. Daniël kijkt me aan met een grijns van oor tot oor. Natuurlijk. Wie anders? Ik word al jaren gepest door Daniël. Al sinds ik bij hem in de klas zit, sinds groep 6 van de basisschool dus. En dat is al een behoorlijke tijd, ik zit nu in de 3e van het Prins Willem van Oranje College. Waarom hij me zo pest? Ik heb echt geen idee. Niemand weet het, hij wil het tegen niemand zeggen. Alissa denkt dat hij dat doet omdat hij al verliefd op me is sinds ik bij hem in de klas zit. En dat hij zo mijn aandacht probeert te trekken. Maar ik denk dat je iemand niet zo erg pest als je verliefd op haar bent.
Alissa is mijn beste vriendin. En mijn zus. We zijn een twee-eiige tweeling. Als we mensen vertellen dat we een tweeling zijn, reageren ze altijd heel verbaasd.
‘Maar jullie lijken helemaal niet op elkaar,’ zeggen ze dan. De meeste mensen denken automatisch dat tweelingen heel erg op elkaar lijken. Mooi niet dus.
Ik wou dat ik wat meer op Alissa zou lijken. Ze heeft mooi blond krullend haar tot over haar schouders, en mooie amandelvormige blauwe ogen. Zelf haat ze haar krullen. Ze zou liever stijl haar willen hebben, zoals ik, zegt ze. Ik wil juist haar krullen. Ik heb zelf stijl, bruin haar tot mijn schouders. Het zit nooit zoals ik het wil, het piekt alle kanten op.
‘Marlies?’
Ik schrik op uit mijn gedachten. ‘Sorry, wat zegt u?’ vraag ik aan meneer Koopman.
‘Wat heb jij opgeschreven bij vraag 16?’
Waar heeft hij het over? O ja, we zijn geschiedenis aan het nakijken.
‘Uhm.. Die had ik niet, meneer,’ zeg ik terwijl ik rechtop ga zitten.
‘Alweer niet? Je moet echt je huiswerk gaan maken hoor, Marlies, anders ga je niet door naar 4 havo,’ zegt Koopman.
‘Sorry, meneer Koopman, voor de volgende keer maak ik het wel gewoon, maar ik heb het de laatste tijd gewoon zo druk dat ik het steeds vergeet.’ En dat lieg ik niet eens. Ik heb het inderdaad heel druk gehad de laatste tijd..

Meneer Koopman had gevraagd of ik na het 6e uur even naar hem toe wilde komen, want dan zijn ze toch allebei uit. Hij wil vast weten waarom Marlies haar huiswerk bijna nooit meer maakt. Mooi niet dat ze gegaan is. Ze wil er helemaal niet over praten. Ze mag toch zeker zelf wel weten of ze haar huiswerk maakt of niet?
Als ik buitenkom staat Alissa op me te wachten. Ik dacht dat ze al naar huis was, ze zei dat ze zich ziek voelde.
‘Hee, Alis! Ik dacht dat je je ziek voelde?’ zeg ik tegen Alissa.
‘Weet ik, ik voel me ook ziek,’ antwoord ze.
‘Waarom ben je dan hier?’ vraag ik.
‘Nou..’ stamelt Alissa.
Het blijft even stil.
Zeg het dan, denk ik bij mezelf.

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 17:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 21:25
Orpheus
Orpheus is offline
Nee, sorry.

Hij me mij ik Koopman Koopman Alissa mijn mijn zijn hij wij Koopman Alissa en ik ben duizelig!

Misschien vinden anderen dit heel erg mooi, maar je vroeg mijn mening. Deze stijl bekoort me niet.
Oud 25-09-2006, 06:13
Verwijderd
Ik vind het wel leuk om te lezen
Ga maar verder
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 08:44
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
carmen16 schreef op 25-09-2006 @ 07:13 :
Ik vind het wel leuk om te lezen
Ga maar verder
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:18
Skyler
Skyler is offline
In het eerste korte stukje al drie keer het woord "zaterdag" is toch een beetje te veel.

Alleen daarom heb ik nog niet verder gelezen, misschien later nog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten