Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 13:51
ssjpan
ssjpan is offline
hooi,

Ik had een rat van een paar maanden oud, en toen heb ik een niuewe jonge gekocht, zodat de andere niet zo alleen was. Maar nu een paar maand later, is de oude rat bijna dood :/ ook al is hij nog geen jaar oud.

de jonge rat, ongeveer een half jaar oud, blijft nu alleen achter, maar ik heb eigenlijk niet zon zin om een nieuwe te kopen want dan zit ik daar weer aan vast. Maarr ik wil hm liever ook niet alleen laten zitten..

wat te doen?
Oud 05-10-2006, 13:58
Uice
Uice is offline
Gewoon en nieuwe rat kopen, of je oude verkopen.
Oud 05-10-2006, 17:01
Verwijderd
Bij de verschillende rattenopvangen zitten genoeg ratjes die wat ouder zijn en jouw oude rat gezelschap zouden kunnen houden.
Vaak kun je met een opvang ook wel een afspraak maken, dat op het moment dat één van de twee doodgaat, je de ander mag komen brengen, omdat je wilt stoppen met het houden van ratten.
Je krijgt een gezond ratje dat goed tam is en bovendien help je er de opvang enorm mee

Je zou ook, als je nu al wilt stoppen met je ratten, de rat die je nu hebt naar de opvang kunnen brengen.
Verkopen zou ik niet doen, je weet nooit precies waar hij/zij terecht komt en er worden al zoveel ratjes aangeboden.

Voor opvangen en opvangratjes kun je kijken op www.tammeratten.nl
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:39
Marlouhou
Marlouhou is offline
Is die oudere rat nu dood dan?
Als die dood is zou k gewoon met die rat wat over blijft gewoon heel veel spelen en als ej hw maakt ofzo hem gewoon bij je op schoot pakken dan speelt die toch wel alleen dan met jou in plaats van zijn vriendje niet dat jij niet zijn vriendje bent maar je snapt natuurlijk wel wat ik bedoelk
want je moet niet iets kopen tegen je zin in want dan gaat het mis dus hou gewoon die en speel er af en toe eens wat mee! tip van mij
Oud 16-10-2006, 21:39
Marlouhou
Marlouhou is offline
En trouwens veel sterkte met die wat ouderee rat
Oud 16-10-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Marlouhou schreef op 16-10-2006 @ 22:39 :
Als die dood is zou k gewoon met die rat wat over blijft gewoon heel veel spelen en als ej hw maakt ofzo hem gewoon bij je op schoot pakken dan speelt die toch wel alleen dan met jou in plaats van zijn vriendje niet dat jij niet zijn vriendje bent maar je snapt natuurlijk wel wat ik bedoelk
want je moet niet iets kopen tegen je zin in want dan gaat het mis dus hou gewoon die en speel er af en toe eens wat mee! tip van mij
Pardon?! "Speel er af en toe eens mee"?!
Het spijt me heel erg, maar dat vind ik echt niet kunnen. Ik hoop dat de ts en jij sowieso spelen met je huisdier en niet alleen 'af en toe eens' omdat het beestje alleen zit.

Bovendien, het is gewoon niet goed voor ratten om alleen te zitten (tenzij ze door omstandigheden niet met andere ratten samen kunnen)
Dus een tip van mij: houd je mond als je maar half weet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:47
Marlouhou
Marlouhou is offline
Pardon?! "Speel er af en toe eens mee"?!
Het spijt me heel erg, maar dat vind ik echt niet kunnen. Ik hoop dat de ts en jij sowieso spelen met je huisdier en niet alleen 'af en toe eens' omdat het beestje alleen zit.

Bovendien, het is gewoon niet goed voor ratten om alleen te zitten (tenzij ze door omstandigheden niet met andere ratten samen kunnen)
Dus een tip van mij: houd je mond als je maar half weet waar je het over hebt.

Maar dom kind je snapt toch ook wel wat ik bedoel man!
Ik denk dat ik meer weet over dieren dan jij studje!
Dat meisje wat hier om vroeg die begrijpt heus wel wat ik bedoel maar jij bent daar te dom voor! Ooh sorry dat ik stud zei! ik kan beter zeggen kneus!

En sorry sjjpan is niet voor jou bedoeld of je rat veel sterkte!! Verzorg hem goed!
En sorry
Oud 19-10-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Marlouhou schreef op 19-10-2006 @ 17:47 :

Dat meisje wat hier om vroeg die begrijpt heus wel wat ik bedoel maar jij bent daar te dom voor! Ooh sorry dat ik stud zei! ik kan beter zeggen kneus!
Af Fikkie, doe eens een beetje rustig. Je hoeft me niet meteen uit te gaan schelden.
Je weet vast veel van dieren, maar dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor wat je zegt. Ook als daar foute dingen in staan en iemand daar iets van zegt.

En ik moet zeggen dat ik je niet echt serieus kan nemen met zo'n reply. Maar goed, je bent pas twaalf, dus vooruit.

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 21:54
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
ik zou of voor een opvangratje kiezen of je ratje zelf naar de opvang brengen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 21:59
fractal-illusio
Citaat:
Marlouhou schreef op 16-10-2006 @ 22:39 :
je doet een rat vrijwel altijd tekort als ie alleen zit.
zeker als deze al gewend is aan gezelschap
als je voor vervanging van de andere rat wil spelen
kun je reken op zo'n 3-4 extra 'huiswerk' per dag.
veel mensen hebben daar geen tijd voor
(en beseffen dit uberhaupt niet, maargoed dat terzijde )
dus dan is de keuze toch makkelijk gemaakt?
of zorgen voor een maatje of m naar een maatje brengen

overigens vraag ik me nog wel af hoe jij huiswerk wil maken met een rat op je schoot??
die van mij scheten/zeken me onder en als ze dat niet deden dan gingen ze alles overhoop halen en zorgen dat ze met de hond konden spelen, denk maar niet dat je dan nog aan huiswerk toekomt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 22:07
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 19-10-2006 @ 22:59 :
*knip*
Martine, ik dank je vriendelijk
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 22:13
fractal-illusio
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 19-10-2006 @ 23:07 :
Martine, ik dank je vriendelijk
graag gedaan simone
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 18:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Marlouhou schreef op 19-10-2006 @ 17:47 :
Hee: ratten zijn groepsdieren.
Jij bent geen rat en ook geen geschikte vervanging voor een rat.

Dus: als je denkt dat jouw rat het fijn heeft bij jou, weet je weinig van dieren.
Reageren

Regels voor berichten