Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2006, 18:39
DanceInside
DanceInside is offline
de restauratorenopleiding lijkt me heel erg interessant (dit zou wel eens een perfecte studie voor mij kunen zijn). Ik kan er alleen niet zo veel over vinden. Kan iemand mij helpen?
Oud 28-09-2006, 19:10
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
DanceInside schreef op 28-09-2006 @ 19:39 :
de restauratorenopleiding lijkt me heel erg interessant (dit zou wel eens een perfecte studie voor mij kunen zijn). Ik kan er alleen niet zo veel over vinden. Kan iemand mij helpen?

wat is dat???? uberhaupt??
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 19:15
Martine1986
Martine1986 is offline
google anders gewoon even
restauratoren opleiding
Oud 28-09-2006, 20:55
DanceInside
DanceInside is offline
Citaat:
google anders gewoon even
Ja, dat is dan ook zo'n beetje het enige wat ik erover kan vinden. Maar niet wat het precies inhoud en waar je profiel aan moet voldoen, etc.
Oud 28-09-2006, 22:12
light fighter
light fighter is offline
het hmh-college in amsterdam heeft een afdeling restauratie, weet niet of het deeltijd of voltijd is.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 22:34
Verwijderd
Aan de Uva heb je een master Conservatie en restauratie van cultureel erfgoed. Daarvoor moet je eerst geschiedenis, kunstgeschiedenis oid hebben gestudeerd (ofwel natuurwetenschappen) met een minor conservatie en restauratie (van 60 ECTS ipv 20). In totaal duurt de studie ongeveer 7-8 jaar.
Na je master ben je restauratiekundige, maar wil je echt restaurator worden moet je dus nog 2 jaar een postinitieel traject volgen.

Voorheen had je een opleiding bij Instituut Collectie Nederland, maar deze is sinds deze nieuwe master opgeheven. Verder heb je in Nederland nog Restauratie Atelier Zuid Limburg, maar dit is ook een opleiding die je pas ná het behale van een bachelor kan volgen. Ze nemen wel maar ultraweinig studenten aan en de toelating is erg streng.

http://www.studeren.uva.nl/ma-restau...4DE4B5829F4FC7

http://www.sral.nl/index_flash.html

Laatst gewijzigd op 28-09-2006 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 11:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is de opleiding museologie niets? Daar leer je ook restaureren enzo voor zover ik weet. Een vriendin van me wou dat ooit gaan studeren. Ik dacht dat het in Leiden en/of Amsterdam was.
Oud 29-09-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-09-2006 @ 12:13 :
Is de opleiding museologie niets? Daar leer je ook restaureren enzo voor zover ik weet. Een vriendin van me wou dat ooit gaan studeren. Ik dacht dat het in Leiden en/of Amsterdam was.
Neej joh, niet restaureren zelf! Je leert misschien wel een beetje over verschillende toepassingen en technieken, maar daar blijft het bij. Dat is bij mijn studie Kunstgeschiedenis ook zo. Restauratie is een vak apart, waarvoor je ook veel natuurlijkwetenschappelijke kennis moet hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten