Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat kun je tegenwerpen waarom je dat vind?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als we het gaan hebben over de potentie aan leven dan verliest jouw standpunt het ook, want je bent vast niet mordicus tegen ontsmettingsmiddelen, terwijl die toch een ware genocide aanrichten onder bacteriën, die nochthans ook leven. Beroepen op het beschermen van leven kun je je dus ook niet, want dat doe je niet consequent. Er bestaat dus niet zoiets als pro-life zijn, je kunt alleen maar pro-lijden of anti-vrijheid zijn. Pro-lijden omdat je zowel ouders als kind iets aandoet dat voorkomen kan worden. Ouders zijn er nog niet klaar voor en het kind zal daar onder lijden. Anti-vrijheid omdat je iemand zijn keuzes ontneemt op een essentieel deel van het leven, namelijk diens seksualiteit. Twee verwijten die het anti-abortus standpunt in een bijzonder onethische en bijna per definitie hypocriete positie plaatsen. Ik vraag me af wat voor verweer daar nog tegen mogelijk is.
|
Wat is er eigenlijk mis met het doden van een persoon die nog geen persoon is? Het ontbreken van referentiekaderen op allerlei gebieden betekent simpelweg dat het hem helemaal niets kan schelen of hij leeft of sterft, want hij weet het verschil niet. Sterker nog, het "weet" helemaal niets. Hij heeft natuurlijk wel een natuurlijk overlevingsmechanisme ingebouwd gekregen, maar dat is in dat stadium nog puur instinctief. En dus te verwaarlozen.
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Een embryo van die leeftijd is evenveel een mens als een hoop bakstenen een huis is. Citaat:
Ik wil jou wel eens een kind zien krijgen met een open rug en een waterhoofd in combi. Als je kind dan na een pijnlijke operatie of vijftig en na een jaar of drie tobben dood gaat zul je het met me eens zijn dat leven lijden kan zijn en dat lijden voorkomen in veel gevallen beter is dan vanwege vage ideeën mensen tot lijden te dwingen. Dus ja, jij bent pro-lijden. Citaat:
En puur voor zo'n klomp cellen wil jij het leven van twee mensen overhoop gooien? Mensen laten lijden voor een bepaald belang... Weet je dat de martelwetgeving van Bush een voorbeeld is van een wet die op datzelfde denken gebaseerd is? Citaat:
En belangrijker: waar staat in de wet dat een klomp cellen rechten heeft?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ze hebben geen referentiekader en het maakt ze niet uit of ze leven of sterven, dat waren de criteria in de post die ik quote, of ben ik gek? Ze bezitten natuurlijk wel een natuurlijk overlevingsmechanisme ingebouwd gekregen, maar dat is in deze gevallen puur instinctief. En dus te verwaarlozen. Zelfs dieren hebben een bewustzijn dus dat is verder niet zo bijzonder en persoonlijk vind ik ze ongewenst, maar dat was het punt niet.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Wat een vreemde redeneringen in dit topic
als je abortus afwijst omdat je dan een leven mens vermoord ok goed dat is een redenering maar afwijzen behalve als het nog pubers zijn of als er sprake is van verkrachting is dat niet een beetje krom ? ![]() want dan zou in die omstandigheden moorden wel goed zijn en sowieso is het stellen van zulke voorwaarden volkomen arbitrair en nogal paternalitisch abortus wij je af of je doet het niet maar half nee daar kan ik niet inkomen zou iemand me dat willen uitleggen ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik wil niet oordelen voor andere mensen, maar ik ben persoonlijk niet voor abortus. iets verbieden is sowieso te laat, misschien moet je dan zeggen dat het er niet had mogen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
(quote iets half wat ik ooit ergens gehoord heb en waar veel waarheid in zit ![]() Er wordt vaak vergeten dat er altijd nog een derde persoon bij betrokken is die nog niets echt kan zeggen. En ik denk dat vanuit de kwaliteit van het leven van de derde persoon voornamelijk gedacht moet worden. ps. slaap lekker voor nu... I will be back. (over je laatste opmerking nog: jij weet het evenmin als ik hoe die toekomst uit zal pakken, maar bij jouw keuze zal je er ook nooit achterkomen, bij mij kan je achteraf zeggen of het fout of goed was. Maar het heeft een kans gehad)
Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 23:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Abortus moet niet verboden worden, de staat heeft in mijn ogen geen enkel recht om te beslissen of mensen hun ongeboren kind mogen verwijderen of niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Jullie hebben een foutje gemaakt en daarom wil ik dat jullie (ouders en kind) er de rest van jullie levens voor boeten." Nogal egoïstisch dat jij hun leven wilt verpesten... |
![]() |
|
![]() |
Zolang de hersenen nog geen bewustzijn kunnen ervaren doe je er niets kwaad mee. Immers, zolang een stuk vlees nog geen wezen is, kan het ook niet denken "ik ben bang om vermoord te worden" of "wat vind ik het erg als iemand ervoor zorgt dat ik nooit zal bestaan".
En wanneer iemand niet bestaan heeft, is er ook niemand die diegene zal missen. Voor iedereen die tegen abortus is: Dan ben je zeker ook tegen condooms? Want al die zaadcellen zijn ook potentiële mensen, die je dan de kans op leven ontzegt. |
![]() |
|
Waarom zou een kind wat niet gepland was meteen je leven verpesten? Ik ben niet tegen abortes, maar ik denk dat mensen er te snelle beslissingen over maken. Zodra er bevruchting heeft plaatsgevonden heb je toch te maken met een groeiend (levend) wezen. Ouders moeten toch ervoor verantwoordelijk zijn.
||
![]() |
Citaat:
Het is uberhaubt niet aan jou om te oordelen of iemand anders zijn leven erdoor kapot gemaakt wordt of niet. Dat mogen ze zelf doen. tip: Lees ook mijn tweede post die boven jouw reactie staat. Ik begrijp niet hoe je die hebt kunnen missen? |
![]() |
||||
Citaat:
Wat kost een kind, zowel in geld als in tijd? Veel. Erg veel. Als ik het spiegel aan mijn huidige situatie dan zou ik moeten stoppen met mijn studie als ik nu een kind zou verwekken. Simpelweg te weinig geld. Dan ga ik dus werken met slechts VWO als opleiding. Je komt dan niet erg ver. De komende 45 jaar ben ik dan dus veroordeeld tot een zeer mager inkomen in plaats van wat ik hoopte te krijgen na mijn studie. Mijn vriendin zit nog op school, los van de vraag of dat nog goed zou gaan als ze zwanger werd en net een kind had kan ze daarna ook niet doorgaan met haar opleiding. Als ik een inkomen moet verdienen met een slecht loon is deeltijd geen optie voor me, waardoor zij dus überhaupt geen werk of opleiding kan volgen. En ja, met alleen VMBO kom je echt nergens. Vandaar dus dat nu een kind verwekken mijn leven zou verwoesten. In dat geval, fok het kind in kwestie, kies voor jezelf, later nog eens proberen. Iedereen die anders beweerd maar niet zo vriendelijk is mij een euro of 1500 per maand over te maken om dat kind te onderhouden is hypocriet. Citaat:
Citaat:
Daar sta je dan jezelf op je schouders te slaan dat je het moreel superieur aanpakte. ![]()
|
![]() |
Het probleem is dat mensen die tegen abortus zijn, dat zijn door hun gebrek aan kennis. Met andere woorden, ze begrijpen niet waar ze het over hebben. Ik zal het toelichten.
Hieronder staan twee foto's. Op de eerste staat een ei van een arend/adelaar. Op de tweede foto zie je een arend/adelaar. ![]() ![]() Het verschil tussen deze twee is dat de eerste nog geen vogel is, en de tweede wel. Het ei kan niet denken, niet vliegen en niet eten. De vogel kan dit natuurlijk wel. Nu zou je kunnen zeggen "de vogel en het ei zijn hetzelfde, want de vogel komt uit het ei." Met diezelfde logica ben jij een vagina. Het komt allemaal op één ding neer: Een ei is geen wezen net zo min als een foetus een mens is. Ze hebben geen van beide de angst om vermoord te worden, of de wil om te leven, want ze hebben het vermogen nog niet om te ervaren en te leven. Zeg nou zelf, was jij wel bang voor een abortus toen je een foetus was? |
![]() |
||
Citaat:
en voor die laatste bewering; heb je daar bewijzen voor? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stuur die ziel er dan gewoon meteen heen. Kan ie in het leven ook niks verkeerd doen om eeuwig in de hel te belanden. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen hier lijken te menen dat het leven niet zo best is en dat het voor iemand beter is om maar gelijk te 'sterven.' Dit vind ik een gevaarlijke stelling. Hoe bepaal jij wanneer iemands leven zin heeft? En is het juist dat jij dit voor een ander bepaald? Je weet nota bene niet eens wát voor een leven het wordt. Of moet je de kans berekenen dat iemand ongelukkig zal worden? En als iemand niet gelukkig is met zijn leven, kan het dan niet zo zijn dat het toch zin heeft gehad? Naar mijn mening moet je op deze vragen een heel goed antwoord weten voordat je een mening over abortus vormt. Bij twijfel niet inhalen. ![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het kind is namelijk nog geen levensvatbaar wezen en het is dus een vereiste dat je het kind op gaat voeden. Of je laat dat door iemand anders doen, maar het is maar de vraag of dat de beste oplossing is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
@ T_ID: in jouw geval ben je nog niet in staat om ervoor te zorgen omdat je zelf nog een kind bent, net als je vriendin. (bij belediging, sorry)
Maar toch weer even een als situatie: als de thuissituatie goed is, er het geld is, er de liefde is: in dat geval vindt ik dat je een iemands leven ontneemt als je abortus pleegt omdat het niet gepland is. In die gevallen moet je als ouder gewoon je verantwoordelijkheid op je nemen, als je dit niet wilde kan je van alles doen waardoor het onmogelijk was om in die situatie te komen. Ik weet dat een kind veel kost, en ik heb geen feiten om ertegenover te zetten, maar de liefde van iets voelen wat volledig aan jouw zorg is overgedragen kan toch ook een zegen zijn? Je kan niet van te voren bepalen of een leven zin heeft, omdat niemand zijn/haar toekomst kan bepalen. Het is ook niet dat ik niet voldoende geïnformeerd ben, meer dat ik denk dat alles met een reden gebeurd.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |