Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2006, 16:15
Lollige
Lollige is offline
Hallo iedereen.

Ik zit in 3vwo, het schooljaar is pas net begonnen maar heb nu al geen zin meer derin. Vandaag was het zelfs zo erg dat ik me vanmorgen verslapen had (2 uur nakomen) en niet geleerd had voor duits en engels. Ik kan het wel, maar heb gewoon geen zin en motivatie om er aan te beginnen. Weet iemand een goede tip om het leren beter te plannen en gewoon kan gaan slapen zonder dat je nog niet geleerd heb.

Greetz Lollige
Oud 25-09-2006, 17:01
Verwijderd
Je moet leren jezelf te motiveren, en mja, dat doe je door jezelf te dwingen je huiswerk te maken en te leren. Beloon jezelf als je het een keer braaf gedaan hebt, en straf jezelf als je echt slecht je best hebt gedaan. Jij weet precies wat je moet doen om jezelf over te halen, maak daar gebruik van.

Wat vaak ook wil helpen is dat je een werkplek hebt waar je echt ongestoord kan werken. Ruim je bureau netjes op. Zorg ervoor dat al je schoolwerk netjes bij elkaar ligt, en dus niet het ene stapeltje beneden in de keuken, dan weer een stapeltje in de woonkamer en nog een stapeltje ergens in een kast op je kamer. Leg alles netjes bij elkaar en verzin een systeem waar jij fijn mee kan werken - bijvoorbeeld een prikbord waar je opprikt wat er echt moet gebeuren en waar je telkens tegenaan kijkt als je op je kamer komt.

Hou ook tijdens het maken van je huiswerk regelmatig een pauze, loop dan even naar de keuken voor iets te drinken, of staar gewoon even naar buiten.

En, als je gaat slapen zonder geleerd te hebben, dan heb je een probleem; pak het boek erbij en ga aan de slag. De volgende keer zorg je dat je op tijd begint, zodat je lekker rustig kan gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:30
professor2
professor2 is offline
als je je verslaapt moet je 2 uur nakomen ?
wat is dat voor school
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:05
Lollige
Lollige is offline
Bedankt voor je tips, ga er zeker werk van maken!

en Professor

10 minuten te laat is half uur (10 voor acht op school!) en daarna is het 2 uur nakomen en mag je de les ook niet meer in.
Oud 25-09-2006, 18:21
Verwijderd
ahjoh ga anders lekker havo doen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-09-2006 @ 19:21 :
ahjoh ga anders lekker havo doen
Dat kan ook ja, heb ik ook gedaan
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:43
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Lollige schreef op 25-09-2006 @ 19:05 :
Bedankt voor je tips, ga er zeker werk van maken!

en Professor

10 minuten te laat is half uur (10 voor acht op school!) en daarna is het 2 uur nakomen en mag je de les ook niet meer in.
verander van school
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:16
Verwijderd
Je moet zoals andijvie al zei, jezelf leren te motiveren. Nu is het daarbij wel zo dat je in een kutjaar zit, wat aan de andere kant perspectieven bied.

3V is een kutjaar in dat opzich dat de stof niét nuttig is (je zal een groot deel laten vallen) en het is niet erg diepgaand. Dat was vooral iets wat mij in de derde ontzettend irriteerde.

Om mezelf toen te motiveren was ik heel erg bezig met wat ik later wilde gaan doen (na VWO) en welk profiel ik daarvoor nodig had. Toen besefte ik wel dat ik alleen met VWO iets kon doen wat ik echt wil en dat ik dit dus allemaal wél moest doen omdat ik anders geen stap verder kwam.

Misschien is het een idee om alvast je te verdiepen in bv je profiel e.d dan heb je meer motivatie misschien om er echt iets voor te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten