Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2006, 08:39
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ik had eens even een vraagje. Voor mijn opleiding heb ik de mogelijkheid om 1 semester in het buitenland te doen. Nu wil ik heel erg graag naar Californië (UCLA of UCSB). DIt kan via het uitwisselingsprogramma van de Universiteit Utrecht.

Nu is mijn vraag: zijn er mensen die dit hebben gedaan? Zoja, vertel eens wat meer erover. Bijvoorbeeld over de aanmeldingsprocedure, vakken kiezen (heb je alle vakken gekregen die je wilde?), huisvesting, en dan natuurlijk ook wat over het hele leven daar in Californië.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2006, 09:51
remy476
remy476 is offline
moet naar CG
Oud 27-09-2006, 15:07
Joyceb
Joyceb is offline
Ik ga met het programma van UCU naar Berkeley (dus met de EAP van California).
Veel maakt het geloof ik niet uit of je via de UU of UCU (Roosevelt valt hier denk ik toch ook onder?) gaat. De aanmeldingsprocedure is iets langer bij de UU en je moet dingen eerder afronden.
Je kan denk ik het beste info vragen bij de International Officer van RA.

Overigens moet je er op rekenen dat je de laagste prioriteit hebt wat betreft de vakindeling en dat je hoogstwaarschijnlijk dus lang niet alle vakken zou kunnen doen die je misschien zou willen. Handig is dus ook om hiermee rekening te houden bij het plannen van je vakken. Dus geen verplichte track-vakken maar vakken die interessant zijn maar eventueel ook vervangen kunnen worden door andere vakken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:45
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
remy476 schreef op 27-09-2006 @ 10:51 :
moet naar CG

tuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:36
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 27-09-2006 @ 16:07 :
Ik ga met het programma van UCU naar Berkeley (dus met de EAP van California).
Veel maakt het geloof ik niet uit of je via de UU of UCU (Roosevelt valt hier denk ik toch ook onder?) gaat. De aanmeldingsprocedure is iets langer bij de UU en je moet dingen eerder afronden.
Je kan denk ik het beste info vragen bij de International Officer van RA.

Overigens moet je er op rekenen dat je de laagste prioriteit hebt wat betreft de vakindeling en dat je hoogstwaarschijnlijk dus lang niet alle vakken zou kunnen doen die je misschien zou willen. Handig is dus ook om hiermee rekening te houden bij het plannen van je vakken. Dus geen verplichte track-vakken maar vakken die interessant zijn maar eventueel ook vervangen kunnen worden door andere vakken.
Thnx voor de info! Gaaf dat je naar Berkeley gaat! Ik was inderdaad al van plan om vooral vakken te nemen die ik interessant vind, maar die niet op RA aangeboden worden (iets met communicatie, journalistiek of media bijvoorbeeld). Ik moet alleen nog wel 1 Arts&Humanities course nemen, die ik graag op exchange wilde gaan doen. Denk je dat dat verstandig is of is er dan ook weinig kans om "een A&H course" te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten