Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 16:43
Saarah
Saarah is offline
Hoi,

Dit kan wel eens een lang verhaal worden, en ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen... Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te houden.
En ik zal beginnen, ehm, eind 2005. Op school was ik altijd samen met 3 meisjes, die ook bij mij in de klas zaten. Ik zal hen I, J en S noemen. Op dat moment kon ik niet zo goed meer met I om. Ik vond dat ze te veel aan mij "gehecht was", zo kwam het op mij over: alsof ze altijd bij mij moest zijn enzo. Ik werd er een beetje benauwd van.. Ik heb het er toen met J en S over gehad, en zij vonden toen dat ik gelijk had.
Mja, dat hele schooljaar veranderde er eigenlijk niks, tot op het einde van het schooljaar. Toen begon ik I terug leuker te vinden enzo, het kwam op mij over alsof ze heel erg veranderd was (in positieve zin dus.)

In de zomervakantie heb ik hen alledrie niet zo vaak gezien, en toen stuurde ik hen een mailtje: of ze misschien niet wat vaker wilden bellen enzo, omdat het leek alsof ik altijd zelf moest bellen om wat af te spreken (en ik bedoelde met dat mailtje niks slecht, integendeel, ik hoopte juist dat ik hen dan wat vaker zou kunnen zien, juist omdat ik hen zo tof vond,en omdat ze supergoede vriendinnen waren).
Maar ik kreeg een nogal boos mailtje terug: dat ik I en J genegeerd had het voorbije jaar, dat ik niet het recht had om dat naar hen te mailen, dat ik bitsig gedaan had, schijnheilig...
Terwijl dat helemaal niet waar was! Oké, tegenover I heb ik vaak verkeerd gedaan, en dat geef ik toe. Maar J en S zijn ook erg vaak verkeerd geweest.
Ik heb toen met hen afgesproken, vlak voor het begin van het schooljaar, om het "uit te praten", althans, dat was mijn bedoeling. Maar ze hebben toen eigenlijk niet zo veel meer gezegd dan dat ze niks meer met mij te maken willen hebben. Omdat ik verkeerd gedaan heb tegen I en J. Ik heb toen gezegd dat ik tegenover I niet de enige ben die verkeerd geweest is, maar ze zeiden dat ik hen meesleurde enzo. Dat is volgens mij helemaal niet waar, een voorbeeld: ik heb MSN-gesprekken nagelezen, en op een keer komt J online terwijl zij tegen mij klaagt over I. Dan heb ik hen toch niet meegesleurd?

I en J zitten nog bij mij in de klas, S zit in een andere klas.
Ik heb geprobeerd het terug goed te maken, heb hen nog gemaild, J gebeld (maar ze nam niet af en kwam op MSN, wilde blijkbaar niet praten), heel veel sorry gezegd. Of ze het niet meer goed willen maken.
Maar ze zeggen dat ze niet meer gewoon tegen mij zouden kunnen doen. Maar dat geloof ik niet, want ik heb J nog een keer gezien (na de e-mail, maar voor het gesprek, ertussen dus), en toen deed ze heel normaal.

Maar ik wil hen supergraag terug als vriendinnen!
Weet iemand wat ik kan doen om het terug goed te maken? Haalt het uberhaüpt nog iets uit dat ik probeer, of kan ik hen beter totaal vergeten? Maar da's zo moeilijk! Zeker omdat I en J bij mij in de klas zitten...
Ik hoop dat er mensen tips hebben..
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2006, 17:06
fractuur
fractuur is offline
Het is ook altijd wat met meiden en vriendschap..

Het lijkt erop dat ze een soort van tegenoffensief hebben ingesteld tegen jou, en ik heb geen idee of dat ooit teruggedraaid wordt. Waarschijnlijk wel, want meestal waaien dit soort conflicten wel weer over. Aan jou het advies om gewoon ruggegraat te tonen: als zij op een soort meidenachtige manier kwaad op je zijn vinden ze het alleen maar leuk om jou vaak sorry te horen zeggen. Jij vindt dat je niets fout hebt gedaan; gedraag je dan ook niet alsof je er wél spijt van hebt. niet voor ze kruipen ofzo. Je hebt je best gedaan om het weer bij te praten, maar daar reageren ze niet op. Jammer dan. Wees alsjeblieft even de oudste en wijste van allemaal en ga op zoek naar andere leuke mensen in je jaar. Die drie trekken wel weer bij in de loop van het jaar, vooral als ze zien dat je hen niet nodig hebt om het leuk te hebben op school en je jezelf prima kan redden.

It brings back memories, dit soort verhalen.
Oud 12-10-2006, 17:14
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-10-2006 @ 18:06 :
Het is ook altijd wat met meiden en vriendschap..
Haha ja, dit heb ik ook al vaak gedacht ondertussen.

En verder kan ik me wel vinden in wat je zegt, zoiets heb ik zelf ook al wel bedacht. Ik vind het best kinderachtig soms van hen, ik kan tenslotte niet meer doen dan sorry zeggen. Ikzelf zou het niet kunnen om dan gewoon "nee" te zeggen op de vraag of ik het zou willen bijleggen. Maar zij blijkbaar wel.

Toch blijft het wel hard, omdat we 4 jaar goede vriendinnen zijn geweest, en ik altijd wel plezier had met hen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 17:17
Saarah
Saarah is offline
Soms voel ik me trouwens ook erg kwaad, omdat zij mij beschuldigen van dingen waar ze zélf aan mee deden (nu heb ik het dus over J en S).
En dan heb ik zin om eens een paar MSNgesprekken af te printen, en die te laten zien. Als bewijs, zeg maar. En om dingen te herhalen die zij gezegd hebben over I. Dingen die érg kwetsend zijn.

Maar het zal vast wel beter zijn om dat niet te doen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 17:33
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
[QUOTE]fractuur schreef op 12-10-2006 @ 18:06 :
[B]Het is ook altijd wat met meiden en vriendschap..

vrienden zijn een stuk minder snel boos enzo
en als ze het wel zijn weet je ook waarom
Oud 12-10-2006, 17:35
Saarah
Saarah is offline
[QUOTE]naam ingebruik schreef op 12-10-2006 @ 18:33 :
[B]
Citaat:
fractuur schreef op 12-10-2006 @ 18:06 :

vrienden zijn een stuk minder snel boos enzo
en als ze het wel zijn weet je ook waarom
Mja, dat is wel zo. Ik heb buiten school vrienden (en ook vriendinnen trouwens) die mij nooit zoiets zouden aandoen... Zij zijn ook wel een stuk ouder, misschien heeft dat er ook iets mee te maken, dat weet ik niet echt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 17:38
Zwoek
Zwoek is offline
Als het echte vriendinnen zijn snap ik niet echt waarom ze het niet goed willen maken.
Ik ben het verder ook wel eens met fractuur. Als zij zien dat jij plezier met andere mensen hebt, krijgen ze misschien spijt. Alhoewel ik het dan weer niet terecht vind dat ze je dan misschien wel ineens weer terug willen.
Ik denk dat jij je best hebt gedaan. Zij voelen zich gewoon sterker samen dus kan jij er ook neet veel aan veranderen lijkt mij.
Ik zou het even laten rusten.
Oud 12-10-2006, 17:46
Verwijderd
Ik denk dat een mailtje met daarin: "hey meiden, we moeten echt wat vaker afspreken wat ik mis ons leuke contact zo!" bij mij ook beter gewerkt had dan: 'Waarom bel je me zo weinig, het komt altijd allemaal van mijn kant!'
En door dan ook nog een soort van bewijsvoering tegen ze te gaan verzamelen maakt het er allemaal niet beter op. Je praat in op hun schuldgevoel, iets wat niet altijd bevordelijk is voor een vriendschap ipv dat je ze aanspreekt op de leuke dingen samen.

sommige mensen zijn niet zo van die contacthouders, en ik kan het weten want ik ben er zelf ook bijzonder slecht in. Het schiet er nogal eens bij in om dat contact te blijven houden, terwijl ik ook veel vriendinnen heb waarvan ik regelmatig een kaartje, mailtje of smsje krijg. Dat is geen onwil, dat zit gewoon niet zo in me.

Wat je kan proberen is een lief kaartje sturen naar allemaal (persoonlijk zou ik niet mailen want een kaartje is toch wat persoonlijker en moet je ook meer moeite voor doen enzo) met daarop nog een keer sorry, dat je het niet zo kwaad bedoeld had maar dat je het gewoon jammer vind dat je ze niet meer zoveel ziet. Zoiets...

En anders is het jammer de bammer.
Vriendschappen zijn leuk, maar als er telkens ruzie moet zijn, moet je je maar afvragen of je daar wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 17:55
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Nala schreef op 12-10-2006 @ 18:46 :
Ik denk dat een mailtje met daarin: "hey meiden, we moeten echt wat vaker afspreken wat ik mis ons leuke contact zo!" bij mij ook beter gewerkt had dan: 'Waarom bel je me zo weinig, het komt altijd allemaal van mijn kant!'
Het was niet zo dat ik hen speciaal daarvoor een mailtje stuurde hoor, maar ik moest hen nog iets vertellen en had dat dus gemaild, en op het einde van dat mailtje dat erbij gezet.
Maar je hebt wel gelijk dat dat mss beter geweest was, maar op dat moment had ik er niet echt bij nagedacht, ik had ook nooit verwacht dat er zoiets van zou komen.

En bedankt voor de reacties!

Vrijdag is er een fuif, waarheen zij ook komen, misschien kan ik hen dan nog es aanspreken. Dan is er toch ook altijd een betere sfeer enzo. En ik had ook al gedacht van een e-card te sturen, of idd een echt kaartje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten