Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 23:24
DxpZ
DxpZ is offline
Tja, simpele vraag eigenlijk.

Ik moet voor school website maken. Nu wil ik graag een simpele strakke intro animatie maken. Ik doe geen ICT of grafisch opleiding dus het hoeft geen technisch hoogstandje te worden. Gewoon duidelijk en strak.

Ik zit eigenlijk aan Flash te denken (geen idee of dat moeilijk is).
Hoe heten de programma's om Flash animatie te maken?
Of zijn er betere simpelere programma's?

Bedankt!
Oud 19-09-2006, 23:33
Nietzman
Nietzman is offline
Gewoon met Flash beginnen. Al die andere animatie-in-twee-stappen tooltjes leveren pre-gefabriceerde bagger waar je geen kont van leert. 8).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 08:10
freyk
freyk is offline
En de Flash instructie-pagina van Sint Jozef is een uitstekende site om flash te leren.
Oud 20-09-2006, 12:48
DxpZ
DxpZ is offline
beetje rare vraag misschien maar hoe heet het programma? Als ik flash download, download ik dan niet gewoon de versie om op internet flash shit mee te bekijken i.p.v. het te maken.
Oud 20-09-2006, 13:56
dafelix
dafelix is offline
gokje, studio of professional downen?
Oud 20-09-2006, 13:57
ILUsion
ILUsion is offline
Flash (eventueel 'Flash Professional') is het programma om het mee te maken, maar er zijn er ook andere (Swish, ...). Het programma dat je gratis kan dowloaden is een Flash browser-plugin (speciaal voor Opera, Mozilla (Firefox, Seamonkey, Mozilla Suite, ...), Internet Explorer) die enkel kan afspelen.

Gewoon goed gebruik maken van Google, zou genoeg moeten zijn. Maar volgens mij zal het maken van een trendy intro niet zo simpel zijn als je hier al vastloopt...
Oud 20-09-2006, 15:23
DxpZ
DxpZ is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 20-09-2006 @ 14:57 :
Gewoon goed gebruik maken van Google, zou genoeg moeten zijn. Maar volgens mij zal het maken van een trendy intro niet zo simpel zijn als je hier al vastloopt...

Zo moeilijk kan het niet zijn.
Oud 20-09-2006, 19:59
realrik
realrik is offline
ik gebruik
macromedia flash mx 2004
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:10
Crash
Crash is offline
Heej ik maak al langer Flash filmpjes, het zijn niet de beste, maar wel ok.. Het programma Macromedia Flash Professional 8 is heel makkelijk te gebruiken (en cracken)
Hier een filmpje/clip die ik heb gemaakt:

Klik!

Jaja WANG . ..

Alles is gemaakt in Flash... (behalve de muziek dan)

Oja mijn naam is dus Tim, die je in de aftiteling zien

Maar mocht je nog hulp nodig hebben met Flash of het programma downloaden/cracken etcetera, voeg me even toe op msn.

Oja het kan zijn dat je na de intro met het logo een zwart scherm krijgt, dan moet je ff wachte.. hij laad dan...
Duurt niet langer dan 1,5 minuut...

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:37
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Crash schreef op 26-09-2006 @ 22:10 :
Heej ik maak al langer Flash filmpjes, het zijn niet de beste(...)

Citaat:
(...)makkelijk te gebruiken (en cracken) (...)
*kuch*

Citaat:
(...)Maar mocht je nog hulp nodig hebben met Flash of het programma downloaden/cracken etcetera, voeg me even toe op msn.
*kuch**kuch*

Citaat:
Oja het kan zijn dat je na de intro met het logo een zwart scherm krijgt, dan moet je ff wachte.. hij laad dan...
Duurt niet langer dan 1,5 minuut...
, anderhalve minuut, voor 't laden van 'n flash filmpje? wtf heb je ermee gedaan ?

het enige wat ik zie, is een hoop zwart, een hoop wit, af en toe een uit een tutorial gehaald 'trucje', en nogal weinig wat Flash nou echt 'kan'

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:52
Nietzman
Nietzman is offline
Vergeet vooral de slechte muziek en het matige concept niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 06:17
Crash
Crash is offline
naja, in ieder geval bedankt voor het "goede" commentaar, ik had beter niet kunnen reageren ...

Ik zei toch dat ik er niet goed mee was ... Maarja.. ieder z'n eigen mening erover...

Als je nog hulp nodig hebt, k wil je best helpen... maar blijkbaar ben ik niet goed genoeg
Oud 28-09-2006, 19:07
DEiE
DEiE is offline
als je nog nooit met flash hebt gewerkt kan je beter niet met flash gaan werken, het kan knap lastig zijn om te beginnen. verder heb ik gewoon een boek uit de bieb gehaalt en heb het daar aardig mee geleert. verder is http://www.flashfocus.nl ook erg handig. ook vind ik het niet zo aardig dat je Crash zo afzeikt, iedereen moet leren
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 19:23
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
DEiE schreef op 28-09-2006 @ 20:07 :
als je nog nooit met flash hebt gewerkt kan je beter niet met flash gaan werken,
Mhjah, dat zeg ik pasgeboren baby's altijd als ze willen beginnen met ademen, maar luisteren? Ho maar.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 06:56
DEiE
DEiE is offline
ik bedoelde dat je eerst wat meer tijd moet hebben om het programma te leren kennen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 15:43
Crash
Crash is offline
Klopt, als je iets moois wil maken.. is dat moeilijk.. Ik heb meestal over de filmpjes die ik wil maken grootse ideeën... Maar meestal komt er dan ook de grootste crap uit...
Het is een lastig programma met veel opties, vooral als je met actions wil gaan werken...
Reageren

Regels voor berichten