Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2006, 20:13
Jaleesa
Jaleesa is offline
sinds een jaar ben ik heel erg veranderd. Vroeger was ik goedlachs, spontaan, kon makklijk met allerlei mensen overweg en ging lekker mijn eigen gangetje. Sinds een jaar ben ik erg omgeslagen, vaak voel ik me eenzaam en verdrietig, ik trek me graag terug op mijn kamer en wil geen andere mensen meer leren kennen omdat ik hier onzeker van word. Ik kan geen positieve dingen over mijzelf bedenken en merk ook aan mijn omgeving dat ze mijn gedrag zat zijn.
Heeft iemand hier ook last van (gehad) en hoe gingen jullie hier dan mee om? Wat kan ik doen om weer de oude te worden want ik ben het zat om te zijn wie ik nu ben.

Groetjes, Jaleesa
Oud 25-09-2006, 21:36
Ann
Ann is offline
Ik denk dat het het beste is om langs een dokter te gaan, want het zou kunnen dat je depressief bent of iets in die richting. De dokter kan je dan door verwijzen naar een maatschappelijk werkster of iemand anders.
Oud 26-09-2006, 17:00
Jaleesa
Jaleesa is offline
Ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen maar daar werd het allemaal niet beter van, eigenlijk voelde ik me dan alleen maar rotter dus ben ik daarmee gestopt..
Oud 26-09-2006, 18:16
machtigespa
machtigespa is offline
Je moet er zelf aan werken, denk je nu echt dat zo n zieleknijper je kan helpen? Laat me niet lachen, als ze het niet meer weten schrijven ze je wel een doos anti depri pillen voor. En daar wordt je echt niet vrolijk van.

Meestal werkt het veel beter om met (goede) vrienden erover te praten.

Heb je hobbies of andere dingen wat je leuk vindt. Stop daar maar eens tijd in. Misschien verkeerde vrienden kring. Eens kijken naar andere mensen. Onderneem iets, desnoods met je zusje/broertje whatever.

Doe iets iig, dat wegkwijnen kun je over 50 jaar als je wordt opgesloten in een bejaardentehuis.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 19:15
Verwijderd
Ga sporten, het schijnt dat door sporten een stof vrijkomt waardoor je meer zin hebt om iets te gaan doen. En door leuke dingen te gaan doen wordt je vrolijk en voel je je minder eenzaam. En ga nadenken hoe komt het dat ik zo omgeslagen ben? wat kan ik doen om dat te veranderen. En als je erzelf niet meer uitkomt ga langs een maatschappelijk werkster die kan je verder helpen met dit soort problemen. Meid ga lol maken! het is zonder om zo depri te zijn! [F]
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 20:34
madelief21
madelief21 is offline
hey

queasy je hebt helemaal gelijk hoor;-) spreek je op msn...
Maar het is inderdaad waar wat ze zegt over sporten. Athans als ik het zo mag geloven wat iedereen zegt. Ik voel me ook veel fitter.... het is wel een kwestie van doorzetten he.... om er ook daadwerkelijk naartoe te gaan. Verder heb ik ook zo'n switch gehad. Ik was nogal druk, impulsief, uitbundig. En opeens voelde ik dat niet meer zo.... ik werd een stuk rustiger, voorzichtiger, meer op mezelf. ik denk dat je gewoon volwassen word :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten