Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Houdt 'geloven' juist niet in 'denken dat iets bestaat', dwz dus NIET zeker wetend???
En zolang ook maar iemand de gedachte heeft dat er in geloofd wordt, dan bestaat hij want iemand weet dat er geloof in is... zodra hij uit íeders gedachten (zowel gelovend als niet-gelovend) is, dan issie dood....
|
![]() |
Dat is ook soort van zo in n boek van terry pratchet (kleingodderij als k me nie vergis) maar daar verloor die god toch al zn macht, ook al was het zogenaamd een groot geloof (daarin stond alleen het werkelijk geloven in een god gelijk aan het macht geven van een god...)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar ik vind het een beetje raar dat Optima het heeft over "de" heidense cultuur... met heidenen worden over het algemeen niet-christenen bedoeld (al worden joden/islamieten ook niet altijd als heidenen gezien) dus "de" heidense cultuur bestaat niet. jij bedoelt de oud-griekse cultuur ![]() Maar waarom kan er volgens niemand iets bestaan zonder dat iemand gelooft dat het bestaat? En waarom zou iets wel bestaan zodra er iemand gelooft dat het bestaat... Ik denk niet dat het feit of iemand ergens in gelooft afhankelijk is van het feit of iets al dan niet bestaat...
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #86, deel 2 Spelleider | 500 | 26-06-2011 21:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Een mythe SiemdeCyper | 25 | 13-07-2004 22:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De leider van de goden Ieke | 0 | 08-12-2003 20:12 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Latijnse spreukjes :-) girlspider | 107 | 20-10-2002 18:29 |