Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2006, 13:10
Verwijderd
Ik heb een probleem met me computer. Hij kan namelijk niet meer opstarten. Het begon toen ik de drivers van me oude videokaart ging verwijderen. Dat lukte allemaal nog wel, toen hij klaar was vroeg hij of ik de computer opnieuw wou opstarten. Dat deed ik maar vanaf dat moment wilde hij niet meer opstarten.

Als ik de computer wil opstarten dan doet de computer het nog wel. Maar de bios en windows laad niet. Ook kan ik geen cd/dvd drive meer openen. Ik weet niet waar het aanligt maar het is wel raar. Het enige dat ik heb gedaan is me oude videodriver weggooien.

Is er iemand die weet wat ik nu moet doen of iemand die weet waar het probleem ligt, alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2006, 13:59
M@rco
M@rco is offline
Voeding?
Oud 09-10-2006, 14:11
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 09-10-2006 @ 14:10 :

Als ik de computer wil opstarten dan doet de computer het nog wel.
wat doet ie nog wel ? gewoon fannetjes draaien enzow ? en komen er piepjes uit ? krijg je uberhaupt nog beeld ?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 09-10-2006 @ 14:59 :
Voeding?
Ik heb geen idee. Wat zou er dan mis zijn met de voeding? De computer kan namelijk nog wel gewoon opstarten of zo.

Citaat:
J-roenn schreef op 09-10-2006 @ 15:11 :
wat doet ie nog wel ? gewoon fannetjes draaien enzow ? en komen er piepjes uit ? krijg je uberhaupt nog beeld ?
Hij start op, hiermee bedoel ik dat alle lichtjes branden. Maar toen computer het deed kreeg ik altijd een piep te horen en toen startte de bios op. Maar nu hoor ik alleen de fan draaien en gebeurt er niks. Verder krijg ik ook geen beeld...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 14:48
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 09-10-2006 @ 15:27 :
Ik heb geen idee. Wat zou er dan mis zijn met de voeding? De computer kan namelijk nog wel gewoon opstarten of zo.
Nee, hij start helemaal niet op, je krijgt toch geen beeld? En als je CD/DVD-drives het ook al niet meer doen dan zou het wel eens kunnen dat je voeding gewoon kapot is. Als ze normaal stroom zouden krijgen dan zou je ze toch op zijn minst moeten kunnen openen...
Oud 09-10-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 09-10-2006 @ 15:48 :
Nee, hij start helemaal niet op, je krijgt toch geen beeld? En als je CD/DVD-drives het ook al niet meer doen dan zou het wel eens kunnen dat je voeding gewoon kapot is. Als ze normaal stroom zouden krijgen dan zou je ze toch op zijn minst moeten kunnen openen...
Is er een manier om vast te stellen dat het aan de voeding ligt? Of kan dat simpelweg alleen maar door het te vervangen met een andere?

Vind het wel raar dat de voeding dan opeens kapot is. Ik heb kwa hardware helemaal niks gedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:05
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 09-10-2006 @ 16:49 :
Is er een manier om vast te stellen dat het aan de voeding ligt? Of kan dat simpelweg alleen maar door het te vervangen met een andere?

Vind het wel raar dat de voeding dan opeens kapot is. Ik heb kwa hardware helemaal niks gedaan.
\

zou idd toevallig kunnen zijn ja, en de enige manier om je voeding te testen is inderdaad uitwisselen met een andere computer.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 09-10-2006 @ 19:05 :
\

zou idd toevallig kunnen zijn ja, en de enige manier om je voeding te testen is inderdaad uitwisselen met een andere computer.
Of een multimeter pakken, da's net iets sneller
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 09:11
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 09-10-2006 @ 19:59 :
Of een multimeter pakken, da's net iets sneller
ja, die heeft iedereen thuis liggen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 09:21
Verwijderd
Veel mensen hebben zo'n ding wel. Anders vraag je het aan je handige buurmand oid.
Het punt was dat je niet per se die voeding eruit hoeft te halen, maar dat het ook makkelijker kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten