Ik heb net voor mijn studie de mandelbrot vandaag ingeleverd

.
Eerst maar ff de eerste parameter:
x * schaalFactor + middenX
x staat er omdat je natuurlijk van een bepaald punt het mandelgetal wilt berekenen.
schaalFactor staat er omdat je niet in pixels wilt rekenen, maar in een bepaald gebied van x1 tot x2 (bijvoorbeeld van -2 tot 2. Dan maak je een applet van 400 breed en met schaalfactor 0.01. Je kan dan 4 maal x bestrijken met je mandelbrot en 400*0.01=4)
middenX staat er omdat je voor de verandering wilt dat Java in het midden begint met tekenen in plaats van linksboven. Door middenX (wat waarschijnlijk ergens gedeclareerd zal staan als: double middenX = this.getWidth()/2; ) erbij op te tellen ligt je x=0 in het midden en niet helemaal links.
Voor de tweede parameter gaat hetzelfde verhaal op (alleen is de breedte dan natuurlijk de hoogte).
Misschien had je het zelf al bedacht, maar je kan op deze manier dus ook meerdere kleuren geven aan je mandelbrot (voeg bijvoorbeeld na je else toe:
if (this.berekenMandelGetal(x * schaalFactor + middenX, y * schaalFactor + middenY)%3=0)
g.setColor(Color.YELLOW);
Ander iets wat misschien wel handig is om te doen: laat 'm 't mandelgetal eerst ff uitrekenen en sla dat op in een variabele. Je kan daarna je kleuren heel mooi af laten hangen van je mandelgetal. Probeer maar eens een nieuwe kleur te maken waarbij je de R, G en B waarden af laat hangen van je mandelgetal. Houd wel rekening met de max van 255 voor elke R, G en B. (Tip: de klasse Math heeft daar een heel handige optie voor, check de Library maar eens

).
Ik hoop dat je hier weer wat mee kan