Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2007, 17:14
Verwijderd
Omtrent een sollicitatie-project bij mij op school, heb ik deze sollicitatiebrief geschreven. Suggesties/verbeteringen zijn van harte welkom!

*naam*
*straat+huisnummer*
*postcode+plaats*

*plaats*, 20 Januari 2007

*Naam organistatie*
t.a.v. afdeling P&O
*postbusnummer*
*postcode+plaats*

Betreft: sollicitatie Activiteitenbegeleider vestiging Breda

Geachte mevrouw/heer,

Naar aanleiding van uw advertentie op *site* waarvan de publicatiedatum 13 januari betreft deel ik u mee dat ik zeer geïnteresseerd ben in de functie van activiteitenbegeleider codenummer 1556806.

Ik ben 17 jaar en heb op mijn 16de de HAVO met succes afgerond. In mijn profiel, cultuur en maatschappij, aardrijkskunde in de vrije ruimte gekozen en als keuzetaal Frans 1,2.
Ik zit vanaf mijn 6de op korfbal, een sport waarbij je goed om leert gaan met andere mensen in teamverband.

De aangeboden functie trekt mij bijzonder aan, omdat ik dit werk ook op vrijwillige basis doe bij een gecombineerd somatisch en psychogeriatrisch verpleeghuis. Ik doe dit al anderhalf jaar lang met veel plezier. Daar is mijn interesse voor dit werk behoorlijk gegroeid en heb ik er ook de nodige ervaring opgedaan.
Wat ik zeer prettig aan deze functie vind is dat het uitdagend en afwisselend is. Ook is het fijn dat je zelfstandig te werk kunt gaan en natuurlijk mensen kan helpen op basis van creatieve activiteiten.

Ik heb ook een paar keer met gehandicapten kinderen gewerkt en dat vond ik ook bijzonder leuk. Het organiseren en uitvoeren van activiteiten trekt mij enorm, bij deze functie in het bijzonder mede omdat er een creatieve kant aan zit.

Ik wil binnenkort aan een deeltijd-studie in deze sector beginnen, en ik hoop dat u mij wilt begeleiden zodat ik op deze manier goed in uw bedrijf ingewerkt kan worden.

Voor verdere gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Ik hoop dat mijn brief voldoende informatie verstrekt en ik ben bereid om in een gesprek verdere toelichting op het bovenstaande te geven.

Met vriendelijke groet,

-handtekening-

*naam*

Bijlage: curriculum vitae

Laatst gewijzigd op 22-01-2007 om 17:26.
Advertentie
Oud 22-01-2007, 18:00
Verwijderd
Ik ga even heel goedbedoeld streng zijn.
Citaat:
Fliefedief schreef op 22-01-2007 @ 18:14 :
Naar aanleiding van uw advertentie op *site* waarvan de publicatiedatum 13 januari betreft deel ik u mee dat ik zeer geïnteresseerd ben in de functie van activiteitenbegeleider codenummer 1556806.
Hier haakt iedere P&O'er direct af. Hop, naar de stapel afwijzingen. Een opening moet uit die tweehonderd andere briefopeningen springen. Dit is niet de manier.

Verder:
- Begin nooit - laat ik dat herhalen: nooit met "naar aanleiding van", "In reactie op" of anderherseninfarctsel. Wees niet bang om eens origineel te zijn.
- Leuk dat je geïnteresseerd bent, maar ik wil weten dat jij voor deze functie geschikt bent. Open daarmee.
- Vermeld ab-so-luut nooit een codenummer in je tekst. Verban die naar de betreftregel.
- Laat de datum zitten. Ik weet ect nog wel wanneer ik die advertentie heb geplaatst. En dan nog: waarom zou ik mijn eigen publicatiedatum willen weten?

Citaat:
Ik ben 17 jaar en heb op mijn 16de de HAVO met succes afgerond. In mijn profiel, cultuur en maatschappij, aardrijkskunde in de vrije ruimte gekozen en als keuzetaal Frans 1,2.
Ik zit vanaf mijn 6de op korfbal, een sport waarbij je goed om leert gaan met andere mensen in teamverband.
- Dit kan ik allemaal lezen in je cv. Laat het achterwege.

Citaat:
De aangeboden functie trekt mij bijzonder aan, omdat ik dit werk ook op vrijwillige basis doe bij een gecombineerd somatisch en psychogeriatrisch verpleeghuis. Ik doe dit al anderhalf jaar lang met veel plezier. Daar is mijn interesse voor dit werk behoorlijk gegroeid en heb ik er ook de nodige ervaring opgedaan.
- Eindelijk iets relevants.

Citaat:
Wat ik zeer prettig aan deze functie vind is dat het uitdagend en afwisselend is. Ook is het fijn dat je zelfstandig te werk kunt gaan en natuurlijk mensen kan helpen op basis van creatieve activiteiten.
- Leuk dat jij dat leuk vindt, maar wat kan jij voor mij als werknemer betekenen? Begin daar altijd mee!

Citaat:
Ik heb ook een paar keer met gehandicapten kinderen gewerkt en dat vond ik ook bijzonder leuk. Het organiseren en uitvoeren van activiteiten trekt mij enorm, bij deze functie in het bijzonder mede omdat er een creatieve kant aan zit.
- "Een paar keer"? Daarvan ben ik als werkgever niet onder de indruk.

Citaat:
Ik wil binnenkort aan een deeltijd-studie in deze sector beginnen, en ik hoop dat u mij wilt begeleiden zodat ik op deze manier goed in uw bedrijf ingewerkt kan worden.
- Je "hoopt"? Wees stelliger. Dit is je droombaan, toch?!
- En dan nog: inwerken? Je bent toch gekwalificeerd voor deze functie? Natuurlijk weet je nog niet alles, maar dat vertel je niet - laat ons dat maar uitvinden.

Citaat:
Voor verdere gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Ik hoop dat mijn brief voldoende informatie verstrekt en ik ben bereid om in een gesprek verdere toelichting op het bovenstaande te geven.
- Natuurlijk ben je bereid. Nodig jezelf uit voor een gesprek. Zeg dat je graag wilt langskomen.
- En waar is die gedenkwaardige uitsmijter - zo van: "die ga ik uitnodigen"?
[/B][/QUOTE]
Oud 22-01-2007, 19:00
Boef
Boef is offline
Citaat:
alluman schreef op 22-01-2007 @ 19:00 :
- Laat de datum zitten. Ik weet ect nog wel wanneer ik die advertentie heb geplaatst. En dan nog: waarom zou ik mijn eigen publicatiedatum willen weten?
In het geval dat een bedrijf meerdere advertenties heeft geplaatst en er in de advertenties staat "reageer voor datumX"

Verder:
Je werkgever weet echt niet wat Frans1,2 is.
Leuk is nogal een inhoudloos woord.
Zeg dat je goed zelfstandig kan werken en leiding kunt geven.
Oud 22-01-2007, 20:41
Gatara
Gatara is offline
Nog andere opmerkingen:

Citaat:

Zet ajb niet codenummer 1556806 in de brief neer. Dat kan makkelijk bij het onderwerp ("Betreft: vacature activiteitenbegeleider codenummer 1556806")

Citaat:
In mijn profiel, cultuur en maatschappij, aardrijkskunde in de vrije ruimte gekozen en als keuzetaal Frans 1,2.
[/b]

in plaats van een droge opsomming zou ik meer uitweiden over welke vakken relevant zouden kunnen zijn voor de functie. Frans bijvoorbeeld als je weet dat je met Franstalige mensen opgescheept zult zitten. Aardrijkskunde wellicht als je weet dat de activiteiten te maken hebben met geologische of geografische aspecten (veel reizen of zo'n natuurclub).

Citaat:

"goed om leert gaan met mensen". Dat klinkt niet zo mooi. Misschien zou je een zin kunnen maken met "sociaal vaardig".

Citaat:

Ik heb ook een paar keer met gehandicapten kinderen gewerkt en dat vond ik ook bijzonder leuk.

"leuk" is een vrij nietszeggend woordje. Zou je het niet beter vervangen door een woord als "uitdagend", "interessant", ofzo?

Citaat:

Hoewel dit niet iets is voor direct op de onderhandeltafel (dit kan een afknapper zijn voor degene die je zou willen aannemen), zou je er best wel naar mogen "hinten". Ik zou dan refereren naar het feit dat je in deze sector een deeltijd-studie wilt gaan doen en dat je van mening bent dat de functie je op weg helpt, maar ook dat je - zoals je laat blijken - je breder wilt verdiepen in de sector en je de deeltijdstudie ook kan gebruiken voor de functie waarnaar je solliciteert.

Citaat:

beetje droog einde
Oud 24-01-2007, 17:58
Verwijderd
Dank jullie wel voor de reacties, hier kan ik wat mee.

Maar mag je jezelf uitnodigen voor een sollicitatie-gesprek?
Oud 24-01-2007, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Fliefedief schreef op 24-01-2007 @ 18:58 :
Dank jullie wel voor de reacties, hier kan ik wat mee.

Maar mag je jezelf uitnodigen voor een sollicitatie-gesprek?
Natuurlijk, als je het op een leuke en originele manier doet. Daaruit blijkt alleen maar motivatie. Letwel, je meot jezelf niet letterlijk uitnodigen, maar je kunt wel aangeven dat je graag langskomt voor een gesprek - of iets originelers.

Bekijk sollicitatiebrieven altijd vanuit de p&o-kant. Een p&o'er ontvangt op iedere vacature vaak honderden sollicitatiebrieven. Daaruit selecteren ze eerst de nette brieven, daarna de gekwalificeerden en daaruit weer de beste brieven. Meestal houden ze dan nog een stapel over... Wil je opvallen, dan zul je een duidelijke brief moeten schrijven, met een duidelijk verhaal waarom jij denkt dat je geschikt bent, niet te lang, zonder informatie erin die ook in je cv is terug te vinden (tenzij noodzakelijk voor je verhaal), met een gedenkwaardige opening en afsluiting, en bovenal: wat jij denkt te kunnen doen voor de werkgever.

Dat laatste vergeet bijna iedereen. Vergeet nooit dat het werkgeversbelang altijd boven het jouwe speelt. Een werkgever snapt ook wel dat jij brood op de plank nodig hebt, maar waarom zou hij jou aannemen? Wat kan jij voor de hem betekenen? Verkoop jezelf, maar hou het stijlvol.

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 19:50.
Oud 23-03-2007, 16:38
LFD
LFD is offline
Het enigste wat ik ooit geleerd heb over een sollicitatiebrief: plak die postzegel recht! Ooit hadden ze teveel leraren, en keken ze gewoon wie het beste een postzegel kon plakken. Idioot. Wat heeft een postzegel te maken met scheikunde? (oké, de lijm, maar niet hoe dat **** ding eropzit!)

Über.... über....
Oud 24-03-2007, 11:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LFD schreef op 23-03-2007 @ 17:38 :
Het enigste wat ik ooit geleerd heb over een sollicitatiebrief: plak die postzegel recht! Ooit hadden ze teveel leraren, en keken ze gewoon wie het beste een postzegel kon plakken. Idioot. Wat heeft een postzegel te maken met scheikunde? (oké, de lijm, maar niet hoe dat **** ding eropzit!)

Über.... über....
secuurheid van de persoon in kwestie
liever een perfectionist dan iemand met de franse slag

Regels voor berichten