Advertentie | |
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Ik ga even heel goedbedoeld
![]() Citaat:
Verder: - Begin nooit - laat ik dat herhalen: nooit met "naar aanleiding van", "In reactie op" of anderherseninfarctsel. Wees niet bang om eens origineel te zijn. - Leuk dat je geïnteresseerd bent, maar ik wil weten dat jij voor deze functie geschikt bent. Open daarmee. - Vermeld ab-so-luut nooit een codenummer in je tekst. Verban die naar de betreftregel. - Laat de datum zitten. Ik weet ect nog wel wanneer ik die advertentie heb geplaatst. En dan nog: waarom zou ik mijn eigen publicatiedatum willen weten? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- En dan nog: inwerken? Je bent toch gekwalificeerd voor deze functie? Natuurlijk weet je nog niet alles, maar dat vertel je niet - laat ons dat maar uitvinden. Citaat:
- En waar is die gedenkwaardige uitsmijter - zo van: "die ga ik uitnodigen"? [/B][/QUOTE] |
![]() |
||
Citaat:
Verder: Je werkgever weet echt niet wat Frans1,2 is. Leuk is nogal een inhoudloos woord. Zeg dat je goed zelfstandig kan werken en leiding kunt geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bekijk sollicitatiebrieven altijd vanuit de p&o-kant. Een p&o'er ontvangt op iedere vacature vaak honderden sollicitatiebrieven. Daaruit selecteren ze eerst de nette brieven, daarna de gekwalificeerden en daaruit weer de beste brieven. Meestal houden ze dan nog een stapel over... Wil je opvallen, dan zul je een duidelijke brief moeten schrijven, met een duidelijk verhaal waarom jij denkt dat je geschikt bent, niet te lang, zonder informatie erin die ook in je cv is terug te vinden (tenzij noodzakelijk voor je verhaal), met een gedenkwaardige opening en afsluiting, en bovenal: wat jij denkt te kunnen doen voor de werkgever. Dat laatste vergeet bijna iedereen. Vergeet nooit dat het werkgeversbelang altijd boven het jouwe speelt. Een werkgever snapt ook wel dat jij brood op de plank nodig hebt, maar waarom zou hij jou aannemen? Wat kan jij voor de hem betekenen? Verkoop jezelf, maar hou het stijlvol. Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 19:50. |
![]() |
|
Het enigste wat ik ooit geleerd heb over een sollicitatiebrief: plak die postzegel recht! Ooit hadden ze teveel leraren, en keken ze gewoon wie het beste een postzegel kon plakken. Idioot. Wat heeft een postzegel te maken met scheikunde? (oké, de lijm, maar niet hoe dat **** ding eropzit!)
Über.... über.... ![]()
||
Citaat:
![]() liever een perfectionist dan iemand met de franse slag
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Sollicitatie brief (Help) Fashion Icone | 5 | 04-01-2013 12:59 | |