Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2008, 18:30
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ernst-Paul Hasselbach en Vlaamse medewerkster omgekomen

Tijdens hun verblijf in Noorwegen voor de opnames van het 2BE/RTL5-programma ’71°Noord’ zijn de bekende Nederlandse presentator Ernst-Paul Hasselbach (42) en de Vlaamse productiemedewerker Leentje Custers (26) om het leven gekomen. De twee raakten betrokken bij een verkeersongeval.
Hasselbach en Custers waren met de auto op weg naar een opname, toen hun voertuig van de weg is geraakt. Er waren geen andere inzittenden. Dat meldt de Vlaamse Media Maatschappij.

De opnames van het programma zijn onmiddellijk stopgezet. De deelnemers, de copresentatrice Karoline Kamosi en de productieploeg krijgen bijstand van twee Noorse psychologen.

Aan ’71° Noord’ namen vijf bekende Vlamingen en vijf bekende Nederlanders deel. De opnames van het programma waren een week aan de gang. 2BE maakt het programma samen met de Nederlandse zender RTL5.

Hasselbach werd bekend door Expeditie Robinson, een tv-reeks waarin mensen op een onbewoond eiland moeten overleven. Verder presenteerde hij Peking Express, Wondere Wereld en nu 71°Noord.

Voor hij televisiemaker werd, werkte Hasselbach als journalist, vertaler en sportcoach.

Over het Belgische slachtoffer Leentje Custers ontbreken nog gegevens.

Heftig dit
Oud 11-10-2008, 18:33
DanielC
DanielC is offline
RTL Teletekst pagina 105.

Ja, vervelend inderdaad. Alhoewel ik niet echt naar zijn programmas kijk. Vroeger keek ik wel eens naar Expeditie Robinson. Ook vervelend voor Leentje.
Oud 11-10-2008, 19:26
BendeBen
BendeBen is offline
wtf ik vind dit zo gestoord dat dit het nieuws haalt.

als een dergelijke nobody kranten, teletekst en wellicht zelfs het nieuws haalt dan kan je beter een apart programma maken voor alle honderden (duizenden?) mensen die per dag doodgaan. haal je alle gevallen die doodgaan aan ouderdom eruit hou je toch makkelijk een half uurtje over aan het opnoemen van namen en manier van sterven.
Oud 11-10-2008, 19:38
Verwijderd
Woow, ik schrok toen ik het hoorde!
RIP!

Citaat:
wtf ik vind dit zo gestoord dat dit het nieuws haalt.

als een dergelijke nobody kranten, teletekst en wellicht zelfs het nieuws haalt dan kan je beter een apart programma maken voor alle honderden (duizenden?) mensen die per dag doodgaan. haal je alle gevallen die doodgaan aan ouderdom eruit hou je toch makkelijk een half uurtje over aan het opnoemen van namen en manier van sterven.

Een niet bekend persoon die verongelukt door in een auto in het water te rijden tijdens een expeditie in Noorwegen haalt vaak ook wel het nieuws, of net niet. En dit betreft twee bekende mensen, én tijdens opnames voor televisie. Lijkt me niet raar dat dit het nieuws haalt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 19:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Goh, de eerste politiek correcte jankerd is al weer gesignaleerd.
Oud 11-10-2008, 21:26
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Woow, ik schrok toen ik het hoorde!
RIP!

Een niet bekend persoon die verongelukt door in een auto in het water te rijden tijdens een expeditie in Noorwegen haalt vaak ook wel het nieuws, of net niet. En dit betreft twee bekende mensen, én tijdens opnames voor televisie. Lijkt me niet raar dat dit het nieuws haalt.
bekend? laat me niet lachen. helemaal die vrouw, "Over het Belgische slachtoffer Leentje Custers ontbreken nog gegevens." lol

+ voor willekeurige mensen wordt bijvoorbeeld ook geen topic aangemaakt
Oud 11-10-2008, 21:32
Verwijderd
Citaat:
bekend? laat me niet lachen. helemaal die vrouw, "Over het Belgische slachtoffer Leentje Custers ontbreken nog gegevens." lol

+ voor willekeurige mensen wordt bijvoorbeeld ook geen topic aangemaakt
Dat ligt ook aan de bron eh.

En zo'n topic hoort ook niet hier, en op N&A zijn er gewoon regels dat je niet zo'n topic aanmaakt, lijkt me. Tenzij je het generaliseert, maar dan valt jouw bedoeling ook weer weg.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 22:21
Swlabr
Swlabr is offline
Dikke /care.
Oud 11-10-2008, 22:48
Verwijderd
Sja, lullig voor de nabestaanden.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 11:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik schrok er best wel van. Ik vond hem altijd een leuke presentator en hij leek me een sympathiek mens. Ik kijk ook al een paar jaar ER en Peking.

En wat zit iedereen nou te zeuren over dat dit het nieuws haalt. Als er een acteur overlijdt is dat toch ook in het nieuws? Bovendien wordt er hier dan meestal ook een topic over aangemaakt. Als je niks beter te zeggen hebt, blijf dan weg ofzo.
Oud 12-10-2008, 16:51
Balance
Balance is offline
Wat mij betreft mag dit topic gewoon blijven staan. Naar Expeditie Robinson kijken zo'n 700.000 mensen (en in voorgaande seizoenen zelfs ruim een miljoen mensen) wat hem wel een dusdanig publiek figuur maakt dat een topic hier wel passend is.
Oud 12-10-2008, 23:05
Verwijderd
Publiek figuur inderdaad, die gemist zal worden.

Vakman, zonde, topicwaardig.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 09:06
Verwijderd
Hij is bekend in Nederland en Vlaanderen, dus duuuuuuuuuuuuh dat het op het nieuws komt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 16:22
BendeBen
BendeBen is offline
hold the presses.. this just in!
http://www.nu.nl/news/1787529/10/RTL...asselbach.html

waar blijft de stille tocht?
Oud 13-10-2008, 16:54
Verwijderd
Wat reageren sommige mensen hier achterlijk.

Ik schrok er ook best van. Niet dat ik nu ontzettend aangedaan ben ofzo, maar ik heb wel vaak Expeditie Robinson gezien. Daarnaast is hij bekend genoeg en is het verhaal heftig genoeg om een topic voor te openen, vind ik. En al helemaal om in de krant te zetten. Nogal vreemd dat er dan mensen hier gaan zitten /caren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 17:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
hold the presses.. this just in!
http://www.nu.nl/news/1787529/10/RTL...asselbach.html

waar blijft de stille tocht?
Wat loop je nou toch te zeuren, gast
Oud 13-10-2008, 17:27
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Wat reageren sommige mensen hier achterlijk.
Dat is stoer, een beetje onverschillig doen.
Oud 13-10-2008, 17:54
BendeBen
BendeBen is offline
ach flikker toch op echt. ik ben niet onverschillig, verre van. het gaat hier om een principe.

van die automatische "ik schrok zo erg! rust in vrede lieve man!" reactie ga ik aan de dunne. ten eerste je kent die kerel niet en omgekeerd al helemaal niet dus ik vraag me af hoe je t daadwerkelijk iets kan schelen. heb je er om gehuild? slaap je er minder om? ben je depressief? nee? waarom dan die schijnheiligheid?
debiel ook dat er dan nog een 2e bericht komt dat ie herdacht wordt op zn werk, nogal logisch natuurlijk. moet je opletten strax nog een bericht dat ie ter aarde besteld is.

een persoon die niet bijster veel betekend heeft voor de gemiddelde nederlander (een programma presenteren, poehpoeh) heeft een ongeluk gehad mag simpelweg geen landelijk nieuws zijn imo. die storimans vind ik dan al een ander verhaal aangezien die toch op een opmerkelijke manier heen is gegaan. geen topic voor hem op ftv&r, dat is blijkbaar niet erg? ernst-paul was een beetje aan het chillen voor een reisprogrammatje en rijdt de plomp in... tsja dat gebeurd eigenlijk dagelijks alleen dan ipv chillen voor een reisprogrammatje forensen naar je klotebaantje.

de hypocrisie en t schapengedrag druipt er aan alle kanten van af wat mij al gauw een doorn in t oog is. neen, van onverschilligheid kan ik toch niet beschuldigd worden me dunkt

en dinalfos, ik vraag me nu toch wel af wie je nou politiek correct noemde eigenlijk?
Oud 13-10-2008, 17:57
Verwijderd
Citaat:
ten eerste je kent die kerel niet
Ja tuurlijk, jij weet van heel Nederland wie wie kent. Daar had ik natuurlijk eerst over moeten nadenken, stom van mezelf.

Citaat:
heb je er om gehuild? slaap je er minder om? ben je depressief?
Ja. Ja. Ja.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 18:10
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ja tuurlijk, jij weet van heel Nederland wie wie kent. Daar had ik natuurlijk eerst over moeten nadenken, stom van mezelf.

Ja. Ja. Ja.
als je m persoonlijk kent kan ik slecht begrijpen dat je RIP loopt te gillen op een scholieren forumpje eigenlijk. maar goed ieder zo zn manier van verwerken blijkbaar.

en ik vind t vervelend voor je dat je slecht slaapt en depressief bent. bedenk wel dat ik t niet over jou persoonlijk heb maar een punt in t algemeen maak
Oud 13-10-2008, 18:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
en dinalfos, ik vraag me nu toch wel af wie je nou politiek correct noemde eigenlijk?
Ik had het eigenlijk over jou

Alhoewel ik me nu realiseer dat beide argumenten wel iets politiek corrects hebben.
Oud 13-10-2008, 18:36
BendeBen
BendeBen is offline
ah, ik dacht namelijk eerst dat je het over de post onder me had

ik was toch niet echt in de veronderstelling dat ik een politiek correct standpunt in nam eigenlijk maar goed
Oud 13-10-2008, 18:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
ach flikker toch op echt. ik ben niet onverschillig, verre van. het gaat hier om een principe.

van die automatische "ik schrok zo erg! rust in vrede lieve man!" reactie ga ik aan de dunne. ten eerste je kent die kerel niet en omgekeerd al helemaal niet dus ik vraag me af hoe je t daadwerkelijk iets kan schelen. heb je er om gehuild? slaap je er minder om? ben je depressief? nee? waarom dan die schijnheiligheid?
debiel ook dat er dan nog een 2e bericht komt dat ie herdacht wordt op zn werk, nogal logisch natuurlijk. moet je opletten strax nog een bericht dat ie ter aarde besteld is.

een persoon die niet bijster veel betekend heeft voor de gemiddelde nederlander (een programma presenteren, poehpoeh) heeft een ongeluk gehad mag simpelweg geen landelijk nieuws zijn imo. die storimans vind ik dan al een ander verhaal aangezien die toch op een opmerkelijke manier heen is gegaan. geen topic voor hem op ftv&r, dat is blijkbaar niet erg? ernst-paul was een beetje aan het chillen voor een reisprogrammatje en rijdt de plomp in... tsja dat gebeurd eigenlijk dagelijks alleen dan ipv chillen voor een reisprogrammatje forensen naar je klotebaantje.

de hypocrisie en t schapengedrag druipt er aan alle kanten van af wat mij al gauw een doorn in t oog is. neen, van onverschilligheid kan ik toch niet beschuldigd worden me dunkt

Het is niet zo dat je er pas van geschrokken bent als je er van moet huilen of minder om slaapt. Ook is het niet wereldvreemd als je van zulk nieuws schrikt terwijl je de persoon niet kende. Ik ben er regelmatig even van onder de indruk als ik in de overlijdensadvertenties lees dat een (te) jong iemand overleden is. En van mensen die in het buitenland aan een dergelijk ongeluk overlijden, wordt meestal wel notie gemaakt in een journaal (in het binnenland ook vaak trouwens).
Dat deze meneer bij de naam wordt genoemd heeft verder te maken met het feit dat maar liefst 1 miljoen Nederlanders hem minimaal 1 keer gezien hebben op tv en het nieuws hen daardoor net iets meer doet schrikken dan het overlijdensnieuws van een onbekende.

Tenslotte is het vervelend dat jij aan de dunne gaat van iemand die deze man vrede of rust wenst, maar het lijkt me dan jouw probleem. Over Stan Storimans had je trouwens best een topic mogen maken.
Oud 13-10-2008, 19:16
BendeBen
BendeBen is offline
ik ga niet aan de dunne van iemand die daadwerkelijk meeleeft. wel ga ik aan de dunne van die automatische oh my gooood reactie die veel mensen denken te moeten opbrengen tegenwoordig.
ik kan ook onder de indruk raken van overlijdensberichten maar met een beetje introspectie kom ik er dan al gauw achter dat dat voornamelijk komt door dat je gaat denken van "stel... mij of directeomgeving".

verder snij je juist het hypocriete aan. alleen maar omdat deze man toevallig op tv is geweest is het groot/groter nieuws. ik vind het nieuwswaardiger als ie daadwerkelijk invloed had gehad op die miljoen mensen met whatever eenofandere ontdekking ipv veel geld verdienen met de presentator uithangen.
Oud 13-10-2008, 19:19
BendeBen
BendeBen is offline
voor de rest hebben we het hier over een principe en een ergernis(je) van mij. het lijkt net of ik daadwerkelijk boos ben en een brief geschreven heb naar het persbureau

dat is niet het geval
Oud 13-10-2008, 19:31
Balance
Balance is offline
Oh bij mij is het niet zo zeer ' stel... mij' maar meer 'jeetje, wat sneu voor die vrouw en kindjes' en 'wat erg dat die man maar 42 is geworden. Hij leek juist zo te genieten van het leven.'
Oud 13-10-2008, 20:13
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:

Ja. Ja. Ja.

wat ontzettend triest dat je op zo'n manier probeert te pochen met 't feit dat je die kerel kende... echt, wtf.
Oud 13-10-2008, 21:01
Verwijderd
Wat een gezeik gelijk weer. Hetzelfde geldt toch voor allerlei andere dingen die in het nieuws komen, dat wordt toch ook maar geselecteerd op waar geld en belangen te halen vallen.. zoals sterfgevallen geselecteerd worden op bekendheid. Ik vind het gezeik over dit soort dingen veel grotere aanstellerij dan mensen die aangedaan zijn door een dood als deze, dat laatste laat tenminste wat menselijkheid en medeleven zien.

Laat mensen aangedaan zijn door een sterfgeval. Als het je buurman is die je iedere morgen gedag zei, is het je toch ook goed recht om over diens dood iets aangeslagener te zijn dan over Pietje uit Koudekerke waarvan je niet eens weet hoe hij eruit ziet. Je kunt je bij een bekend iemand meer een voorstelling maken van de impact van zo'n gebeurtenis, en dus lijkt het me alleen maar menselijk als dat je aangrijpt en zoiets ook het nieuws haalt, dat geeft blijk van een stukje empathisch vermogen en daar zouden best wat meer mensen over mogen beschikken.

Ik vind het erg voor de nabestaanden en voor de beste man zelf. Ik kon hem wel waarderen en vond hem een prettige presentator.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 23:38
Verwijderd
Goed gezegd! Zo.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 07:28
Verwijderd
Kan deze hele discussie niet ergens anders gevoerd worden?
Dit is een topic ter nagedachtenis aan Ernst-Paul Hasselbach terwijl het er nu alleen maar over gaat wanneer iets wel of niet in het nieuws zou moeten komen.

Ik was ook wel geschrokken toen ik het hoorde. Hoewel Expeditie Robinson wel minder werd de afgelopen jaren heb ik toch vrij veel seizoenen van het programma gezien. 71 graden noord vond ik vorig jaar ook erg leuk, en zonder Ernst-Paul zullen deze programma's gewoon niet meer hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 08:28
Verwijderd
Citaat:

Stel je niet aan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 09:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Kan deze hele discussie niet ergens anders gevoerd worden?
Dit is een topic ter nagedachtenis aan Ernst-Paul Hasselbach terwijl het er nu alleen maar over gaat wanneer iets wel of niet in het nieuws zou moeten komen.

Inderdaad.
En ik blijf bij mijn eerdere standpunt: als het je niet aanstaat dat er een topic is, blijf dan gewoon weg! Er zijn toch ook wel eens topics over belachelijke programma's die je dan (hopelijk) ook niet vol gaat spammen. Opdonderen dus.
Oud 14-10-2008, 10:13
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
ernst-paul was een beetje aan het chillen voor een reisprogrammatje en rijdt de plomp in... tsja dat gebeurd eigenlijk dagelijks alleen dan ipv chillen voor een reisprogrammatje forensen naar je klotebaantje.
nu snap ik waarom je zo reageert

Als je nog verder wil discussieren open dan een nieuw topic. Ik vind je posts een beetje ongepast in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 14:31
Verwijderd
Ben ook best geschrokken toen ik het op het nieuws zag. Hij heeft ook zo'n herkenbare voice-over stem.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:11
Verwijderd
Citaat:
.....

een persoon die niet bijster veel betekend heeft voor de gemiddelde nederlander ...
Dat maak ik zelf wel uit.

En verder Ben, donder op uit dit forum.

Kneus.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:49
BendeBen
BendeBen is offline
ah je bent niet alleen de gemiddelde nederlander maar ook nog eens een echte keyboardwarrior. cool.
Oud 14-10-2008, 19:51
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
*zucht*

moet dit nou weer zo?

anywayz... ik schrok ook van het bericht.... maar blijkbaar mag dat niet.... LOSERS
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 20:09
Verwijderd
Citaat:
wat ontzettend triest dat je op zo'n manier probeert te pochen met 't feit dat je die kerel kende... echt, wtf.
Het was echt zwaar sarcastisch om duidelijk te maken dat hij de (eventuele) band tussen Hasselbach en de mensen die in dit topic reageren niet kan inschatten, en ook de gevolgen van zijn dood voor mij niet kan inschatten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 21:05
BendeBen
BendeBen is offline
dus ik had eigenlijk wel gelijk...?

als je ECHT DAADWERKELIJK OPRECHT rouwig bent zul je niet zo gauw een heel regeltje posten in een geel forum dat je t verschrikkelijk vindt, dan ben je wel met wat anders bezig.
een alternatief is, dat je t kut vindt dat er een goede presentator minder is en dan maar een beetje in de leegte gaat lopen roepen dat ie gemist zal worden. vervolgens kom je iemand tegen die daar schijt aan heeft en dan moet je dus verontwaardigd doen.

maar ok laat ik voor mezelf praten, bovenstaande zou ik doen en zo te zien ben ik dus de uitzondering.

jezus ik blijf ook maar reageren. stop eens met mij voeren echt en herdenk ernst-paul eens!
Oud 15-10-2008, 05:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
geblaat
.. wtf is wrong with you.

Dit is nog altijd het Films, TV & Radio forum; vrij obvious dat een topic over de dood van een TV Presentator hier gemaakt word. Ga je moeder pesten, blaatschaap.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 11:41
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Het was echt zwaar sarcastisch om duidelijk te maken dat hij de (eventuele) band tussen Hasselbach en de mensen die in dit topic reageren niet kan inschatten, en ook de gevolgen van zijn dood voor mij niet kan inschatten.

dan heb jij wel een heel slecht gevoel voor sarcasme en een ongelofelijk grote dosis minachting voor zijn nabestaanden. en als je daadwerkelijk een nabestaande van die man bent, ga je dan maar eens hard schamen voor de manier waarop je dit duidelijk gemaakt hebt.
Oud 15-10-2008, 16:26
Balance
Balance is offline
Ik wil de discussie hierbij stoppen want hij loopt uit de hand en is niet het doel van dit topic.

BendeBen, misschien is het handig als je zulke topics niet opzoekt als je vindt dat ze hier niet thuis horen. Eventueel kun je een discussie op BZ beginnen als je echt wil dat overlijdenstopics van tv bekendheden niet meer worden gemaakt op F,TV&R.
Oud 15-10-2008, 23:18
botulismf
botulismf is offline
Waarom pleuren jullie niet gewoon alle posts die hier niets mee te maken hebben weg (inclusief deze graag), probleem opgelost.
Oud 17-10-2008, 18:28
MTpower
MTpower is offline
Ik schrok best van het nieuws anders.
Ik volg ER al vanaf seizoen 1, hoewel het steeds saaier wordt.
Hij was ook een van de weinige goede presentatoren op de NL televisie imo.
Sowieso een van de weinige programma's die me boeien. Ik zal hem zeker missen
Reageren

Regels voor berichten