Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() en het geldt niet voor alles en ook niet helemaal, maar voor de landbouwsubsidies iig wel(daarom zijn die er ook toch) en dan spelen er nog wel meer factoren mee (zoals altijd..) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
a) dat electoraal voordeel oplevert b) mensen te dom zijn om te realiseren dat het belangrijk is dat ze aangepakt worden |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Balkenende is wel idealistisch. Bij Bos heb ik daar mijn twijfels over. Die schiet een beetje te vaak in de aanval bijvoorbeeld..En noemt vooral argumenten die de mensen zinden wat wel eens laffe argumenten zijn. b is geen reden, dat is te megasubjectief. Iemand in de politiek is niet dom. Iemand in de politiek in de EU al helemaal niet. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() heb geen minderwaardigheidscomplex overigens, niet nodig, alleen maar lastig moet ik dan elk argument wat Bos heeft genoemd citeren om concreet te worden? zucht.. ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2: verkiezingspraat = laf (tenzij het inhoudelijk goed is). beetje respect en sociaal zijn is wel goed. en dan zegt een lijsttrekker van een 'sociale' partij zulke dingen! balkenende heeft het daar niet over. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Ik haak nog even in op de praatjes over de EU, en met name het landbouwbeleid van de EU. Mensen die het huidige landbouwbeleid steunen zijn naar mijn idee dus echt niet goed bij hun hoofd, OF hebben totaal geen idee waar ze het nou eigenlijk over hebben. (doch een combinatie van beide factoren is natuurlik ook niet ondenkbaar)
Bron Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk treft elke bezuiniging diegene die er gebruik van maakt, maar het is onmogelijk om te bezuinigen op ieder individu. En bezuinigen op de zorg treft wel iedereen, iedereen maakt daar gebruik van. En zo ook op onderwijs (wat pvda ook wil) en weetikhetwatnietallemaal. En het karwei afmaken vind ik anders dan wat Bos zei. Wat Balkenende zegt, zegt niet direct iets over het beleid wat Bos zou willen. Andersom wel dus. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die mentaliteit was er toen helemaal niet. Wat Balkenende met de VOC-mentaliteit bedoelde, als hij dat al bedoelde, was iets wat je helemaal niet de VOC-mentaliteit mag noemen. De echte VOC mentaliteit is heel wat anders en dat moet je echt niet meer willen in een moderne samenleving.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2: ik heb een paper over armoede in nederland gehouden, weet dus vrij veel daar van af als ik dat zo mag stellen. En die armoede dat is grotendeels dat ze geen kleren van 100€ kunnen kopen, geen plasmascherm, geen vakantie. OF wel vakantie, geen eten. (voorbeelden!). mensen die bij de voedselbank aankloppen geven geld uit aan dingen waaraan ik het nog niet uitgeef en ik zit in een gezin met een gemiddeld inkomen. 3: nouja misschien is dat ook wel zo. maar om nou te zeggen ik ben er mee eens als dat niet zo is ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2: zo los van elkaar wel. toen in de context niet. |
![]() |
||
Citaat:
En je hebt gelijk dat er nooit overal volledige vrijhandel is geweest, maar dat is net zo'n schijnargument als perfecte competitie: dat is er niet omdat het niet kan, en het is niet iets waarmee je op een zinvolle manier analyse kunt plegen. Volledige vrijhandel zou, toegegeven, formeel misschien mogelijk zijn, maar er zijn goede redenen dat het nooit is gebeurd.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat past waarschijnlijk niet in jouw beperkte wereldbeeld. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2: nee, ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ik heel veel nieuws en krantenartikelen en interviews gezien heb dus wel beetje weet hoe relatief die armoede is. 3: die zijn er ja. maar niet heel veel. die zullen er overigens altijd blijven helaas. stijging van de energie kan de overheid vrij weinig aan doen. zorg en huur in principe wel, maar hoe en wat bezuinig je dan. 4: hij had zn mond moeten houden ja. maar als er naar gevraagd wordt.. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb jij enorme kennis van de armoede in Nederland dan? Wat voor kabinet? wat moet dat dan wel niet voor wonders kunnen verrichten? Zonder bezuinigingen red niemand het. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik niet altijd, maar met politiek wel. en die armoede heel uitgebreid zoals ik al zei waarvan wil je dat betalen. ik werk in een verpleeghuis en daar hebben ze krap budget maar het gaat precies en de mensen klagen niet. het is een kwestie van even wat hervormingen en planningen maken. en ze douchen elke dag, en 2x in de week uitgebreid. pyamadagen zijn er niet, elke dag worden ze aangekleed. en ieder tehuis krijgt zelfde budget in verhouding, blijkbaar kunnen sommigen het wel en anderen niet. waar ligt het dan aan? uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. hoe wil je het leraarschap aantrekkelijk maken behalve salarisstijging? waar haal je geld daarvoor vandaan en is dat dan wel voldoende? speelt de mentaliteit van de jeugd met hun 'normen' ook niet mee? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat moet ik dan zeggen? heb al van alles gezegd, ik moet allemaal maar concreet dit en dat en ik vraag wat en tis niet goed of er wordt helemaal niet gereageerd. tja.. dan maar zo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- uitbreiding kinderbijslag e.d. - uitbreiding huursubsidies - geen aantasting AOW/hypotheekrenteaftrek - meer geld voor leraren in achterstandsgebieden - gratis schoolboeken - investeren in onderwijs - investeren in infrastructuur - 'minder regelgeving' Nergens staat er bij waar ze op willen bezuinigen. Nergens. Alleen op de bureaucratie. Dat is puur kiezersbedrog. Over normen gesproken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en hij had al voor de vorige periode gezegd dat hij een volgende periode minder wilde bezuinigen. Het zogezegde eerst zuur dan zoet. En je hebt wel deels gelijk. Er staat veel minder in dan wat ze werkelijk gaan doen. Dat is alleen bij iedere partij zo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Belangrijk voor het CDA is inderdaad snijden in bureaucratie, maar er waren nog een paar andere dingen t.o.v. de huidige situatie: -afschaffen no-claim -beperken stijging zorgkosten (hier heb ik mijn twijfels bij overigens, ze komen niet over alsof ze hard gaan werken voor deze post) -stimuleren arbeidsparticipatie (baten: extra belasting+minder uitkeringen voor diezelfde mensen-kosten) -minder snel investeren vanuit FES fonds Of je het er nu mee eens bent of niet, dat zijn de inkomstenposten en kostenreducties die in hun verkiezingsprogramma staan, op basis van de haalbaarheid daarvan moet de discussie gevoerd worden. link naar verkiezingsprogramma CDA
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Strategisch stemmen Blood Fire Rage | 338 | 22-11-2006 20:29 |