Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2006, 19:50
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik ben van plan een laptop aan te schaffen met een, naar mijn smaak, iets te hoge native resolutie. In Windows is dat misschien wel ideaal, maar niet wanneer ik een keer een (veel eisende) spel wil doen, dan is het misschien wel te hoog en vermoed ik dat het weleens heel traag kan gaan lopen.

Nu vraag ik me af of het beeld echt zo slecht wordt wanneer je het op een lagere resolutie wil draaien? Of is dat allemaal nog wel te doen?

Iemand ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2006, 19:58
Koning
Koning is offline
Ik merk er nooit wat van als ik op mijn 15,4 inch widescreen een spel op 1024x768 draai. Je ziet wel verschil in breedte enzo, maar het ziet er niet raar uit o.i.d.
Oud 30-09-2006, 21:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat hangt *heel* erg af van de software in je monitor. Die zorgt voor 'downsampling'; het realtime verkleinen van het beeld. Goede downsamplers gebruiken hiervoor goede anti-aliasing technieken waardoor het beeld er gewoon prima uitzien. Maar de goedkopere of oudere LCD's hebben vaak slechte technieken hiervoor en dat ziet er dan al gauw heel vreemd en kunstmatig uit (hoekerig).

Het is zeker iets om op te letten bij de aanschaf van je LCD! Dat kan zoveel gaan uitmaken in de uiteindelijke kwaliteit die je krijgt..
Maar waarom niet 1280x960 breedbeeld? Is dat niet 'hoog' genoeg?
Oud 05-10-2006, 19:58
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ah dus met een nieuwe lcd/laptop moet het niet zo'n probleem zijn?

Ik ben van plan de Dell Inspiron 9400 aan te schaffen, maar ik heb ergens gelezen dat veel mensen problemen ondervinden met de lage resolutie scherm. Met de hoge resolutie scherm blijkt er helemaal niks mis te zijn, dus dan neem ik die maar, ondanks dat het naar mijn mening wat te hoog is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten