Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2009, 18:38
Lorelei
Lorelei is offline
Hallo allemaal!

Ik ben er lekker vroeg bij, ik weet het, maar ik ben nog helemaal geen plannen aan het maken.. alleen maar een beetje ideeen opdoen.

Ik wil volgend jaar zomer op vakantie en ik wil een beetje speciale vakantie.

Belangrijkste eis:
*Het tijdsverschil mag niet meer dan 3 uur zijn, de reden doet er niet toe, neem 't nou maar gewoon aan. Vooruit of achteruit is allebei prima. (Het hoeft dus niet per se Europa of Afrika te zijn maar met deze eis kom je daar wel grotendeels op uit. Groenland en het Midden-Oosten kunnen geloof ik ook nog)

Andere overwegingen:
*Ik moet er of alleen kunnen reizen/zijn (als vrouw) en me kunnen redden met Engels of eventueel Duits of met de eoa georganiseerde tour meekunnen. In het geval van een tour wil ik daar ook graag tips voor.

*Klimaat. Het hoeft geen 30+ te zijn oid (mag wel) maar 't is toch een beetje jammer als je net in het regenseizoen zit. In geval van Afrika telt het malariaseizoen ook nog mee als overweging

*Ik wil iets zien. Cultuur of natuur mag allebei maar ik wil niet een hele vakantie op het strand liggen en/of zuipen.

Het klinkt nu misschien een beetje alsof ik me alleen op Afrika richt, dat is niet helemaal waar maar van Europa heb ik zelf al een veel duidelijker beeld van wat er te doen en te zien is.

Dus als je ervaringen hebt die je wilt delen, wil ik ze graag horen!

Bedankt
Oud 27-08-2009, 20:26
Verwijderd
Ik ben nooit in Afrika geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen. Al denk ik wel dat je je als alleenreizende vrouw veiliger voelt in Europa dan in Afrika. Niet dat Afrika niet veilig is, en natuurlijk zijn er in Europa ook genoeg vage buurten waar je dan maar beter niet kunt zijn, maar over het algemeen. Zoals ik al zei ben ik er zelf nooit geweest, dus als ik het gigantisch mis heb dan hoor ik het wel. Misschien verschilt het wel per land, dat lijkt me eigenlijk ook wel logisch.

Wat denk ik voor veel landen geldt, die niet Engels of Duitstalig zijn, is dat je je in de toeristische gebieden wel kunt redden in Engels/Duits (zeker in hotels en restaurants, maar niet per se op treinstations), maar dat je daar niet vanuit moet gaan als je in de niet-toeristische delen komt.

Eigenlijk zijn je eisen zo globaal, dat je wel overal heen kan!

Over organisaties: shoestring, djoser, baobab, koning aap, zijn volgens mij allemaal organisaties die reizen organiseren met een beetje hetzelfde principe: de reistijden staan vast en je kan ook mee met optionele excursies, maar je mag ook zelf je tijd invullen. Deze organisaties hebben vaak ook speciale reizen voor mensen die alleen reizen, mocht je dat leuk vinden. Of bedoel je tours binnen een land, dat je wel zelf regelt maar een georganiseerde excursie doet? Dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Oud 27-08-2009, 22:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Eigenlijk zijn je eisen zo globaal, dat je wel overal heen kan!
Ja, tot die conclusie was ik eigenlijk ook al gekomen. Hoewel het niet helemaal waar is want er vallen bijvoorbeeld in Afrika al een heel aantal landen af omdat ik niet in een burgeroorlog terecht wil komen. En zo zijn er nog een aantal dingen die toch meespelen.

Misschien is het handig als ik wat meer informatie geef. Het plan was eigenlijk om met de hele familie naar Australie te gaan. Door het tijdsverschil gaat dat voor mij geen optie zijn. Maar omdat we familie in Australie hebben die er op rekenen dat we komen, kunnen ze eigenlijk de reis ook niet meer afzeggen. Met als gevolg dat ik helaas lullig alleen thuis kom te zitten. Nou ja, da's jammer maar daar is niet zoveel aan te doen. Waar wel iets aan te doen is, is wat ik met die tijd ga doen. Ik wil dus eigenlijk een echt speciale ervaring krijgen en natuurlijk een leuke tijd hebben. Een weekje Parijs gaat 't niet worden zeg maar.
Op zich ben ik nog lang niet klaar met reizen in Europa, ik vind heel veel plekken van Europa heel erg interessant. Maar ik verwacht dat deze reis waarschijnlijk toch in Afrika zal plaats vinden, puur om wat ik net vertelde. Ik heb nog zat mogelijkheden om een keer naar Rome te gaan of rond te trekken door Scandinavie. Maar juist deze zomer wil ik iets wat een echt nieuwe ervaring is.
Oud 02-12-2009, 16:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De IJslandse kroon is helemaal ingestort sinds de crisis. Misschien een idee om daarheen te gaan? De reizigers die ik heb ontmoet waren er allemaal positief over. Je kan het eventueel nog combineren met een vlucht naar Ierland of Schotland daarna.
Oud 03-12-2009, 16:04
Verwijderd
Mag ik mee als je in Juni/Juli naar Zuid-afrika gaat
Oud 04-12-2009, 12:10
zoemzoem
zoemzoem is offline
Voor zuidelijk Afrika is www.nomadtours.co.za echt een aanrader!
Oud 05-12-2009, 12:23
Verwijderd
WK 2010
Advertentie

Regels voor berichten