Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 22:09
Verwijderd
Hoi,

Ik heb al mijn hele leven last van eczeem. Niet heel erg, maar het is best vervelend. Ik was vroeger allergisch voor koemelk en hondenhaar, maar daar heb ik nu geen last meer van. De laatste jaren heb ik door stress meer last gekregen van allerlei soorten uitslag en ik heb sinds een jaar bijna elke ochtend een niesbui. Mijn huid is erg droog, maar ik verdraag eigenlijk geen vochtinbrengende crèmes, omdat ik daar van ga zweten en van zweet krijg ik weer uitslag.
Ik ga hier al een tijd niet meer mee naar de dokter, omdat ik thuis een aantal crèmes heb die een beetje helpen en ik heb het idee dat hij me niet verder kan helpen. Toen ik om een allergietest vroeg, vond hij dat niet nodig en dus is het niet gebeurd, maar ik denk zelf dat ik allergisch ben voor iets algemeens, zoals stof of parfum. Ik heb namelijk vooral jeuk op plekken waar mijn kleren dicht op mijn huid zitten, zoals op mijn borsten. Maar als het om parfum (dus uit van wasmiddel) zou gaan, zou ik weer geen niesbuien hebben, toch?
Hmm, ik dwaal af. Ik vraag me dus af of het zinvol is om naar de dokter te gaan. Aan de ene kant beïnvloedt dit mijn leven op een negatieve manier, aan de andere kant vind ik het een beetje suf om met zulke kleine klachten naar de huisarts te gaan. Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 22:12
DDM
DDM is offline
Naar de dokter. Het is een vreemde plek om zeg maar dat eczeem te hebben wat je als kind had. Dus waarschijnlijk is dit op basis van wat anders. Bijvoorbeeld een allergie voor een bepaalde substantie.
Oud 06-10-2006, 19:22
drukknoopje
drukknoopje is offline
als je het idee hebt dat je dokter je niet verder kan helpen (dat had ik ook) kun je net als mij naar een elektro-acupuncturist gaan. Mij helpt dat echt heel erg goed, vooral de laatste week gaat het echt super!

PM maar ff als je wat meer wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 20:09
juno
juno is offline
Huisarts--->allergietest
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 22:06
Ramble On
Ramble On is offline
Ik werd meteen doorverwezen naar een dermatoloog toen ik erom vroeg. Ik heb ook al m'n hele leven last van eczeem. Het bleek dat ik allergisch was voor alle parfumstoffen (dus ook shampoo en handzeep bijv.) en een aantal metalen en spul dat in pleisters etc. zit.
Ik ben blij dat ik nu weet waar het vandaan komt, maar ik houd er niet echt rekening mee door bijv. parfumvrije producten te kopen omdat die erg duur zijn. Dom, maarja ik leer er wel mee leven
Oud 07-10-2006, 13:58
Lynn
Lynn is offline
Ik zou zeker nog een keer langs de huisarts gaan als ik jou was. Maak hem duidelijk dat je graag een allergietest wilt laten doen, omdat je vermoedt dat je ergens allergisch voor bent. Na zo'n test weet je tenminste waar het aan ligt, dan kun je daar beter rekening mee houden en hoef je niet te gissen naar oorzaken.
Oud 07-10-2006, 14:28
juno
juno is offline
Met een fles parfumvrije shampoo bijvorbeeld doe je veel langer dan met gewone. Het is wel duurder, maar je hebt er veel minder van nodig.

En na verloop van tijd word je die jeuk echt wel zat genoeg om je portemonnee te trekken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten