Hoi,
Ik heb al mijn hele leven last van eczeem. Niet heel erg, maar het is best vervelend. Ik was vroeger allergisch voor koemelk en hondenhaar, maar daar heb ik nu geen last meer van. De laatste jaren heb ik door stress meer last gekregen van allerlei soorten uitslag en ik heb sinds een jaar bijna elke ochtend een niesbui. Mijn huid is erg droog, maar ik verdraag eigenlijk geen vochtinbrengende crèmes, omdat ik daar van ga zweten en van zweet krijg ik weer uitslag.
Ik ga hier al een tijd niet meer mee naar de dokter, omdat ik thuis een aantal crèmes heb die een beetje helpen en ik heb het idee dat hij me niet verder kan helpen. Toen ik om een allergietest vroeg, vond hij dat niet nodig en dus is het niet gebeurd, maar ik denk zelf dat ik allergisch ben voor iets algemeens, zoals stof of parfum. Ik heb namelijk vooral jeuk op plekken waar mijn kleren dicht op mijn huid zitten, zoals op mijn borsten. Maar als het om parfum (dus uit van wasmiddel) zou gaan, zou ik weer geen niesbuien hebben, toch?
Hmm, ik dwaal af.

Ik vraag me dus af of het zinvol is om naar de dokter te gaan. Aan de ene kant beïnvloedt dit mijn leven op een negatieve manier, aan de andere kant vind ik het een beetje suf om met zulke kleine klachten naar de huisarts te gaan. Wat moet ik doen?