Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2006, 11:14
Poffertje
Poffertje is offline
Mijn oma zei altijd dat beesten alles eten... Maar volgesmij hebben ze toch echt wel een favoriet soort eten.

Bijvoorbeeld net nog. We hebben een zak met brokjes bij dierenwinkel Jumper weg. Maar nog niks van in hun bak gedaan omdat het bakje nog vol was met C100 brokjes.
Net hoorde ik voor de zoveelste keer weer de kat de kast in kruipen en ik liep er heen. Ja hoor... Het was weer zover. Hij had de zak weer open geknaagt. Die brokken vind hij gewoon veel lekkerder.

En onze andere kat (die niet zo kiekeurig is als het gaat om brokken) is super dol op ships... en dan niet zomaar ships, bolangese ships van Lay's!

En onze hond lust alles behalve groente en fruit... Hij neem het wel in z'n mond... Maar daarna spuugt hij het weer uit

Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 11:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2006, 11:25
Verwijderd
kostje, niet korstje.

mijn kat eet alles met evenveel plezier, van teennagels tot spinazie en brekkies.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 15:07
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
tussendoortje=>tandenborstels van de albert heijn
en van die mini traningsbeefbotjes
eten=> kvv schijven van rodi/smuldier/prins
zolang het dus maaer vlees is ipv brokken

en pens heeft ie echt een hekel aan
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 15:22
AngelLena
AngelLena is offline
Mijn hond is dol op garnalen Weet ook niet waarom want hij proeft ze niet eens, het is hap slik weg, maar goed.
Oud 16-11-2006, 20:39
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn hond lust álles, uien vindt ze wat minder en eieren eet ze het liefst van alles.
Mijn hond BARFt (Raw bones and food) dus krijgt regelmatig stukken orgaan, spiervlees, vleesbotten en groentenmix
Oud 16-11-2006, 20:43
MTpower
MTpower is offline
Mijn hond vreet alles op mandarijnen na, dat is tot dusver het enige dat ze liet staan
Oud 16-11-2006, 21:20
Krynn
Krynn is offline
Hmz.

M'n vogeltjes lusten altijd wel trosgierst, daar duiken ze letterlijk op, en als ik zo stom ben maar één streng op te hangen wordt er om gevochten.

Wat minder vaak voorkomt is dat ze appel of sla lekker vinden...maar dan vreten ze het ook echt tot het laatste hapje op. Vraten, de twee die van vers spul hielden zijn al jaren dood
Oud 16-11-2006, 21:55
Nona
Nona is offline
Mijn konijntje heeft van die snoepstokjes waar ze dol op is. Die wil ze altijd wel (voor sommige snoepjes trekt ze gewoon haar neus op). En appel gaat er ook wel in.
Oud 16-11-2006, 22:48
Verwijderd
Ons minihondje is echt meer een cavia, behalve dan dat hij alles eet. Hij mag dus af en toe restjes van ons avondeten en dat vindt hij echt fantastisch. 'echt' vlees vind hij ook heel lekker, en van die kauwstaven enzo van de dierenwinkel. Maar hij eet eigenlijk alles...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 00:37
arPos
arPos is offline
kip
Oud 17-11-2006, 00:38
Mori
Mori is offline
een van onze katten vreet alles zonder voorkeur voor iets
de ander is gek op kattenyoghurtsnoepjes
en de laatste is weg van salami en eet dat luid grommend op en o wee als je dan in zijn buurt komt
Oud 17-11-2006, 06:53
Verwijderd
Onze honden zijn twee labradors en het is denk ik niet nodig om te zeggen dat die alles eten

Onze oudste kat heeft niet echt een voorkeur, maar vetrandjes van ham vindt ze wel heel lekker.

De oudste brit hier is echt helemaal GEK van drop en peperkoek en ook snijbonen/erwtjes etc. gaan er erg goed in bij haar.
De andere twee hebben niet echt een voorkeur, maar alles waar vlees of melk ofzo inzit vinden ze wel heel erg lekker.

Mijn ratten zijn verzot op rozijntjes en garnalen, dan moet ik echt uitkijken voor mijn vingers.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 07:11
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mijn rat is gek op pringles hot and spicy, maar daar wordt ie hyper van.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:36
Qimm
Qimm is offline
De kat van mijn vriendin die lust alleen bepaalde (dure!) kattensnoepjes.
En ik had vroeger een konijn die zoetigheid (met name chcolade) prefereerde over álles
Oud 17-11-2006, 10:43
AlopiA
AlopiA is offline
mijn kat weet wel wat lekker is: rosbief
verder lust 'ie bijna niks, maar rosbief lust meneer wel

de kittens zijn echt dol op kattenmelk, maar dat krijgen ze niet zo vaak en verder krijgen ze alleen nog vlees en brokjes.

mijn hond eet alles wat los en vast zit, maar hij krijgt alleen brokjes en zo nu en dan rijst of bonen, want hij heeft een hele zwakke maag.
Oud 17-11-2006, 14:12
Verwijderd
Onze katten eten alleen bepaalde smaken Gourmet en Felix natvoer, de rest laten ze staan. Droogvoer krijgen ze speciaal voor ivm een voedselintolerantie van de één en overgewicht van de ander. Qua snoepjes lust de één niets en de ander vindt vooral de sticks van Felix lekker. Verder de 'gewone' dingen als kaas, slagroom, melk, yoghurt, enz., maar dat krijgen ze zelden en als ze het krijgen maar een mini beetje (vinger aflikken ofzo), omdat het niet goed voor ze is. En één van de twee heeft graag wit brood en de ander graag volkoren koekjes.

De kat die mijn ouders eerst hadden was helemaal verzot op koekkruimels, hij sprong nooit op het aanrecht, maar als er koekkruimels op stonden wel.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 21:20
Verwijderd
De poes kickt op slagroom, chocola en chips, een heuse vrouw HAHA. Behalve dat ze ook dol is op één bepaald soort kattensnoepjes.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 16:32
Henkje
Henkje is offline
Mijn konijnen doen alles voor pepernoten en paardenbiks rare beesten. Trol vindt die 'haren' aan mais en venkelblaadjes ook lekker. Eigenlijk eet ze alle groente en fruit wel, tot banaan en mango toe.

De hond van mijn vriend eet alles behalve pitloze druiven
Oud 19-11-2006, 22:43
Verwijderd
mijn kat heeft een voorkeur voor brokjes, heb echt alles geprobeerd, maar andere moet hij niet...goedkoop of duur, maakt niet uit.
Purina Zalm en rijst is echt zijn lievelings..

maar gewone verse vis/rosbief laat hij meestal liggen!!

hij is ook gek op hondenvoer, vooral hart.

en slagroom en taart, als ik dat heb (wegens een teveel aan kilo`s afgelopen tijd en voorlopig niet tenminste, dan komt ie gelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 10:41
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 18-11-2006 @ 17:32 :
De hond van mijn vriend eet alles behalve pitloze druiven
Dat is maar goed ook want druiven, rozijnen en chocola kunnen dodelijk zijn voor honden!

Mijn hond lust alles (je hebt een beagle of niet natuurlijk...), ze vind eigenlijk alles lekker, eieren het lekkerst en uien/knoflook het minst lekker
Oud 22-11-2006, 11:33
Broeder
Broeder is offline
Brood, komkommer, yoghurtsnoepjes.
Ik ga niet experimenteren met dingen die slecht voor ze (kunnen) zijn.
Oud 22-11-2006, 12:38
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
mijn poonie lust graag appeltjes en dan gaat ze schuimbekken
Oud 22-11-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 22-11-2006 @ 12:33 :
(...) yoghurtsnoepjes.
Ik ga niet experimenteren met dingen die slecht voor ze (kunnen) zijn.
Dan kun je ook maar beter stoppen met het geven van die dingen
Veroorzaken o.a. tandrot wat weer één van de grootste veroorzakers is van kaakabcessen.
Voor de rest zit er gewoon veel te veel suiker in dan goed is voor ratten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 13:19
Broeder
Broeder is offline
Hm, dat is wel apart, want ik heb zo'n zakje dat speciaal voor ratten zou zijn. Maar goed, dat gooi ik meestal door een 2,5-kilozak voer heen, dus enorm hoeveelheden krijgen ze daar toch niet van.
Oud 22-11-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 22-11-2006 @ 14:19 :
Hm, dat is wel apart, want ik heb zo'n zakje dat speciaal voor ratten zou zijn. Maar goed, dat gooi ik meestal door een 2,5-kilozak voer heen, dus enorm hoeveelheden krijgen ze daar toch niet van.
Klopt, het wordt soms zelfs aangeprezen als "gezond" maar dat is onzin.
Je kunt ze veel beter iets van garnalen, gekookte kip, (suikervrije) muesli of groente ofzo geven. Zijn ze net zo blij mee (meestal dan ) en is een stuk beter voor ze.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2006, 15:05
Verwijderd
Mijn kat at alleen Gourmette of Whiskas (dees iets minder) de rest at hij gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 16:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn hamsters zijn dol op appels, sla en rozijnen.
Mijn honden zijn helemaal weg van bepaalde vlees-brokken, hardgekookte eitjes en croissantjes als ze jarig zijn haha.
Mijn paard is gek op zijn muesli, slobber en helemaal weg van warme chocomel uit een mok, cola uit een flesje en gek van naturelchips. En nee dat krijgt hij niet dagelijks, maar lekker vind hij het wel.
Oud 04-12-2006, 19:19
Mestkever
Mestkever is offline
Mijn kat, pikt altijd de komkommerschilletjes uit de gootsteen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 13:13
Bloem
Bloem is offline
Mijn kat is gek op al dat eetbaar is,
hij eet alleen geen gerookte vis.
Mijn eten lijkt zijn favoriet,
maar dat krijgt hij natuurlijk niet.
Dus bij gebrek aan mijn eigen prakjes,
krijgt hij wel eens maaltijdzakjes.
Ze ruiken wel een beetje goor,
maar hij doet er alles voor!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 13:37
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hond > kaas.
verder álles (edit: veel te veel ). vruchten kost wat meer moeite, maar bosbessen gaan er ook gewoon in.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:37
Verwijderd
De hamster van mijn huisgenote
(voor een hamster is het best een grote)
lust zó graag zijn knabbelstok
dat zijn voer onaangeroerd staat in zijn hok!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 21:56
Verwijderd
Honden: kaas, komkommer (echt ), en ze zijn helemaal stapel op vla.

En de ratten waren helemaal gek van gekookt ei
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:01
Verwijderd
Pannenkoeken. Daar heeft onze hond zelfs een strafblad voor.
Hij heeft een keer het bord met overgebleven pannenkoeken van het aanrecht gehaald. Bord lag kapot, pannenkoeken waren op en hij zat er heel schuldig naast te kijken
Voor de rest nooit wat gestolen trouwens

En m'n vogels zijn helemaal gek op zonnepitten
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:05
amor
amor is offline
Mijn eigen kat eet alleen maar dure Hills brokken en verders niets. Ze wil ook verders niets bied je haar wat anders aan dan moet ze het niet. En dan lust ze ook alleen de kip en de tonijn smaak. Geef je haar iets andere smaak of ander voer dan heb je dagenlang een woedende kat in je broek hangen. Dus dat is toch echt haar lievelingskostje
De kat van mijn huisgenootje is weer heel makkelijk daarentegen. Vreet alles wat los en vast zit. Zit met zn kop in de prullebak om etensresten eruit te halen. Kan de koelkast openmaken etc. In de wktijd heeft ie zelfs wuppies gegeten! (behalve de steeltjes) Volgens mij heeft ie vele lievelingskostjes
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:38
Little Sister
Little Sister is offline
Wild vlees, fazant of hert bijvoorbeeld, daar heeft ie echt een neus voor en dan wordt ie helemaal gek.
Oud 08-12-2006, 11:31
mandarijn
mandarijn is offline
Onze kat heeft liever van die zakjes met voer dan brokjes. Maar daar gaat hij van stinken en het moet wel een verwennerij blijven dus die krijgt hij maar 1x in de week.
En verder snoept hij niet zoveel, maar appelstroop vindt hij wel erg lekker!
Oud 09-12-2006, 15:13
drukknoopje
drukknoopje is offline
onze kat krijgt brokjes, altijd verschillende zodat hij minder kieskeurig kan worden. En verder af en toe een kattensnoepje of een stukje kipfilet of iets wat wij over hebben van ons warme eten. en ze lust eigenlijk echt alles. geen chocolade, maar verder... is ook gek op pasta.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 22:06
Verwijderd
Mn hamstertjes eten heel graag gekookte pasta en zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes slachten ze elkaar serieus voor af 0_0 En brinta pap met kattenmelk vinden ze ook hemels
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 08:25
Skreature
Skreature is offline
Mijn vissen eten altijd heel graag visvoer!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:42
wh0ej
wh0ej is offline
Mn hond is gek op ei... En stinken dat het dan achteraf doet! En het oud brOod dat we bij het konijn brachten, at hij ook maar al te graag op! Verder eet hij geen fruit! Hij snuffelt eraan... Probeert het ... Maar vind het blijkbaar toch vies, want spuugt het dan uit
Vroeger hadden we een grasparkietje en deze was helemaal gek op banaan. zodra hij iemand met een banaan zag lopen werd ie helemaal gek en gingtie fluiten en schreeuwen en blabla... Echt erg grappig om te zien !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten