Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2002, 21:25
be062603
be062603 is offline
2 X PIII 1.266Ghz 512kb Tualatin , is dit een mooie cpu combinatie voor een server en hoe zit het met de kracht van de Tualatin , presteerd deze goed voor server ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2002, 22:13
klootzak2001
klootzak2001 is offline
mwa, ja.
maar wat wil je gaan hosten hoeveel traffic sites enz.

op zich heeft de gemiddelde server, niet veel nodig.
(die xeon waar je het laasts over had zware overkill)
tenzij het een zware dns moet worden ofzo dat vraagt wat meer.
Oud 06-07-2002, 09:49
be062603
be062603 is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
mwa, ja.
maar wat wil je gaan hosten hoeveel traffic sites enz.

op zich heeft de gemiddelde server, niet veel nodig.
(die xeon waar je het laasts over had zware overkill)
tenzij het een zware dns moet worden ofzo dat vraagt wat meer.
Tis voor shellserver bedoeld

dus shells , ircd , bouncer en een klein aantal webpage's
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 10:41
Verwijderd
ik zou meer geheugen nemen/erin doen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:40
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Tis voor shellserver bedoeld

dus shells , ircd , bouncer en een klein aantal webpage's
Pak een Pentium 3 op 500 MHz ofzo. Steek er 128 MB geheugen in en een simpel IDE harde schijfje.

Is wel zo goedkoop, en krachtig voldoende.
Oud 06-07-2002, 20:20
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Pak een Pentium 3 op 500 MHz ofzo. Steek er 128 MB geheugen in en een simpel IDE harde schijfje.

Is wel zo goedkoop, en krachtig voldoende.
wtf , pentium 3 500 , tis ook wel de bedoeling dat die server wa langer up blijft dan 1 dag hé , uptime's van 50 dagen halen zou toch wel moeten mogelijk zijn en hij zou ook wel wat zwaardere loads , enz moeten kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 21:07
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
be062603 schreef:

wtf , pentium 3 500 , tis ook wel de bedoeling dat die server wa langer up blijft dan 1 dag hé
Snelheid van de CPU heeft geen donder met stabiliteit te maken. Ik heb een keer een Alphastation op 233 Mhz naar een load van 250 gebracht zonder enig probleem. En geloof me , zo'n oude Alphastation is traag.

-Desecrator
Oud 06-07-2002, 21:29
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Snelheid van de CPU heeft geen donder met stabiliteit te maken. Ik heb een keer een Alphastation op 233 Mhz naar een load van 250 gebracht zonder enig probleem. En geloof me , zo'n oude Alphastation is traag.
Ik onderschrijf dat.

Ik heb een 486/66 met 16 MB gehad met een uptime van ruim 300 dagen. Op dat moment trok de schoonmaakster de stekker eruit.

Met een P3 500/128 MB kun je 100.000 pageviews zonder al teveel problemen aan*.

*afhanklijk van de content natuurlijk...
Oud 06-07-2002, 21:39
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Ik onderschrijf dat.

Ik heb een 486/66 met 16 MB gehad met een uptime van ruim 300 dagen. Op dat moment trok de schoonmaakster de stekker eruit.

Met een P3 500/128 MB kun je 100.000 pageviews zonder al teveel problemen aan*.

*afhanklijk van de content natuurlijk...
yw , ik zou wel eens een hostingbedrijf zoals wsn , systray , enz met een P3 500 en 128 mb ram nen uptime van 100 - 200 dagen willen zien houden . Tis ni de bedoeling dat de server crasht bij het minste dossatackje hé . De meeste hostingbedrijven werken nu al met een 1200 minimun en 1 Gb harddisk en halen nog maar een uptime van 50 dagen . Als je die 486/66 niet overlaad en je laat die gewoon staan kan 300 dagen idd geen probleem zijn . Maar ik heb het over ZWARE LOADS
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 22:17
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
be062603 schreef:

De meeste hostingbedrijven werken nu al met een 1200 minimun en 1 Gb harddisk en halen nog maar een uptime van 50 dagen . Als je die 486/66 niet overlaad en je laat die gewoon staan kan 300 dagen idd geen probleem zijn . Maar ik heb het over ZWARE LOADS
Van een zware load crasht een machine met een goede kernel niet. De scheduler laat namelijk alle processen netjes wachten alsvorens ze uit te voeren. Dat de processor continue 100% load heeft is totaal niet interresant, daar kan ie echt wel tegen.
Zolang je voldoende geheugen of swap hebt is er dus niks aan de hand.

Als ik jouw was zou ik maar oppassen met een hele snelle CPU. Die kan namelijk meer instructies per seconde uit voeren. Is je kans ook gelijk een stuk groter dat je CPU, binnen een bepaalde tijd, een instructie uitvoert die de machine laat crashen

-Desecrator
Oud 06-07-2002, 23:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
be062603 schreef:

Maar ik heb het over ZWARE LOADS
Je zemelt. Je hebt het over een simpel IRC/Shell servertje en zware loads, da's gewoon bullshit. Bovendien is geen enkele server tegen een serieuze DoS attack bestand, simpelweg omdat het je VERBINDING is die vol getrokken wordt. Daar doe je met een Quad THz ook niks aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten