Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 16:32
Bird-one
Bird-one is offline
De verfilming van het boek Les particules élémentaires van Michel Houellebecq uit 1998. Cinema.nl zegt o.a.:

"Het begin is veelbelovend, maar van een gewaagde zwarte komedie verandert Elementaire deeltjes in een gezapig familiedrama over liefdesgeluk.

Dat een boekverfilming zijn eigen koers volgt, is niet verkeerd. Maar de levensvreugde die Röhler toevoegt, aan Elementaire deeltjes is zó misplaatst dat de film erdoor te gronde gaat. Röhler haalt de angel uit de door hem bewonderde roman, en stelt er platvloerse romantiek voor in de plaats."

Deze recensie stelt me erg teleur, maar ben nog steeds benieuwd hoe iemand er op komt zo'n boek te verfilmen en hoeverre dat gelukt of dus mislukt is.

Trailer is ook te zien op cinema.nl.

Heeft iemand 'm al gezien ?
Oud 05-10-2006, 16:34
Verwijderd
Ja. Ik heb ook het boek gelezen en die trailer is veel te sensationeel in vergelijking met de hele film. Als film stelt de film een klein beetje teleur, als boekverfilming heel erg. Toch de moeite van het zien waard.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 16:45
Cethlion
Cethlion is offline
Ik heb de film in de zomervakantie gezien. Ik wist niets van het boek, dus wat dat betreft kon het niet mee- of tegenvallen. Over het algemeen een leuke film, maar een erg zwarte komedie vind ik het niet nee. Het begin is erg sterk en de film vordert meer als een drama met wat aparte humor . Dat is wat ik me ervan herinner, pin me er niet op vast. Maar het is zeker een film die leuk is om een keer gezien te hebben!
Oud 05-10-2006, 20:45
DanielC
DanielC is offline
Boek niet gelezen. Film was best goed te doen, of het een goede boekverfilming is weet ik dus niet. De film vond ik wat onevenwichtig.
Oud 06-10-2006, 00:02
Otis
Otis is offline
Boek was prachtig en de film valt vast tegen maar komop moritz bleibtreu : HEARTTT :.
Ik wil m dus echt wel zien, soon.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 00:54
Verwijderd
ik ga hem volgende week bekijken , ben enorm benieuwd is toch een van mijn favoriete boeken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:19
Bird-one
Bird-one is offline
preview zegt:

'Het goede nieuws is dat Michel Houellebecq onverfilmbaar geachte Elementaire Deeltjes toch de bioscoop heeft bereikt. Het slechte nieuws is dat dit gebeurde onder regie van een Duitser met een wanstaltige sekskomedie op zijn naam: Oskar Roehler. Nu is Elementaire Deeltjes lang niet zo slecht als Agnes und seine Bruder, maar het is wel een fletse film geworden. Het verhaal over wat middelbare mannen drijft is cynisch en geestig, dus waarom maakt Roehler er zo'n duffe boel van? 'Goede' broer Michael blijft erg oppervlakkig, en 'slechte' broer Bruno (hoewel goed gespeeld door Moritz Bleibtreu) wordt gaandeweg van zijn angel ontdaan. Francois Ozon, waar ben je wanneer we je nodig hebben?'

weer niet erg positief dus. ik wilde 'm graag vanavond zien, want ik ben nu in Antwerpen er daar draait 'ie wel, in tegenstelling tot bergen op zoom want daar draait amper iets fatsoenlijks. maar mijn gezelschap wil ergens anders heen. ik heb het boek wel gelezen en daarom wil ik 'm wel zien. maar ik snap wel dat sommigen het niet leuk lijkt als 'gewoon een film'.
Reageren

Regels voor berichten