Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 19:55
vosje16
vosje16 is offline
Ik ben nu 2 jaar samen met mijn vriend en ik weet niet goed wat ik voor hem voel

In het begin waren er de kriebels, maar die waren na enkele maanden al weg. Maar dat zal wel normaal zijn. Nu kussen we ook veel minder dan in het begin...bijna enkel wanneer we sex gaan hebben eigenlijk Ik mis het kussen eigenlijk ook niet echt...Vroeger miste ik hem steeds keiveel wanneer we niet bij elkaar waren. Nu is dat veel minder. 'k Moet er wel bijzeggen dat ik het dit jaar veel drukker heb dan vorig jaar, dus heb ik ook minder tijd om aan hem te denken en hem te missen.

Wanneer ik bij hem ben voel ik me wel goed en 100% op mijn gemak. Maar de laatste tijd begin ik mij meer en meer te ergeren aan (kleine) dingen die mij vroeger niet storen.

Is dit liefde? Of is het gewoon verliefdheid die overgegaan is naar vriendschap?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2006, 20:05
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Goh, amai...
ma iedereen maakt wel zo een periode mee in een relatie, het kan goed aflopen behalve als je echt niks meer voelt als je hem kust ofz want ik denk dat het dan betekent dat je nie meer verliefd bent...
Maja ik ben nog maar 14 hoor
dus heb nie echt ervaring
dusja
Oud 25-10-2006, 20:07
BlackWolf
BlackWolf is offline
Ik denk dat het gewoon gewenning is. Het gaat al een tijdje zo waardoor je eraan gewend bent geraakt en hem dus niet zo bijzonder meer vind. Maar ik denk nog wel dat je van hem houd. Van iemand houden en verliefd zijn zijn twee verschillende dingen. Maar je mist iets niet tot je het kwijt bent. Dus als het nu uit zou gaan zou je denk ik wel weten wat je precies voor hem voelt. Niet dat je het uit moet gaan maken. Maar je kunt mayB in overleg een soort van pauze nemen.. Dan weet je zeker wat je voor hem voelt.
Oud 25-10-2006, 20:09
Zwoek
Zwoek is offline
Wtf is amai?

Ik heb ook niet veel ervaring, maar ik denk dat alleen jij weet wat je voelt. Als je niet wilt dat het over gaat, denk je misschien dat het nog wel meer dan vriendschap is. Maar als je nou heel eerlijk tegen jezelf bent? Of weet je het dan nog steeds niet?
Oud 25-10-2006, 20:14
vosje16
vosje16 is offline
Als je het mij vraagt, zit het tussen vriendschap en liefde. Daarom dat ik niet weet wat ik moet doen...
- Ofwel wordt het niet beter dan dit en moet ik er maar mee leven
- Ofwel kan het wel beter dan dit en moet ik het uitmaken en iemand anders vinden.

En ja ik zou mijn vriend missen, moest het uit zijn. Maar dat is toch normaal, zelfs al "hou" ik niet meer van hem?

Vroeger zag ik mijn beste vriend elke dag, maar toen dit niet meer ging, heb ik hem ook erg gemist hoor

Als ik mijn gevoelens voor mijn vriend vergelijk met die voor mijn beste vriend (waar ik nooit op verliefd ben geweest ofzo) dan lijken ze wel een beetje op elkaar. Bvb ik sta niet te popelen om sex te hebben; het komt ook niet vaak meer bij me op om hem zomaar te kussen ofzo; ik voel me wel 100% op mijn gemak bij hem. Het enige verschil die ik kan vinden is dat ik het zalig vind om in de armen van mijn vriend te liggen. (En dit heb ik niet bij mijn beste vriend...miss ook omdat ik sowieso niet snel mensen een knuffel geef)

Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 20:19
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
ja maar je hebt gemist en je hebt GEMISTT!! dusja nu moet jij weten welke van de twee er bij je vriend gaat zijn

PS: amai heeft hier een betekenis als: wat vraag je me nu..
Oud 25-10-2006, 20:20
vosje16
vosje16 is offline
Welja, we zien elkaar maar max. 1 keer per week. Vroeger MISTE ik hem super erg wanneer ik hem niet zag. Als ik hem nu een week niet zie, kan ik er perfect mee leven...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 20:22
vosje16
vosje16 is offline
Ohja, en dan nog een vraag. Moet ik dit met hem bespreken; dat ik niet goed weet wat ik voor hem voel? Of zoek ik het best zelf uit? (en als het goed zit, zeg ik nix en als het niet goed zit, maak ik het uit) 'k Heb geen zin om hem eventueel onnodig te kwetsen met mijn twijfels...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 20:39
Myuki
Myuki is offline
Mij lijkt 't verstandig om er eens goed over na te denken en dan je twijfels met hem te delen. Misschien geeft dat nieuwe inzichten.

Als ik afga op wat je hier schrijft lijkt het mij een verloren zaak. Niet dat dat erg hoeft te zijn.
Oud 25-10-2006, 20:41
Zwoek
Zwoek is offline
Dat is altijd moeilijk. Stel je zegt het, dan gaat hij misschien denken van ja ze wil me niet meer, terwijl jij hem eigenlijk niet kwijt wilt. Aan de andere kant zou ik het ook wel fijn vinden als diegene dat tegen mij zou zeggen.
Hoelang voel je dit nou al?
Oud 25-10-2006, 20:58
vosje16
vosje16 is offline
Sinds een maandje begin ik meer en meer te twijfelen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 21:24
Verwijderd
Van de ene kant is het logisch dat het niet zo is als vroeger. Van de andere kant moet het natuurlijk niet zo zijn dat je hem liever kwijt dan rijk bent.

Ik denk dat je er goed aan doet om dit allemaal met je vriend te bespreken (en ook hoe voelt hij dat bijvoorbeeld). Van de ene kant vind ik het raar dat je dit nog niet met hem besproken hebt. Maar mss omdat je hem niet onnodig wil kwetsen, dat kan natuurlijk ook.

Praat met hem, wees eerlijk en bedenk vooral wat jezelf wil! Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 21:37
thegoodlife
thegoodlife is offline
Niet meer als normaal. Als de verliefdheid weggaat of vermindert ga je weer helder denken en kijk je anders tegen dingen aan. Of je dat wilt accepteren of er iets mee/aan wilt doen is jouw keuze, friendship is just an easy way out..
Oud 25-10-2006, 23:12
Magican
Magican is offline
Van de een op de andere dag wordt dit subforum bedolven onder de n00bs.
Reageren

Regels voor berichten