Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het is wel lang; ik hoop dat je probeert om objectief te zijn. zelf vond ik het heel interessant maar ik heb niet de bijbelteksten gecontroleerd enzo dus ik weet niet zeker of ik hier om de tuin geleid wordt; if not dan zou ik graag weten wat je er nu van denkt. in dat geval wordt hier een flink deel van het fundament van je geloof in onzekerheid gesteld (gezien de overtuiging die spreekt uit de quote hierboven). |
![]() |
|
![]() |
hij bedoelt gewoon dat het niet kan dat de beste man van 2 vissen 500 vissen heeft gemaakt(ofzoiets dergelijks) en dat ie over water heeft gelopen etc...
back to topic: het zou goed kunnen dat de mensen dat gaan denken, maar moeten ze dan niet eerst kunnen lezen??? de bijbel is pas geschreven na duizenden jaren van doorvertellen, ik denk daarom dat van alles wat erin wordt gezegd, nog geen 50 % echt gebeurd kan zijn...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
jullie gaan er nu vanuit dat er ooit iemand op de wereld een verhaaltjes boek kan hebben gevonden en het als waarheid heeft aangenomen,
Wat te zeggen van de mensen die God als iets actueels aanvaarden? Niet als iets dat ons vroeger maakte maar als iemand die je nu bij je kunt voelen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
*lol* ...het bestaan van jezus word door de meeste historici toch echt ten zeerste betwijfeld hoor!
![]() Groetjes Ben(die versteld er van staat hoe snel mensen iets kunnen roepen en het uiteindelijk toch nergens op baseren ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als ik jeuk aan mijn grote teen heb, is dat dan meteen ook een teken dat het God is? Met andere woorden, dat is totaal geen argumentatie. Dat noemen we ook wel wishfull thinking. Dat wat je graag wil, ga je zelf bewerkstelligen. Groetjes Ben(die het hele gods-concept nogal belachelijk vind en vooral middeleeuws ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik zal alleen maar mijn mening geven om verder geruzie te voorkomen.
ik denk niet dat jezus bestaan heeft en volgens mij is het ook geen geschiedkundig feit dat hij bestaan heeft. naar mijn weten is bewezen dat hij bestaan heeft. de enige aanleiding daartoe is dat een vijfde van de mensheid er in geloofd (waarschijnlijk veel minder), een zevende (?), naja, heel veel mense in geloven en omdat er zoveel verhalen over hem zijn. al die mense geloven tog ook in god terwijl hij (wetenschappelijk en schiedkundig) ook niet bestaat... trouwens even ontopic: ik denk best wel dat TMLWKY gelijk kan hebben dat als 2 mensen als laatste overleefden op deze verneukte aardkloot en zonder geheugen dat boek vinden (dat toevallig nog in goede staat is en het toevallig nog kunnen lezen ook) dat ze het best kunnen gaan geloven, dat het een fictief boek is maakt niet uit, als zij er maar in geloven is het voor hun echt genoeg. ik hoop trouwens van harte dat er ooit bewezen zal worden dat de bijbel maar een verhaal is en niet meer, dan zitten al die griffo's in mn dorp met een probleem...(verder offtopic nu ![]() maar ik ga nu slapen want ik val om...(misschien moet ik dit laatste maar bij lichaam&gezondheid posten) veel suc6 met filosieferen, ben benieuwd wat er uit komt... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zijn beeldend kunstenaars ketters/heidenen/ongelovigen? Gatara | 96 | 30-09-2006 01:59 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Een paar vraagjes. Eva* | 77 | 01-10-2002 11:47 | |
De bijbel de science fiction uit het jaar 0??? rockyj | 10 | 08-06-2002 22:34 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |