Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2006, 14:16
Rachel
Rachel is offline
Mijn oom en tante willen graag een camcorder aanschaffen, maar zij (en ik) hebben geen idee waar ze op moeten letten als ze er één gaan kopen. De bediening moet niet (te) moeilijk zijn en inzoomen lijkt ze wel makkelijk. Voor de rest zijn er weinig eisen eigenlijk.

Waar moet je bij de aanschaf van een camcorder eigenlijk opletten? En/of wat zijn goede/betrouwbare merken?
Zijn er misschien aanraders o.i.d.?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2006, 14:23
]{ing
]{ing is offline
Zou gaan voor een jvc, sony of canon. Keuze tussen opslagmogelijkheden: harddisk, mini-dv of dvd? En natuurlijk prijssegment, wat moet het kosten?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 15:47
J-roenn
J-roenn is offline
kijk eens op www.kieskeurig.nl , kan je allerlei merken/modellen met elkaar vergelijken en staat ook helder bij uitgelegd wat bepaalde dingen betekenen en wat ze met de kwaliteit van de filmpjes te maken gaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 18:14
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 01-10-2006 @ 16:47 :
kijk eens op www.kieskeurig.nl , kan je allerlei merken/modellen met elkaar vergelijken en staat ook helder bij uitgelegd wat bepaalde dingen betekenen en wat ze met de kwaliteit van de filmpjes te maken gaan hebben.
Oh oke... Maar goed, ik kan best een aantal modellen aanklikken om te vergelijken, maar ik heb geen idee wat ik dan precies vergelijk

En qua prijsklasse; naja dat maakt opzich niet zo heel veel uit. Ik denk wel dat de max 500,- is ofzo, maar zij hebben ook zoiets; Beter in één keer een goede dan een "slechte"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:27
]{ing
]{ing is offline
Ga naar een tijdschrifenhandel en haal het duitse magazine video, hier staat veel in ook vergelijk etc. Anders kan ik nog wel een Sony handycam aanraden, deze maakt gebruik van mini-dvd's als opslagmedium. Verder wel erg over te spreken: compact en gebruiksvriendelijk (ik wist in 10-15 minuten hoe ik de belangrijkste functies kon gebruiken heb echter wel wat ervaring). Prijs ca 400-500 euro.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:48
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
]{ing schreef op 01-10-2006 @ 20:27 :
Ga naar een tijdschrifenhandel en haal het duitse magazine video, hier staat veel in ook vergelijk etc. Anders kan ik nog wel een Sony handycam aanraden, deze maakt gebruik van mini-dvd's als opslagmedium. Verder wel erg over te spreken: compact en gebruiksvriendelijk (ik wist in 10-15 minuten hoe ik de belangrijkste functies kon gebruiken heb echter wel wat ervaring). Prijs ca 400-500 euro.
Oké, dankje
En ik zal inderdaad eens kijken dan
En zo'n mini dvd, kan je die gewoon in je dvd-speler doen om af te spelen (of is dit een hele domme vraag )

Ik zie mijn oom/tante namelijk nog niet de bandjes op een videoband o.i.d. overspoelen (dat moet/moest toch normaal?)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 01-10-2006 @ 21:48 :
Oké, dankje
En ik zal inderdaad eens kijken dan
En zo'n mini dvd, kan je die gewoon in je dvd-speler doen om af te spelen (of is dit een hele domme vraag )

Ik zie mijn oom/tante namelijk nog niet de bandjes op een videoband o.i.d. overspoelen (dat moet/moest toch normaal?)
mini dvd kan inderdaad gewoon in de dvd-speler of in de pc.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 21:02
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-10-2006 @ 21:56 :
mini dvd kan inderdaad gewoon in de dvd-speler of in de pc.
Oke, dankje!
Dat zullen ze wel handig(er) vinden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 23:27
Codaz
Codaz is offline
Hoeft inprincipe niet dat overspoelen he, je kunt de camera ook rechtstreeks aansluiten op de TV, kabeltjes zitten altijd al bij de camera.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 12:05
]{ing
]{ing is offline
Nee maar wat is praktischer voor de gewone consument?

Elke keer als je een video wilt bekijken je videocamera uithalen en aansluiten op TV of een dvd uit de kast pakken en in dvd speler stoppen.

Bovendien maakt het het editing gebeuren makkelijker, bij een mini-dv camera zit je met firewire en allerlei dingen waarvan de consument sowieso vaak weinig weet heeft. En het voordeel van harddisk/dvd recording is dat je het loopwerk van je camera niet onnodig belast bij editing/terugschrijven etc.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:50
Rachel
Rachel is offline
Ja naja, als ze met zo;n bandje zitten, dan weet ik wie elke keer de lul is (ik ), dus dan denk ik dat een dvd'tje makkelijker is
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 14:54
Verwijderd
Dvd lijkt me ook veel makkelijker, je zet er gewoon als hij vol is meteen de datum op en stopt hem in een hoesje, klaar. Als je daarna nog wat wil gaan editten, stukjes van andere dvd'tjes wil samenvoegen, andere stukjes eruit wil halen, dan kan dat altijd nog. Ik zou dus ook voor de mini-dvd'tjes gaan. Je kan er meteen mee aan de slag, en je hebt het meteen goed opgeslagen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:53
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 01-10-2006 @ 16:47 :
ik doelde meer op deze vergelijktool waar je dus van alles en nog wat in kan geven over de eisen, en de camera's die aan jouw eisen voldoen die rollen er dan uit en daarna kan je dan nog reviews van andere mensen bekijken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 12:09
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Kijk eens naar de 3 CCD cams van Panasonic. ERG goede camera's, voor een redelijke prijs. (NV-GS120/140/180/200 etc)
Reageren

Regels voor berichten