Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2006, 12:40
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe jullie denken over de seizoensgebondenheid van relaties. Ik merk namelijk om mij heen dat er bepaalde momenten zijn waarop de ene relaties uitgaan en de anderen juist ontstaan. Zou dit iets met de seizoenen te maken hebben? Ook merk ik in mijn omgeving dat de relaties die in de herfst ontstaan vaak langer duren dan de winter, lente en zomerrelaties. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2006, 12:46
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zie wel eens periodes dat er opeens heel veel relaties sneuvelen (paar weken terug lekken er hier op het forum ook ineens heel veel mensen uit elkaar te gaan), maar nee, ik heb daar nog geen patroon in kunnen vinden. Je hoort wel eens dat er in het voorjaar veel nieuwe serieuze en minder serieuze lifdes ontstaan en dat er in de herfst meer relaties sneuvelen, maar geen idee of dat echt zo is. Lijkt me sterk eigenlijk. En dat relaties die in de herfst ontstaan langer duren dan alle overige relaties, lijkt me helemaal onzin.
Oud 20-10-2006, 12:54
Mephisto
Mephisto is offline
Voor de zomer is't altijd een goed moment, dan is het jachtseizoen weer geopend.
Oud 20-10-2006, 13:45
Verwijderd
Dat hoor je wel eens ja... Maar ja, je hoort dat vlak voor valentijn dé periode is, juist voor de zomer, na de zomer, in de lente, voor de kerst, voor nieuwjaar...
Kortom: er zullen altijd wel mensen uit elkaar gaan, denk niet dat het echt seizoensgebonden is.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 13:49
Experiment
Experiment is offline
Het gaat UIT:
- in januari, want je kunt het niet maken om het uit te maken met kerst en oud en nieuw
- vlak voor de zomer omdat je dan nieuwe chickies wil versieren

En mijn ervaring is verder wel dat er in voorjaar veel nieuwe relaties ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:13
Bell
Bell is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-10-2006 @ 14:49 :
Het gaat UIT:
- in januari, want je kunt het niet maken om het uit te maken met kerst en oud en nieuw

En mijn ervaring is verder wel dat er in voorjaar veel nieuwe relaties ontstaan.
ja dit heb ik ook gemerkt, idd

en in het voorjaar idd, want dan wordt het weer mooi weer, komt iedereen uit zijn of haar winterslaap en ziet iedereen er een stuk beter uit dan in de herfst winter...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 16:24
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Experiment schreef op 20-10-2006 @ 14:49 :
Het gaat UIT:

Haha.

Ik heb twee relaties die begonnen vlak voor de zomer en twee midden in de winter gehad. De zomer is een perfecte tijd, heb je lekker veel tijd samen..

En ze gingen allemaal (op één na, want daar ben ik nog mee ) uit op verschillende tijdstippen. Maar wel vaak na de zomer trouwens.. In de herfst, nu ik er over nadenk.

Maarja, deze week zijn er weer 2 relaties uitgegaan van vrienden/kennissen. En laatst ook allemaal forummers die opeens vrijgezel waren. Na de zomer is iedereen uit de roes en maken ze 't uit.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 21:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind altijd (tenminste, dat is mijn ervaring) dat tijdens of na een zomervakantie veel relaties stuk gaan. Mensen zijn dan, al dan niet voor het eerst, met hun partner op vakantie gegaan, en dat is toch heel iets anders als gewoon elkaar een paar keer thuis door de week zien. Je zit dan dagenlang op elkaars lip en je ziet dan ook dingen / kanten van je partner die je niet lekker liggen. Soms komt er dan ook al op de vakantie zelf ruzie bij kijken. Je leert zo iemand via een andere kant kennen. Nou, na zo'n vakantie "modder" je vaak nog aan, maar het zit dan toch minder goed dan daarvoor. Zo gaat dat vaak, althans, dat is mijn ervaring, afgaande op bepaalde verhalen van mensen die ik soms hoor.
Oud 20-10-2006, 22:09
Verwijderd
Hier op het forum waren twee uit-ga-golven begin deze maand en, hm, eind januari / begin februari denk ik. Bij die van begin dit jaar zag ik het ook bij mensen in mijn omgeving.
Maar ik weet niet of dit eerdere jaren ook gebeurde.

Ik denk dat wat minder serieuze relaties inderdaad vaak aan het begin van de zomer uitgaan omdat mensen 'vrijgezel op vakantie willen'. Maarja, als je dat belangrijker vindt was het sowieso al geen echte liefde, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 22:17
luchtballon
luchtballon is offline
In de herfst en eind zomer beginnen nieuwe schooljaren en veel mensen die naar nieuwe scholen gaan enzo, dus ik denk dat er dan ook wel veel relaties stuk gaan en nieuwe beginnen.

Verder denk ik neit dat er echt een patroon in zit.
Oud 20-10-2006, 22:26
Nienna*
Nienna* is offline
Hmm... bij mij ging het één keer aan in maart en twee jaar later uit in maart, en één keer aan in mei en weer uit in mei (het daaropvolgende jaar). Dus... bij mij is er wel degelijk een patroon, maar niet dat patroon dat hier bedoeld wordt .
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 22:42
Verwijderd
ieder seizoen een ander schatje !
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 00:07
DusterBoy
DusterBoy is offline
Het is opzich wel logisch dat er in perioden met mooi weer meer relaties ontstaan. Je gaat met vrienden BBQ'en naar het strand e.d. en zo ontmoet je weer andere mensen. Ik moet zeggen dat ik in ieder geval veel vrolijker ben in de zomer, dus dat zal ik wel naar buiten uitstralen ofzo Als het kloteweer is blijft ondergetekende lekker thuis
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 00:12
Menahem
Menahem is offline
Utter shite.
Dat vind ik nou echt iets voor mensen die ook horoscopen lezen/geloven.
Imho.
Oud 21-10-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-10-2006 @ 23:09 :
Hier op het forum waren twee uit-ga-golven begin deze maand en, hm, eind januari / begin februari denk ik. Bij die van begin dit jaar zag ik het ook bij mensen in mijn omgeving.
Maar ik weet niet of dit eerdere jaren ook gebeurde.

Ik denk dat wat minder serieuze relaties inderdaad vaak aan het begin van de zomer uitgaan omdat mensen 'vrijgezel op vakantie willen'. Maarja, als je dat belangrijker vindt was het sowieso al geen echte liefde, lijkt me.
Eind februari, begin maart, want daar hoorde ik ook nog bij. En voor mijn gevoel ging er toen idd heel veel uit, maar dat komt meer omdat ik er toen zo op lette...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 11:15
shoebiedoe
shoebiedoe is offline
er gaat vast wel meer aan inde lente vanwege de genoemde redenen, of in de herfst omdat de winter er dan zit aan te komen en het lekker is om samen te zijn, en ook om de redenen die iedereen noemt die met seizoenen te maken hebben gaan er veel relaties uit, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel en relaties die om andere redenen dan weersomstandigheden en jaargetijden uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 11:18
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Het is vooral het einde van de lente en de dan de zomer dat het jachtseizoen is geopend.
Nu dat is wat ik toch merk in mijn omgeving. Van relaties die niet blijven duren daar heb ik nog geen patroon in gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten