Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 12:15
Verwijderd
*** adres enzo

Betreft: sollicitatie naar parttime medewerkers bediening

In de IJselbode van 17 oktober jl. las ik met interesse de personeelsadvertentie waarin u aangeeft parttime medewerkers te zoeken. Graag solliciteer ik naar deze functie.

Ik lees in uw advertentie dat u mensen zoekt die gemotiveerd en ambitieus zijn. Bij mijn huidige baantje, in de functie als caissière bij de Mc Donalds, heb ik de nodige ervaring opgedaan in het behulpzaam, vriendelijk en snel helpen van klanten. Bovendien heb ik tien weken stage gelopen in het restaurant van camping ‘RCN ’t Toppershoedje’ in Ouddorp. Ik vond dit erg leuk werk omdat je met verschillende mensen te maken had, en ik vind het leuk om mensen te helpen. Ik zou daarom ook graag door willen gaan met het werk in de horeca.

Naast de praktijkervaring heb ik ook de nodige papieren gehaald. Afgelopen jaar heb ik mijn Mbo-diploma niveau 2 voor recreatiemedewerkster in 1 jaar gehaald.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Uiteraard zou ik deze brief graag in een gesprek toe willen lichten.

Met vriendelijke groet,

**

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 12:25
Nona
Nona is offline
Geachte heer / mevrouw...? Een aanhef moet er in ieder geval bij staan.
Oud 23-10-2006, 12:27
Verwijderd
ufkurs.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 13:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet in dit geval zeggen

Onderwerp: Sollicitatie blabla

Betreft gebruik je alleen als er al eerder briefcontact is geweest.
Oud 23-10-2006, 13:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-10-2006 @ 14:28 :
Je moet in dit geval zeggen

Onderwerp: Sollicitatie blabla

Betreft gebruik je alleen als er al eerder briefcontact is geweest.
Dat is niet waar. Betreft gebruik je ook bij een sollicitatiebrief gewoon bovenaan.
Oud 23-10-2006, 13:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ekki schreef op 23-10-2006 @ 14:45 :
Dat is niet waar. Betreft gebruik je ook bij een sollicitatiebrief gewoon bovenaan.
Volgens mijn cursus solliciteren mag dat niet. Maar daar verschillen de meningen ook over.
Oud 23-10-2006, 13:59
ekki
ekki is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 23-10-2006 @ 13:15 :
*** adres enzo

In de IJselbode van 17 oktober jl. las ik met interesse de personeelsadvertentie waarin u aangeeft parttime medewerkers te zoeken. Graag solliciteer ik naar deze functie.
Ik zou hier iets zetten van: Werken in de horeca spreekt mij aan, omdat... (de redenen staan iig onderin de volgende alinea, maar misschien zijn er nog meer dingen).

Citaat:
Ik lees in uw advertentie dat u mensen zoekt die gemotiveerd en ambitieus zijn.
Ik zou dit er persoonlijk niet in zetten. Misschien kun je het woord 'gemotiveerd' wel ergens anders neerzetten, maar ik zou het niet zo aan het begin zetten, het klinkt een beetje 'strak' ofzo (kan het goede woord niet vinden).

Citaat:
Bij mijn huidige baantje, in de functie als caissière bij de Mc Donalds, heb ik de nodige ervaring opgedaan in het behulpzaam, vriendelijk en snel helpen van klanten.
Goed.

Citaat:
Bovendien heb ik tien weken stage gelopen in het restaurant van camping ‘RCN ’t Toppershoedje’ in Ouddorp.
Ik zou het woord 'bovendien' niet gebruiken, maar iets van 'daarbij'. Persoonlijke voorkeur.

Citaat:
Ik vond dit erg leuk werk omdat je met verschillende mensen te maken had, en ik vind het leuk om mensen te helpen. Ik zou daarom ook graag door willen gaan met het werk in de horeca.
Je gebruikt gelukkig maar 1 tussenwoordje (nouja, eigenlijk 2), dus dat valt mee (ik heb het over 'erg'). Je moet altijd oppassen dat je dat niet gebruikt, maar ik vind het hier wel passend.
'Ik vind het leuk om mensen te helpen' klinkt altijd een beetje vaag (heel algemeen ofzo), misschien zou je het anders kunnen formuleren. Dan ben je er meteen vanaf dat je twee keer het woordje 'leuk' achter elkaar gebruikt (in achtereenvolgende zinnen). Je kunt zeggen: ik vind het een uitdaging om mensen te helpen. Ofzo (ook zo standaard, maar ok). Dit zou ik dus trouwens in de eerste alinea zetten dan. Overigens moet er voor het woordje 'en' geen komma.

Citaat:
Naast de praktijkervaring heb ik ook de nodige papieren gehaald. Afgelopen jaar heb ik mijn Mbo-diploma niveau 2 voor recreatiemedewerkster in 1 jaar gehaald.
Kun je ook in één zin stoppen: 'Naast de praktijkervaring heb ik mijn MBO-diploma niveau 2 voor recreatiemedewerker in 1 jaar gehaald.'
Dat het niveau 2 is kunnen ze ook in je cv zien, net als dat je het in 1 jaar gedaan hebt. Kun je dus ook weghalen, maar dat moet je zelf ff bedenken.

Citaat:
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Uiteraard zou ik deze brief graag in een gesprek toe willen lichten.

Met vriendelijke groet,

**

Bijlage: curriculum vitae
Ok, prima standaard afsluiting.

Dit is hoe ik het anders zou doen. Maar je moet wel onthouden dat het jouw sollicitatiebrief is en het dus ook je eigen stijl moet zijn. Neem mee wat je mee wilt nemen, drop wat je niet goed vindt.

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 14:07
ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-10-2006 @ 14:47 :
Volgens mijn cursus solliciteren mag dat niet. Maar daar verschillen de meningen ook over.

Tsja, tijdens mijn stage als jobcoach, tot februari 2006, werd gewoon 'betreft' gebruikt. Ik kan op de reguliere sollicitatiebrieftipschrijfsites ook niet vinden dat je niet 'betreft' mag gebruiken. Ook niet de nieuwere dingen van augustus.

Wmb is betreft nog steeds het meest gebruikte en correcte, maar 'onderwerp' is natuurlijk ook best. Who cares.
Oud 23-10-2006, 14:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik mist eerst wat algemene informatie over jezelf (leeftijd, woonplaats, opleiding, ed.)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 14:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-10-2006 @ 15:26 :
Ik mist eerst wat algemene informatie over jezelf (leeftijd, woonplaats, opleiding, ed.)
Ben ik het niet mee eens. Kunnen ze toch in de cv zien? Opleiding staat al in de brief. Evt de opleiding die ze momenteel aan het doen is is wel een goede toevoeging wellicht, maar leeftijd en woonplaats vind ik sowieso echt erg overbodig. Woonplaats staat overigens ook al boven de aanhef als het goed is.

Dan krijg je zo'n brief van: Hallo, ik ben Anna, 17 jaar en ik woon in Oudenkerk aan den IJssel. Momenteel zit ik in het vierde jaar van de MBO-opleiding 'recreatie en horeca'. Ik woon nog thuis, maar wil het komende jaar op mezelf gaan wonen, ook in Oudenkerk aan den IJssel.

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 14:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ekki schreef op 23-10-2006 @ 15:31 :
Ben ik het niet mee eens. Kunnen ze toch in de cv zien? Opleiding staat al in de brief. Evt de opleiding die ze momenteel aan het doen is is wel een goede toevoeging wellicht, maar leeftijd en woonplaats vind ik sowieso echt erg overbodig. Woonplaats staat overigens ook al boven de aanhef als het goed is.

Dan krijg je zo'n brief van: Hallo, ik ben Anna, 17 jaar en ik woon in Oudenkerk aan den IJssel. Momenteel zit ik in het vierde jaar van de MBO-opleiding 'recreatie en horeca'. Ik woon nog thuis, maar wil het komende jaar op mezelf gaan wonen, ook in Oudenkerk aan den IJssel.
Het hoort anders wel. Zo heb ik het tenminste geleerd. En daarbij overdrijf je nu wel heel leuk he?

Mijn sollicitatiebrieven slaan altijd aan en ik doe het altijd zo. Nu zit er bijna geen structuur in.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 14:55
Verwijderd
Ik zou dit er persoonlijk niet in zetten. Misschien kun je het woord 'gemotiveerd' wel ergens anders neerzetten, maar ik zou het niet zo aan het begin zetten, het klinkt een beetje 'strak' ofzo (kan het goede woord niet vinden).

heo kan ik dan het beste openen? is de informatie zo wel genoeg of moet ik er nog meer in zetten?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 14:59
ekki
ekki is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-10-2006 @ 15:36 :
Het hoort anders wel. Zo heb ik het tenminste geleerd. En daarbij overdrijf je nu wel heel leuk he?

Mijn sollicitatiebrieven slaan altijd aan en ik doe het altijd zo. Nu zit er bijna geen structuur in.
Je moet zo min mogelijk informatie dubbel hebben staan. In je sollicitatiebrief vertel je je motivatie en licht je evt ervaringen toe, in je cv staan andere dingen. Ik vind het ook wat onvolwassen staan om je leeftijd te melden. En nogmaals: woonplaats is vrij onnuttig, omdat dat al boven de brief staat. Dat is dan duidelijk.

Ik heb het overdreven, omdat zo duidelijker is hoe het overkomt in een brief.
Oud 23-10-2006, 15:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zo min mogelijk overbodige informatie gebruiken. Die persoonlijk dingen hoeven niet: je zegt al genoeg wat betrekking heeft op de functie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:04
ekki
ekki is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 23-10-2006 @ 15:55 :

heo kan ik dan het beste openen? is de informatie zo wel genoeg of moet ik er nog meer in zetten?
'Bij mijn huidige baantje, in de functie als caissière bij de Mc Donalds, heb ik de nodige ervaring opgedaan in het behulpzaam, vriendelijk en snel helpen van klanten. Bovendien heb ik tien weken stage gelopen in het restaurant van camping ‘RCN ’t Toppershoedje’ in Ouddorp. '

Daar kun je die alinea mee beginnen. En dan zou ik ook nog specifieke dingen noemen die je in dat restaurant hebt geleerd of gedaan. Bedenk welke ervaring je nodig hebt voor zo'n functie en of je dat daar gedaan hebt (bijvoorbeeld dat je behulpzaam en vriendelijk moet zijn, dat is een goeie. Misschien is er ook zoiets bij dat restaurant geweest?). Stressbestendigheid is in de horeca vaak ook wel handig.

Overigens lees ik in je brief wel gemotiveerdheid, zeker omdat je al een tijdje in de horeca werkt en daar ook een opleiding in doet. Dus wmb hoef je dat woord zelf niet te gebruiken.

Of ie te kort is: hangt er vanaf hoeveel er in je cv staat. Op zich is een brief die kort maar krachtig is prima. Het moet een beetje in balans zijn. Veel info in je cv is een kortere brief, weinig info in je cv is een wat langere brief (anders is de hoeveelheid info weer zo schaars). Maar hang je daar ook niet te veel aan op. Als jij vindt dat je niet meer te vertellen hebt, is het gewoon genoeg .
Oud 23-10-2006, 15:05
ekki
ekki is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-10-2006 @ 16:01 :
Zo min mogelijk overbodige informatie gebruiken. Die persoonlijk dingen hoeven niet: je zegt al genoeg wat betrekking heeft op de functie.
Exactly my thoughts.
Oud 23-10-2006, 15:08
Levitating Nun
Werkgevers vinden al die brieven doorspitten helemaal niet leuk ofzo. En ze besteden al helemaal geen speciale aandacht aan jouw brief of iets dergelijks.

Ik hoor van veel mensen dat ze trouwens eerst de CV doornemen en dan pas de brief.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:10
wutang
wutang is offline
Probeer niet elke zin te beginnen met "ik" dit ziet onproffesioneel uit.

Probeer ook verklein worden te vermijden zoals baantje
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ekki schreef op 23-10-2006 @ 15:59 :
Je moet zo min mogelijk informatie dubbel hebben staan. In je sollicitatiebrief vertel je je motivatie en licht je evt ervaringen toe, in je cv staan andere dingen. Ik vind het ook wat onvolwassen staan om je leeftijd te melden. En nogmaals: woonplaats is vrij onnuttig, omdat dat al boven de brief staat. Dat is dan duidelijk.

Ik heb het overdreven, omdat zo duidelijker is hoe het overkomt in een brief.
Ondanks dat woonplaats en leeftijd niet noodzakelijk is, vind ik wel dat je met iets algemeens over jezelf moet beginnen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:17
Levitating Nun
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-10-2006 @ 16:14 :
Ondanks dat woonplaats en leeftijd niet noodzakelijk is, vind ik wel dat je met iets algemeens over jezelf moet beginnen.
Dat zal die werkgever aan zijn achterste slijten: hij wil weten of je geschikt bent. Of je dan student ben of iets anders, maakt hem echt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:23
ekki
ekki is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-10-2006 @ 16:14 :
Weet je wat het is: een brief moet wel iets persoonlijks blijven. Als jij vindt dat je iets over jezelf moet vertellen, dan hoort dat blijkbaar bij jou. Dan zou ik het dus ook zeker doen. Het is wel belangrijk dat je een brief schrijft waar je achter staat.

Maar het is echt niet nodig. Ik schrijf eigenlijk nooit echt iets over mezelf op die manier. Wel mijn ervaringen, maar niet waar ik woon of wat m'n leeftijd is.
Oud 23-10-2006, 15:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ekki schreef op 23-10-2006 @ 16:23 :
Weet je wat het is: een brief moet wel iets persoonlijks blijven. Als jij vindt dat je iets over jezelf moet vertellen, dan hoort dat blijkbaar bij jou. Dan zou ik het dus ook zeker doen. Het is wel belangrijk dat je een brief schrijft waar je achter staat.

Maar het is echt niet nodig. Ik schrijf eigenlijk nooit echt iets over mezelf op die manier. Wel mijn ervaringen, maar niet waar ik woon of wat m'n leeftijd is.
Het is ook gewoon wat ik altijd en overal geleerd heb. En op de middelbare school en op het HBO.

En waarom begin je nou weer over woonplaats en leeftijd. Dat heb ik al weggewuifd.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-10-2006 @ 16:17 :
Dat zal die werkgever aan zijn achterste slijten: hij wil weten of je geschikt bent. Of je dan student ben of iets anders, maakt hem echt niks uit.
Natuurlijk maakt het uit of je student bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 17:12
Levitating Nun
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-10-2006 @ 16:50 :
Natuurlijk maakt het uit of je student bent of niet.
Niet in eerste instantie. Je moet eerst geschikt zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:45
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-10-2006 @ 16:04 :
'Bij mijn huidige baantje, in de functie als caissière bij de Mc Donalds, heb ik de nodige ervaring opgedaan in het behulpzaam, vriendelijk en snel helpen van klanten. Bovendien heb ik tien weken stage gelopen in het restaurant van camping ‘RCN ’t Toppershoedje’ in Ouddorp. '

Daar kun je die alinea mee beginnen. En dan zou ik ook nog specifieke dingen noemen die je in dat restaurant hebt geleerd of gedaan. Bedenk welke ervaring je nodig hebt voor zo'n functie en of je dat daar gedaan hebt (bijvoorbeeld dat je behulpzaam en vriendelijk moet zijn, dat is een goeie. Misschien is er ook zoiets bij dat restaurant geweest?). Stressbestendigheid is in de horeca vaak ook wel handig.

Overigens lees ik in je brief wel gemotiveerdheid, zeker omdat je al een tijdje in de horeca werkt en daar ook een opleiding in doet. Dus wmb hoef je dat woord zelf niet te gebruiken.

Of ie te kort is: hangt er vanaf hoeveel er in je cv staat. Op zich is een brief die kort maar krachtig is prima. Het moet een beetje in balans zijn. Veel info in je cv is een kortere brief, weinig info in je cv is een wat langere brief (anders is de hoeveelheid info weer zo schaars). Maar hang je daar ook niet te veel aan op. Als jij vindt dat je niet meer te vertellen hebt, is het gewoon genoeg .
ik ben totaal niet stressbestendig maar dat hoeven ze even niet te weten. mijn vaardigheden heb ik al in mijn cv gezet (wat ik heb geleerd in die stage)
ik doe nu trouwens geen opleiding in de richting horeca.
ik doe nu havo, omdat recreatie (geen horeca) niets voor mij was. ik kreeg een diploma als ik stage zou lopen. heb ik dus gedaan maar niet in de recreatie maar in de horeca.
doe nu havo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 21:46
Verwijderd
ik lever hem zo in, de brief is niet perfect maar het is voor een bijbaan, en ik hoop dat ze eerder naar mijn cv kijken.
bedankt iedereen!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 21:47
Verwijderd

Geachte Anja Wilkens,

Ik lees in uw advertentie dat u mensen zoekt die gemotiveerd en ambitieus zijn. Bij mijn huidige baantje, in de functie als caissière bij de Mc Donalds, heb ik de nodige ervaring opgedaan in het behulpzaam, vriendelijk en snel helpen van klanten. Daarbij heb ik tien weken stage gelopen in het restaurant van camping ‘RCN ’t Toppershoedje’ in Ouddorp. Ik vond dit erg leuk werk omdat je met verschillende mensen te maken had en ik vind het een uitdaging om mensen te helpen. Ik zou daarom ook graag door willen gaan met het werk in de horeca.

Naast de praktijkervaring heb ik mijn MBO-diploma voor recreatiemedewerker in één jaar gehaald.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 08:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
willen toelichten
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 08:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-10-2006 @ 13:25 :
Geachte heer / mevrouw...? Een aanhef moet er in ieder geval bij staan.
Ik vind dat nooit zo netjes staan. Gebruik liever:

Geachte heer, mevrouw,

Behalve natuurlijk als je, zoals in dit geval, weet of de afzender een hij of een zij is
Oud 24-10-2006, 08:59
Gimme more beer
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 23-10-2006 @ 22:47 :
Geachte Anja Wilkens,
Dat staat heel raar. Een volledige naam, maar toch "Geachte" ervoor? Gebruik liever "Geachte mevrouw Wilkens".
Oud 24-10-2006, 13:37
Verwijderd
Alinea's begin ikzelf nooit met 'ik' in een sollicatiebrief...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:41
Yolcu
Yolcu is offline
Ik vind het altijd zo jammer dat iedereen begint met de standaard opening "In (naam krant) las ik met grote interesse uw vacature voor de functie .. . Graag solliciteer ik naar deze functie"

Ik zou die brief meteen door de versnipperaar halen. Maar goed mijn brieven zijn dan ook af en toe té gedurfd.
Oud 24-10-2006, 15:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:

Geachte Anja Wilkens,

Ik lees in uw advertentie dat u mensen zoekt die gemotiveerd en ambitieus zijn. Bij mijn huidige baantje, in de functie als caissière bij de Mc Donalds, heb ik de nodige ervaring opgedaan in het behulpzaam, vriendelijk en snel helpen van klanten. Daarbij heb ik tien weken stage gelopen in het restaurant van camping ‘RCN ’t Toppershoedje’ in Ouddorp. Ik vond dit erg leuk werk omdat je met verschillende mensen te maken had en ik vind het een uitdaging om mensen te helpen. Ik zou daarom ook graag door willen gaan met het werk in de horeca.

Naast de praktijkervaring heb ik mijn MBO-diploma voor recreatiemedewerker in één jaar gehaald.

Met vriendelijke groet,
Ik vind de aansluiting tussen de zin 'ik lees .. ambitieus zijn' en de rest van de alinea niet kloppen. Het lijkt net alsof je na deze zin gaat beargumenteren waarom jij idd gemotiveerd en amibiteus bent, maar behalve de laatste zin van de alinea ontbreekt dit.

Wat ik verder nog mis is iets waarom je nou juist bij dit bedrijf wilt werken en iets waarom ze jou nou moeten kiezen.
Ik zet meestal iets gewaagder erin waarom ik geschikt ben

Dat anja noemen is overigens ook twijfelachtig, tenzij het een heel informeel bedrijf is.

Conclusie : Je brief is niet verkeerd. Positief aan jou als kandidaat is die ervaring. Maar voor de rest springt je sollicitatie er niet uit.
Oud 24-10-2006, 18:59
Bolk
Bolk is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-10-2006 @ 09:54 :
Ik vind dat nooit zo netjes staan. Gebruik liever:

Geachte heer, mevrouw,

Behalve natuurlijk als je, zoals in dit geval, weet of de afzender een hij of een zij is
Geachte heer of mevrouw,

Heb ik geleerd tijdens m'n cursus solliciteren. Overigens zou ik afsluiten met "Hoogachtend," ipv "Met vriendelijke groet".
Oud 24-10-2006, 19:14
Yolcu
Yolcu is offline
Geachte heer of mevrouw klinkt zo twijfelachtig. Beter is om even uit te zoeken aan wie je de brief schrijft. En dan inderdaad geen voornaam noemen, maar 'mevrouw huppeldepup'. Kun je dat ook meteen in de adressering zetten:
bedrijfsnaam
tav naam

En ik sluit altijd af met "met vriendelijke groet". Niets mis mee.
Oud 24-10-2006, 19:53
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:

Geachte Anja Wilkens,

Ik lees in uw advertentie dat u mensen zoekt die gemotiveerd en ambitieus zijn. Bij mijn huidige baantje, in de functie als caissière bij de Mc Donalds, heb ik de nodige ervaring opgedaan in het behulpzaam, vriendelijk en snel helpen van klanten.
De inleiding van je brief is goed.

Ik zou het woord "baantje" niet gebruiken, het zou over kunnen komen dat je het werk niet belangrijk vindt of je werk niet serieus neemt. "Mc Donalds" moet "McDonalds" zijn. Ook zou ik het woord "snel" vervangen door het woord "efficiënt", omdat dit een positiever woord is. Snel kan namelijk ook haast betekenen.

Je schrijft dat je gelezen hebt dat het bedrijf mensen zoekt die gemotiveerd en ambitieus zijn, maar je legt vervolgens niet uit dat een goede motivatie en ambities bij jou passen.
Citaat:
Daarbij heb ik tien weken stage gelopen in het restaurant van camping ‘RCN ’t Toppershoedje’ in Ouddorp. Ik vond dit erg leuk werk omdat je met verschillende mensen te maken had en ik vind het een uitdaging om mensen te helpen. Ik zou daarom ook graag door willen gaan met het werk in de horeca.

Met vriendelijke groet,
"Daarbij" moet "Daarnaast" zijn. Tussen "... erg leuk werk" en "omdat je met ...", hoort een komma.
Ik vraag me af wat het woord "ook" toevoegd aan de bovenste alinea van de quote.

Het slot is goed.

Als je uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek bereid je dan goed voor. Hoe zou je reageren op de vraag: "Waarom vind je het een uitdaging mensen te helpen?". Ik weet niet of je wel of niet goed kan improviseren, maar ik zou hier niet direct een antwoord op weten.

Voor de rest: veel succes!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 24-10-2006 @ 16:07 :
Ik vind de aansluiting tussen de zin 'ik lees .. ambitieus zijn' en de rest van de alinea niet kloppen. Het lijkt net alsof je na deze zin gaat beargumenteren waarom jij idd gemotiveerd en amibiteus bent, maar behalve de laatste zin van de alinea ontbreekt dit.

Wat ik verder nog mis is iets waarom je nou juist bij dit bedrijf wilt werken en iets waarom ze jou nou moeten kiezen.
Ik zet meestal iets gewaagder erin waarom ik geschikt ben

Dat anja noemen is overigens ook twijfelachtig, tenzij het een heel informeel bedrijf is.

Conclusie : Je brief is niet verkeerd. Positief aan jou als kandidaat is die ervaring. Maar voor de rest springt je sollicitatie er niet uit.
het bedrijf opent zich pas in januari dus ik weet niet echt waarom het mij nou aanspreekt, ja het is horeca..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 20:01
Verwijderd
ik vind het een beetje lastig om mijn ambities en motivatie te vertellen omdat het om een bijbaantje gaat en niet om een baan van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 20:03
Verwijderd
en als ik nou dat ambitieus weglaat, is het dan beter?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 23:42
Roos
Roos is offline
"Ik vind dit erg leuk werk, omdat je"

Ik zou de zin ombouwen zodat er geen 'je' staat. Dat klinkt zo informeel
Oud 25-10-2006, 08:36
Gimme more beer
Citaat:
Bolk schreef op 24-10-2006 @ 19:59 :
Geachte heer of mevrouw,

Heb ik geleerd tijdens m'n cursus solliciteren.
Nee, dat zou ik niet doen. Geachte heer, mevrouw is ten eerste gangbaar en klinkt daarnaast ook respectvoller.
Oud 25-10-2006, 10:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-10-2006 @ 09:36 :
Nee, dat zou ik niet doen. Geachte heer, mevrouw is ten eerste gangbaar en klinkt daarnaast ook respectvoller.
Ik vind die komma zo raar. Geachte heer/mevrouw, vind ik mooier.

Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 11:22
Gimme more beer
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-10-2006 @ 11:24 :
Ik vind die komma zo raar. Geachte heer/mevrouw, vind ik mooier.
Het kan ook wel, ik vind het er persoonlijk alleen een beetje dom uitzien. De komma oogt wat formeler. Het heeft ook te maken met het feit dat het vroeger gebruikelijker was Geachte heer, Geachte mevrouw te schrijven, maar dat is tegenwoordig minder gebruikelijk, omdat je in feite maar één persoon aanschrijft.

Overigens heb ik het er gisteravond met iemand over gehad en we hebben uitgezocht dat je bij een vrouwtje beter Geachte mevrouw, kunt schrijven en géén naam gebruikt. Bij een mannetje kan het wel, indien je de naam kent. Dan is het dus Geachte heer ... ,
Oud 28-10-2006, 13:12
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Als ik al die verbeteringen zie krijg ik al de kriebels om zelf te beginnen met stages zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten