Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() 'Ik vind het leuk om mensen te helpen' klinkt altijd een beetje vaag (heel algemeen ofzo), misschien zou je het anders kunnen formuleren. Dan ben je er meteen vanaf dat je twee keer het woordje 'leuk' achter elkaar gebruikt (in achtereenvolgende zinnen). Je kunt zeggen: ik vind het een uitdaging om mensen te helpen. Ofzo (ook zo standaard, maar ok). Dit zou ik dus trouwens in de eerste alinea zetten dan. Overigens moet er voor het woordje 'en' geen komma. Citaat:
Dat het niveau 2 is kunnen ze ook in je cv zien, net als dat je het in 1 jaar gedaan hebt. Kun je dus ook weghalen, maar dat moet je zelf ff bedenken. Citaat:
Dit is hoe ik het anders zou doen. Maar je moet wel onthouden dat het jouw sollicitatiebrief is en het dus ook je eigen stijl moet zijn. Neem mee wat je mee wilt nemen, drop wat je niet goed vindt.
Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 14:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tsja, tijdens mijn stage als jobcoach, tot februari 2006, werd gewoon 'betreft' gebruikt. Ik kan op de reguliere sollicitatiebrieftipschrijfsites ook niet vinden dat je niet 'betreft' mag gebruiken. Ook niet de nieuwere dingen van augustus. Wmb is betreft nog steeds het meest gebruikte en correcte, maar 'onderwerp' is natuurlijk ook best. Who cares.
||
Citaat:
Dan krijg je zo'n brief van: Hallo, ik ben Anna, 17 jaar en ik woon in Oudenkerk aan den IJssel. Momenteel zit ik in het vierde jaar van de MBO-opleiding 'recreatie en horeca'. Ik woon nog thuis, maar wil het komende jaar op mezelf gaan wonen, ook in Oudenkerk aan den IJssel. ![]()
Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 14:33. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn sollicitatiebrieven slaan altijd aan en ik doe het altijd zo. Nu zit er bijna geen structuur in. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het overdreven, omdat zo duidelijker is hoe het overkomt in een brief.
||
Citaat:
Daar kun je die alinea mee beginnen. En dan zou ik ook nog specifieke dingen noemen die je in dat restaurant hebt geleerd of gedaan. Bedenk welke ervaring je nodig hebt voor zo'n functie en of je dat daar gedaan hebt (bijvoorbeeld dat je behulpzaam en vriendelijk moet zijn, dat is een goeie. Misschien is er ook zoiets bij dat restaurant geweest?). Stressbestendigheid is in de horeca vaak ook wel handig. Overigens lees ik in je brief wel gemotiveerdheid, zeker omdat je al een tijdje in de horeca werkt en daar ook een opleiding in doet. Dus wmb hoef je dat woord zelf niet te gebruiken. Of ie te kort is: hangt er vanaf hoeveel er in je cv staat. Op zich is een brief die kort maar krachtig is prima. Het moet een beetje in balans zijn. Veel info in je cv is een kortere brief, weinig info in je cv is een wat langere brief (anders is de hoeveelheid info weer zo schaars). Maar hang je daar ook niet te veel aan op. Als jij vindt dat je niet meer te vertellen hebt, is het gewoon genoeg ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het is echt niet nodig. Ik schrijf eigenlijk nooit echt iets over mezelf op die manier. Wel mijn ervaringen, maar niet waar ik woon of wat m'n leeftijd is.
||
![]() |
Citaat:
En waarom begin je nou weer over woonplaats en leeftijd. Dat heb ik al weggewuifd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik doe nu trouwens geen opleiding in de richting horeca. ik doe nu havo, omdat recreatie (geen horeca) niets voor mij was. ik kreeg een diploma als ik stage zou lopen. heb ik dus gedaan maar niet in de recreatie maar in de horeca. doe nu havo |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Geachte heer, mevrouw, Behalve natuurlijk als je, zoals in dit geval, weet of de afzender een hij of een zij is ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wat ik verder nog mis is iets waarom je nou juist bij dit bedrijf wilt werken en iets waarom ze jou nou moeten kiezen. Ik zet meestal iets gewaagder erin waarom ik geschikt ben ![]() Dat anja noemen is overigens ook twijfelachtig, tenzij het een heel informeel bedrijf is. Conclusie ![]()
||
Citaat:
Heb ik geleerd tijdens m'n cursus solliciteren. Overigens zou ik afsluiten met "Hoogachtend," ipv "Met vriendelijke groet".
|||
Citaat:
Ik zou het woord "baantje" niet gebruiken, het zou over kunnen komen dat je het werk niet belangrijk vindt of je werk niet serieus neemt. "Mc Donalds" moet "McDonalds" zijn. Ook zou ik het woord "snel" vervangen door het woord "efficiënt", omdat dit een positiever woord is. Snel kan namelijk ook haast betekenen. Je schrijft dat je gelezen hebt dat het bedrijf mensen zoekt die gemotiveerd en ambitieus zijn, maar je legt vervolgens niet uit dat een goede motivatie en ambities bij jou passen. Citaat:
Ik vraag me af wat het woord "ook" toevoegd aan de bovenste alinea van de quote. Het slot is goed. Als je uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek bereid je dan goed voor. Hoe zou je reageren op de vraag: "Waarom vind je het een uitdaging mensen te helpen?". Ik weet niet of je wel of niet goed kan improviseren, maar ik zou hier niet direct een antwoord op weten. Voor de rest: veel succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 10:27. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens heb ik het er gisteravond met iemand over gehad en we hebben uitgezocht dat je bij een vrouwtje beter Geachte mevrouw, kunt schrijven en géén naam gebruikt. Bij een mannetje kan het wel, indien je de naam kent. Dan is het dus Geachte heer ... ,
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Sollicitatie brief (Help) Fashion Icone | 5 | 04-01-2013 12:59 | |
Studeren |
soll.brief nakijken amsterdam86 | 10 | 13-01-2010 11:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
franse sollicitatiebrief Deniseeeeeeeee | 6 | 03-08-2007 15:18 | |
Werk, Geld & Recht |