Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 14:52
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ik heb nu op dit moment gewoon 1 firefox window open, geen tbas en verbruikt gewoon 180mb van m'n geheugen. Lijkt me beetje overdreven? Hebben extensions hier invloed op?

Ook als ik bv itunes draai en dan naar bij hardware ga dan blijft me muziek even hangen en zodra pagina geladen is gaat het weer verder...

Windows XP met updates
AMD Athlon 64 3000+
1 gb mem
radeon 9600 pro 256mb

iemand idee?
Oud 08-10-2006, 14:56
Relief
Relief is offline
Extensions hebben idd invloed op geheugen. Vooral bij firefox gaat het snel omhoog. Hoeveel en wat voor extensions heb je?
Oud 08-10-2006, 15:09
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
IE Tab
Adblock
Dutchblock
HTML validator
CSS validator

edit:
het gebeurd btw het zelfde als ik bv in hoek van me scherm dvdtje kijk...

als ik flash of photoshop heb ik nergens last van...

Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 15:12
T_ID
T_ID is offline
Adblock zal het niet aan liggen, da's een kleintje.

Ik draai Adblock en Noscript als extensies en hier is het geheugengebruik net boven de 60 MB.
Oud 08-10-2006, 15:36
M@rco
M@rco is offline
Schakel de extensies eens één voor één uit, dan kun je wel zien welke de oorzaak is.
Oud 08-10-2006, 15:43
Verwijderd
Firefox gebruikt wel veel geheugen ja. Veel meer dan Internet Explorer. Dus ik vind dat wel een slecht punt.

Bij mij hier nu 70 MB van de 384 MB RAM. Op een PC van ons beneden gebruikt hij soms 20 MB, soms rond de 50 MB van de 256 MB.

Is het niet zo dat Firefox meer gebruikt naarmate je meer geheugen hebt?

Hoeveel gebruikte hij bij jou eerder dan?

Het lijkt me niet dat die extensies zoveel meer geheugen in beslag zullen nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 15:44
Verwijderd
Ik draai beneden en op deze PC trouwens alleen met de ChatZilla extensie.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 15:52
Verwijderd
Welke versie draai je overigens?

Je zou anders Firefox 2.0 RC2 kunnen proberen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:19
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ik gebruik 1.5.07
Oud 08-10-2006, 18:04
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
hm ik had ook extensie fasterfox en die had ik verwijdert terwijl ik het hier over had en nu zit ik rond de 40mb, maar hangt nog steeds als ik naar andere pagina ga :/
Oud 08-10-2006, 18:06
Verwijderd
Het ligt er ook aan hoe lang hij al draait en hoeveel je ermee gedaan hebt. Zeker met bepaalde extensies erin, maakt hij zichzelf niet goed schoon, geloof ik. Ik heb daarnet redelijk wat sites bekeken in mijn Firefox, met telkens ongeveer 10 tabs open, en nu ik weer normaal doe, met zeg, maximaal 5 tabs, eet hij nog steeds 120 MB. Dichtgooien en opnieuw starten maakt hem dan weer wat minder eetgraag.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:18
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
oh dat zou het dan ook kunnen zijn, aangezien ik hem moest afsluiten om van fasterfox af te komen...
Oud 08-10-2006, 20:20
Engadin
Engadin is offline
Vaak helpt het om een nieuw profiel te nemen. Dan heb je alle zooi (oa van grote history wordt dat ding traag) niet meer en werkt het vaak een stuk sneller.

ps. ben net op opera overgestapt omdat firefox het niet meer deed (schop ports). Werkt fijn. Heeft wel wat nadelen tov firefox, maar ook zo zijn voordelen.
Oud 08-10-2006, 20:50
freyk
freyk is offline
Citaat:
Engadin schreef op 08-10-2006 @ 21:20 :
Dan heb je alle zooi (oa van grote history wordt dat ding traag) niet meer en werkt het vaak een stuk sneller.
Ow, maar dat heb je niet als je je buffer ff op 0 zet (zie privacy instellingen).
maar een nieuwe profile zal misschien kunnen helpen.

Zelf heb ik 12 extensies en vreet 30 mb weg. (windows)
Mijn firefox in linux (6 extensies) vreet bij mij alleen veel alstie een flash-object afspeelt.

Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 20:58
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
cache staat op 15mb...
Oud 09-10-2006, 12:26
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Engadin schreef op 08-10-2006 @ 21:20 :
Vaak helpt het om een nieuw profiel te nemen. Dan heb je alle zooi (oa van grote history wordt dat ding traag) niet meer en werkt het vaak een stuk sneller.

ps. ben net op opera overgestapt omdat firefox het niet meer deed (schop ports). Werkt fijn. Heeft wel wat nadelen tov firefox, maar ook zo zijn voordelen.
mouse gestures
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 08:43
Bogdan
Bogdan is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 08-10-2006 @ 19:04 :
hm ik had ook extensie fasterfox en die had ik verwijdert terwijl ik het hier over had en nu zit ik rond de 40mb, maar hangt nog steeds als ik naar andere pagina ga :/
Als ik mijn Firefox open eet hij rond de 20mb. Als ik vervolgens vijf tabs, met verschillende websites open zit ik op precies 30mb.

Ik heb overigens geen extensies in mijn Firefox, draai 1.5.0.7 (laatste van de 1.5 branch dus) en heb Firetune toegepast mét geheugenoptimalisatie. Volgens mij is het vooral die tweak die een hoop kan schelen.

Tot slot zou ik je Fasterfox ten zeerste afraden, aangezien het bij mij geen snelheidswinst opleverde, en het geheugengebruik enorm toenam.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 08:45
M@rco
M@rco is offline
Die zogenaamde "tweaks" voor welk programma dan ook werken eigenlijk zelden, om de simpele reden dat als je echt door een paar kleine dingen aan te passen het programma sneller kunt laten werken of minder geheugen laten gebruiken, de maker dat zelf wel had gedaan.
Oud 11-10-2006, 10:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat in dit topic niet wordt genoemd: plugins. Ook die kunnen het CPU en resourceverbruik van Firefox flink doen laten toenemen. Kijk eens in about:plugins en deinstalleer wat je niet gebruikt.
Oud 11-10-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 11-10-2006 @ 09:45 :
Die zogenaamde "tweaks" voor welk programma dan ook werken eigenlijk zelden, om de simpele reden dat als je echt door een paar kleine dingen aan te passen het programma sneller kunt laten werken of minder geheugen laten gebruiken, de maker dat zelf wel had gedaan.
Maar het surfen kon wel sneller. Er konden bijv. meer verbindingen tegelijkertijd worden toegestaan. Maar dat zou niet goed uitpakken voor de webservers achter de websites.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 13:10
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
12Trix schreef op 08-10-2006 @ 16:43 :
Is het niet zo dat Firefox meer gebruikt naarmate je meer geheugen hebt?
Dit is het goede antwoord. Firefox gebruikt zoveel geheugen omdat het er is, en omdat het zonde is om het te laten verstoffen. Als het goed is geeft Firefox het meeste ervan vrij als een ander programma het nodig heeft.
Oud 14-10-2006, 11:18
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 12-10-2006 @ 14:10 :
Dit is het goede antwoord. Firefox gebruikt zoveel geheugen omdat het er is.
Zo kan je elk programma dat meer geheugen verbruikt dan nodig rechtvaardigen he.

Je hebt wel een punt maar...komaan, 180Mb Firefox doet enkel zo vervelend als je veel extensies gebruikt en daarom ben ik daarvan afgestapt in zekere mate. Volgens mij ligt de oorzaak enerzijds bij het extensiesysteem en anderzijds door bepaalde ("slecht" geprogrammeerde?) extensies in het bijzonder.

Firefox geeft het geheugen echt niet terug naar gelang de omstandigheid want enkel dan zou je bewering opgaan. Het is echt niet wenselijk dat je webbrowser alleen al zoveel voor zich neemt als je NetBeans, Photoshop en VirtualPC open hebt staan.

edit: Misschien kan de TS de Opera overwegen afhankelijk van welke extensies hij belang aanhecht. Niet dat ik die nu nog gebruik maar sneller is Opera in elk geval wel.

Laatst gewijzigd op 14-10-2006 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 11:34
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
sinds ik fasterfox eraf gemikt heb zit ff gewoon weer netjes op 20-40mb...
verder bevalt ff me perfect
Oud 15-10-2006, 10:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Droyd schreef op 14-10-2006 @ 12:18 :
Zo kan je elk programma dat meer geheugen verbruikt dan nodig rechtvaardigen he.
Moet je wel even m'n tweede zin erbij quoten:

Citaat:
Als het goed is geeft Firefox het meeste ervan vrij als een ander programma het nodig heeft.
Pas als dit niet gebeurt is er iets mis.

Slechte extensies kunnen inderdaad ook problemen geven, gewoon niet te veel installeren.
Reageren

Regels voor berichten