Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoewel ik niet het gevoel heb dat ik op dit forum op de goede plek zit om mijn voortgangen en vragen te posten, doe ik het toch maar - wie weet is hier nog een verdwaalde geest die mij hierbij wel kan verder helpen!
Op een ander forum kwam iemand aanzetten met een grappige, doch interessante tool om twee exact tegenover elkaar gelegen coördinaten op de aarde te vinden... "what if the world were a sandwich..." ![]() Daarnaast heb ik via een man die bij het Kadaster werkt de link naar een programma gekregen. Met dat programma is het mogelijk grootcirkels uit te tekenen op een kaartje van de wereld. In combinatie met die tool hierboven kan dat misschien wel tot iets interessants leiden! Het programmatje kun je downloaden op: http://hem.passagen.se/sm3gsj/gcm/download.htm Daar staat een een hele lijst maar in de bovenste (GCMWIN23a.zip) zit alles samen gezipt. Als het programma niet werkt moet je ook nog even VBRUN300.exe downloaden. Het programma werkt alsvolgt: je stelt in wat je wil hebben onder "settings" vervolgens kies je "start". Het resultaat kan je op slaan onder "file">"save as bmp". Ik heb het programma net geprobeerd, maar tot nu toe werkt het niet. Kan aan de pc hier liggen dus ik ga het thuis ook nog even proberen.. ![]() Het nadeel van dit programma is wel dat je de lijn puur kan uittekenen, verder niks kunt uitrekenen. Het allerliefst vind ik een programma waarmee je een grootcirkel om de aarde kan tekenen en waarbij je ook data kunt opvragen - bijvoorbeeld hoeveel procent en/of kilometer de lijn over land loopt, hoe lang de totale cirkel is e.d.. Nog liever laat ik het programma zelf zoeken naar een grootcirkel met de langst lopende lijn op vaste grond, maar na enig zoekwerk heb ik het idee dat dat (nog) niet bestaat. Zijn er mensen die mij op weg kunnen helpen met (het vinden van) dergelijke programma's? |
![]() |
|
![]() |
Open een topic op software, daar zitten de mensen die je kunnen helpen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|