Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 17:03
Verwijderd
Ik zat enigzins te twijfelen of dit beter hier of op hardware moet maar toch even hier: M'n pc is m'n grootste muziekbron. Waar ik eigenlijk meestal vrij brak geproduceerde muziek draaide maakte het kwaliteitsverlies dat de 5 m lange goedkope 3.5 mm --> tulip kabel op de analoge uitgang van m'n audigy 2 veroorzaakte me nooit zo heel veel uit.

Nu ik de laatste tijd toch steeds vaker wat netter geproduceerde muziek begin te draaien begin ik me toch te ergeren aan dit kwaliteitsverlies.

Mijn idee is om een geluidskaartje te scoren met een SPDIF uitgang (of evt deze te behouden, heb eerlijk gezegd geen idee of daar een -fatsoenlijke- spdif out op zit), daar een 5 m lange spdif kabel aan te hangen, vervolgens een externe DAC aan te sluiten en die weer op een analoge input aan m'n versterker te hangen.

Is dit een betaalbare doch vrij nette oplossing voor m'n probleem (en heeft men tips voor bepaalde hardware) of heeft men betere ideeen?

[edit] Ik ben overigens geen audiofiel. Het moet dus betaalbaar blijven. De kwaliteit van m'n versterker + speakers is ook niet optimaal maar dat is van later zorg. Verder weet ik dat het mp3 formaat natuurlijk niet de allerbeste geluidskwaliteit levert. Maar het kan zeker beter dan wat ik nú heb. [/edit]

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 17:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2006, 13:47
]{ing
]{ing is offline
Externe USB kaart met verlengkabel (want DAC is wat aan de dure kant). En dan nog een redelijke interconnect van een meter ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 15:49
Verwijderd
Klinkt eigenlijk ook niet eens als een slecht idee. Specifieke aanraders?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 21:31
]{ing
]{ing is offline
M-Audio Fast Track voor 95 euro of een EMU 0202 kost ongeveer 130 euro. Ze hebben allebei meer functionaliteit dan nodig (dwz allebei recording interface's met pre amp). Verder is ESI U46 wel interessant, ook daar zit wat overbodigs aan zoals 2 voorversterkers voor platenspelers, maar dit ook voor 95 euro. Voor minder heb je geloof ik net 1 model van M-Audio, met gewoon USB in en een hoofdtelefoonuitgang. Als je dan een goede interconnect wil gebruiken heb je nog een bagger verloopplugje nodig.

Interconnect aanraders; Tech+Link NF-30, Straight Wire Musicable II. 33 en 35 euro.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 00:29
Bonga
Bonga is offline
ik heb niet veel last van kwaliteitsverlies van mijn mp3'tjes, nota bene met een sweex geluidskaart (die was het goedkoopste) en 3.5 meter kabel naar mijn stereo.
Oud 29-10-2006, 17:50
]{ing
]{ing is offline
Heb je wel vergelijkingsmateriaal dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten