Ik zat enigzins te twijfelen of dit beter hier of op hardware moet maar toch even hier: M'n pc is m'n grootste muziekbron. Waar ik eigenlijk meestal vrij brak geproduceerde muziek draaide maakte het kwaliteitsverlies dat de 5 m lange goedkope 3.5 mm --> tulip kabel op de analoge uitgang van m'n audigy 2 veroorzaakte me nooit zo heel veel uit.
Nu ik de laatste tijd toch steeds vaker wat netter geproduceerde muziek begin te draaien begin ik me toch te ergeren aan dit kwaliteitsverlies.
Mijn idee is om een geluidskaartje te scoren met een SPDIF uitgang (of evt deze te behouden, heb eerlijk gezegd geen idee of daar een -fatsoenlijke- spdif out op zit), daar een 5 m lange spdif kabel aan te hangen, vervolgens een externe DAC aan te sluiten en die weer op een analoge input aan m'n versterker te hangen.
Is dit een betaalbare doch vrij nette oplossing voor m'n probleem (en heeft men tips voor bepaalde hardware) of heeft men betere ideeen?
[edit] Ik ben overigens geen audiofiel. Het moet dus betaalbaar blijven. De kwaliteit van m'n versterker + speakers is ook niet optimaal maar dat is van later zorg. Verder weet ik dat het mp3 formaat natuurlijk niet de allerbeste geluidskwaliteit levert. Maar het kan zeker beter dan wat ik nú heb. [/edit]
Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 17:34.
|