Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk zelf dat het weldegelijk invloed heeft. Of het ook daadwerkelijk gevolg heeft is moeilijk te bepalen omdat je daarvoor absolute cijfers moet hebben die ik in ieder geval niet heb (en ja ik ben te lui om te googelen ![]() Als je in bijvoorbeeld de kroeg zit met een paar maten is het relatief simpel om een biertje te bestellen. Wat er vaak gebeurd is dat mensen voor elkaar rondjes gaan halen. De een kan meer hebben dan de ander en zal dus vaker een rondje (laten) halen. Met als gevolg dat degene die wat minder kunnen hebben automatisch mee gaan drinken (ook wel goepsdruk genoemd al dan niet direct) wat uiteindelijk tot een groter wordende groep regelmatige drinkers leidt. Dit zal ongetwijfeld tot gevolg hebben dat er mensen verslaafd raken aan alcohol. Of de groep ernstige verslaafden daardoor ook daadwerkelijk groeit is moeilijk te bepalen omdat die groep door meerdere factoren groeit dan alleen door de mensen die regelmatig in de kroeg zit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is er dan nog steeds sprake van een verslaving? Of als je meestal 2 a 3 keer per week flink uitgaat en je doet dit na 2 maanden een maandje zonder moeite niet. Is het dan ook een verslaving? Ik vind het een beetje makkelijk om zo die grenzen te leggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zie je in dit topic maar weer al te goed terug dat veel mensen niet door hebben dat een verslaving gewoon persoonlijk is en dat die grenzen tussen wel/niet verslaafd ook zo benaderd moeten worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|