Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2006, 17:36
synclinorium
synclinorium is offline
Ik ben bijna jarig en wil graag een nieuwe telefoon. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken en ik weet echt niet wat ik moet kiezen. Zoveel providers, zoveel verschillende toestellen.
Ik denk wel dat ik liever telefoon betaal van verjaardagsgeld. En dan zelf sim-only abonnement neem. Dan heb je voor 7 euro al 500 belminuten en dus lage maandlasten, vind ik zelf wel prettig. Ik heb nu prepaid maar wil dat met de nieuwe telefoon niet meer.

Hoe hebben jullie het geregeld/ uitgezocht?
Wat is je uiteindelijke beslissing geweest en wat raden jullie mij aan?
Oud 20-10-2006, 17:56
MTpower
MTpower is offline
Met providers is het maar net de vraag wat je wilt.
Goedkoop smsen? Goedkoop bellen? Gewoon goede kwaliteit (goede dekking, service).
Zo is kpn bijvoorbeeld niet bepaald goedkoop, maar wel erg goed.
Telfort is daarentegen weer erg goedkoop, maar ik heb ervaren dat hij ook erg kut is

Met het toestel is ook maar net de vraag wat je wilt.
Wil je echt een nieuw toestel met de nieuwste snufjes erop? Dan mag je je portemonnee wel trekken en in dat geval is het meestal aan te raden om een abo. + telefoon te nemen, dus niet sim only.

Kijk gewoon eens wat rond op internet (www.typhone.nl / www.gsmweb.nl etc.) en kijk eens wat je verwacht van een telefoon/provider en wat je wilt betalen.
Oud 20-10-2006, 18:31
remy476
remy476 is offline
als je nieuw toestel wil zou ik toch geen sim only pakken
Oud 20-10-2006, 18:43
synclinorium
synclinorium is offline
Ik hoef niet alle nieuwe snufjes. Wil gewoon kunnen bellen/smsen. Met camera erop zou leuk zijn. Dat zijn eigenlijk de enige eisen die ik heb. Muziek luisteren en internetten doe ik toch niet met mijn telefoon. Ik heb zo gevoel dat als je tel icm abo, weinig krijgt voor je geld. Volgens mij ben je uiteindelijk duurder uit.
Oud 20-10-2006, 18:48
Verwijderd
Ik heb Telfort en heb daarmee nog nooit problemen gehad. Ik kom nooit buiten de Randstad, dus het zou zomaar kunnen dat in Sauwerd of in Vaals de dekking wat minder is, maar aan de andere kant: wie gaat daar nou wonen?

Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 19:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al jaren prepaid van Vodafone en ben er erg tevreden over. Ik heb een tijdje getwijfeld over een Sim Only abonnement maar ik heb vergeleken met iemand die dat had en die betaalde meer dan ik nu dus ik laat het lekker zo. Wel heb ik een half jaar geleden zelf een nieuwe, simlockvrije telefoon gekocht (Nokia 1600).
Oud 20-10-2006, 22:25
Verwijderd
Toen ik 18 was geworden stond ik 2 dagen later in de winkel om een abonement af te sluiten. Aangezien ik ook een Ipod wilde kopen voor mijn verjaardagsgeld zou ik die gelijk kopen. Vond bij de V&D toen een aanbieding van T-mobile flex 20, met een telefoon en een Ipod. Wel 2 jarig abonement, maar ik vond het bij elkaar een mooi pakket. Ook geen spijt van.
Bij mij is uiteindeiljk het welkomscadeau ook de reden geweest dat ik het abo afsloot.

Ik ben zeer tevreden over T-mobile, met een sms verdubbelaar betaal ik 22.50 per maand voor ongeveer 250 smsjes of 150 belminuten. Redelijk duur, maar wel een goed bereik en ook een net overzicht van mijn belgebruik/facturen etc.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 23:24
Rodion
Rodion is offline
---> g&e?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 08:21
coopergirl
coopergirl is offline
Sinds 2 jaar heb ik een abonnement bij KPN HI, ben er erg tervreden over. Wat ik een voordeel van HI vind, is dat je 1 bundel hebt waar je uit belt en smst. (Orange heeft dit eveneens met nog als bijkomend voordeel dat je ook MMS't uit dezelfde bundel). Gezien de goede dekking en service heb ik uiteindelijk voor KPN gekozen. Heb er in de afgelopen 2 jaar nooit problemen mee gehad. Omdat ik redelijk veel bel en sms heb ik die 20 euro er zo uit (onlangs verhoogd naar 25 euro ) + daarbij kun je een hip toestel uitzoeken..
Oud 21-10-2006, 08:49
WolterB
WolterB is offline
Nieuw toetstel + sim only komt uiteindelijk duurder uit.

Ik heb laatst bij Orange aan abonnement afgesloten SonyEricsson W810i (6 maanden 70% korting, 6 maanden 20%) en ben met de extraatjes (2GB memorystick en een draagbaar radiogeval) in totaal aan abonnementskosten minder kwijt dan wanneer ik de telefoon + assecoires los had moeten kopen.

Het is denk ik handig om eerst via verschillende sites te kijken wat voor abonnementen ze daar aanbieden in combinatie met welke telefoons, daar uitzoeken welke provider je wilt. Je daarna in de desbetreffende winkel voor te laten lichten en daar evt. het abonnement af te sluiten, omdat ze in winkels vaak nog wat extra korting erbij kunnen geven.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten