Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2002, 20:14
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Damned, k kon gewoon nie meer ophouden met snijden.. k denk dat t gehecht moet worden ofzo, maar k durf dr niet mee naar mn ouders.......

Wat nu??????

Damned.. ik ben echt bang dat ik me niet kan beheersen vanavond, en ik durf weer eens nix tegen mn ouders te zeggen....... Ik wil mezelf nie slopen, maar toch doe ik het.. dus wil ik het eigenlijk wel ofzo ...

Tis zo'n ongelofelijke chaos in mn hoofd dat ik erin aan t verdrinken ben .............................

Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 20:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2002, 20:16
Verwijderd
afbinden en naar t ziekenhuis gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:18
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
afbinden en naar t ziekenhuis gaan.
Hoe wil ik daar komen, das hier 5 km verderop......................
Oud 12-06-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:

dan ga naar de keuken, verberg dat je geneden hebt, en pak wat te eten ga snijden en roep opeens auw!!!....tijdje later sjit!!!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:26
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

dan ga naar de keuken, verberg dat je geneden hebt, en pak wat te eten ga snijden en roep opeens auw!!!....tijdje later sjit!!!

Mjah ging dat maar... daar is het een beetje errug diep voor
Oud 12-06-2002, 20:27
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Zou een pleister helpen

Naja.. zal we giga litteken worden..

Damned.. ik kan mezelf echt niet in bedwang meer houden volgens mij....................
Oud 12-06-2002, 20:27
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

Fietsend?!

Ik vind dit trouwens niet veel met psychologie te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:28
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
E.v.a schreef:

Fietsend?!

Ik vind dit trouwens niet veel met psychologie te maken hebben.
Mjah, k zal de post even editten voor u mevrouw
Oud 12-06-2002, 20:37
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

Mjah, k zal de post even editten voor u mevrouw
Dat is te zien.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 21:00
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
Tering mensen doe ff normaal!! Lezen jullie niet wat daarboven geschreven is? Check jullie reacties.. zijn jullie wel normaal ofzow??

Lautjuh... in jezelf snijden helpt niet lievie echt niet... ik schrok echt toen ik dit las ja... plz volgende keer ask ffies me phone nummer of mail .. ik zal altijd luisteren en je trug mailen

ik snap wat je doormaakt.. tis ook heel moeilijk maar komop meisie.. probeer je ouders uit te leggen -hoe moeilijk het ook is- hoe jij erover denkt en wat je op dit moment allemaal doormaakt

maar wat je nu gedaan hebt echt niet meer doen ja het helpt je echt niet en later heb je er alleen maar spijt van geloof me..

kuz ief
Oud 12-06-2002, 21:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Waarom???

Ga alsjeblieft naar het ziekenhuis!!!

Straks word het misschien wel erger, wees toch voorzichtig!

Zorg dat je bij een arts komt, zo snel mogelijk!

En E.v.a., ROT OP!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 21:31
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Meisje toch...je moet echt naar een ziekenhuis gaan, want zo'n onverzorgde wonde kan heel irritante gevolgen hebben en vroeg of laat komen je ouders er toch achter (of ben je van plan een half jaar (én langer want dat zal wel een serieus litteken zijn) met lange mouwen rond te lopen. Doe het desnoods zonder dat je ouders ervan weten, maar ga echt naar een ziekenhuis/dokter.

Een vriendin van mij had ook een automutilatie-probleem, al wou ze het echt niet, toch kon ze zichzelf niet tegenhouden. Dan heeft ze zichzelf aangeleerd om, als ze weer zo'n bui voelde opkomen, zich neer te leggen/zetten en te 'mediteren', tot innerlijke rust komen door afwisselend je van elk stuk huid dat je voelt tegen de aarde ,bewust worden, en er daarna (geestelijk) volledig van loskomen (je voelen alsof je zweeft).
Hmm klinkt heel weird en new-age-achtig, maar bij haar helpt het echt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Wat nu??????
Je geeft in je post zelf toe dat het een chaos in je hoofd is en de behoefte tot snijden steeds groter wordt; je snijd meer en dieper, met alle gevolgen van dien.

Ik vind dat je ergens een grens moet trekken, voor jezelf moet kunnen zeggen "zo kan het niet verder" .. er moet dus iets aan gedaan worden. Ik kan uit je topic ook concluderen dat je er zelf niet uitkomt, en dus eigenlijk wel hulp nodig hebt van anderen.

Je ouders spelen hierbij een belangrijke rol; of je dat graag wilt of niet, ze komen er toch achter. Probeer anders op school contact op te zoeken met je mentor ofzo, zodat diegene je verder kan helpen en voor jou dit eventueel met je ouders kan bespreken.

En wat betreft de wond: desinfecteren met jodium of alcohol. En daarna afbinden. Laat het eerst een beetje eruit bloeden, zodat er geen vuil in blijft zitten; dit verkleint de kans op verdere infecties. Het lijkt me echter verstandig alsnog naar de arts ermee te gaan, want je weet het nooit.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 08:17
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
heej, Mavie, Fleet Admiral,~Sjeherazade~, ********, thx voor jullie replies....

We zijn intussen weer een ochtend verder, en ik heb nog steeds nix aan mn ouders verteld..

Ik denk dat k t wel maar vandaag op de dagbehandeling ga vertellen, want t ziet er niet zow geweldig uit.. (de wond is -natuurlijk- nog niet dicht..)

Ik kon t gisteravond laat gwoon nie meer opbrengen om het te vertellen.. mn ouders zaten gezellig een film te kijken, hadden lol, en k wilde da nie gaan bederven.. (t gaat ook wel vaker anders.. dus...)

K weet t.. stomme actie... maar keej.....

K heb trouwens nie meer erbij gesneden glukkig... kweenie wat ik allemaal gesloopt heb, maar mezelf niet nog meer....

*knuffels*

Laura
Oud 13-06-2002, 08:31
Anne
Anne is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

En E.v.a., ROT OP!
Het is wel zo. Echt psychologie is dit niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik het afkeur ofzo, want ik had zelf ook een topic geplaatst als dat nodig was.
Oud 13-06-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
En E.v.a., ROT OP!
Waarom E.v.a. rot op? Ze zegt haar mening. 't ziekenhuis zit bij mij btw verder weg, die 5 km is geen excuus. Ik denk ook niet dat dat het excuus is, maar dat dat het de angst dat mensen er achter komen is. Maar idd aan iemand vertellen, voordat het gaat ontsteken of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 09:53
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Wie zijn billen brand...

Denk de volgende keer maar aan deze "fijne" ervaring voordat je weer met messen gaat spelen. Misschien dat je je dan wel weet te beheersen.
Oud 13-06-2002, 11:54
Faery
Faery is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Wie zijn billen brand...

Denk de volgende keer maar aan deze "fijne" ervaring voordat je weer met messen gaat spelen. Misschien dat je je dan wel weet te beheersen.
Ik geloof dat het stukje met 'niet kunnen beheersen' niet helemaal tot je doordringt...
Oud 13-06-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
heej, Mavie, Fleet Admiral,~Sjeherazade~, ********, thx voor jullie replies....

We zijn intussen weer een ochtend verder, en ik heb nog steeds nix aan mn ouders verteld..

Ik denk dat k t wel maar vandaag op de dagbehandeling ga vertellen, want t ziet er niet zow geweldig uit.. (de wond is -natuurlijk- nog niet dicht..)

Ik kon t gisteravond laat gwoon nie meer opbrengen om het te vertellen.. mn ouders zaten gezellig een film te kijken, hadden lol, en k wilde da nie gaan bederven.. (t gaat ook wel vaker anders.. dus...)

K weet t.. stomme actie... maar keej.....

K heb trouwens nie meer erbij gesneden glukkig... kweenie wat ik allemaal gesloopt heb, maar mezelf niet nog meer....

*knuffels*

Laura
hee laura,

hoe laat moet je naar dagbehandeling?
Als je nog moet gaan, succes, en zeker vertellen!!!

En goed dat je niet verder hebt gesneden!

mja, verder weet ik eigenlijk ook niet wat ik verder zeggen moet.
Succes en sterkte!

*knuffel*
Corinne
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 13:09
kleine wicca
kleine wicca is offline
hum.jah als je wil voorkomen dat de wond een groot en breed litteken wordt moe je dit doen: Doe er een of ander zalf op die je huid verzacht en wat euh losser maakt (als het al opgedroogd is, anders is da niet nodig, maar kben btje laat dus dat zal wel niet he?), dan moet je kleine strookjes van pleister of tape afknippen en met die strookjes de randjes van de wondjes bij mekaar plakken, zo wordt het litteken wat smaller.
(heb ik maar één keer hoeven doen, en hoop dat et voor jou ook bij één keer blijft, al is dat natuurlijk één keer teveel he?!)
Doordat je ook ff met je verwondingen bezig bent, kan het ok zijn dat je zo tot een inzicht komt van WAAR BEN IK *********** MEE BEZIG?!
kan keihard zijn, maar dat is et ook. nah succes, en PRAAT dr ajb met iemand over, misschien niet je ouders, maar iemand van buitenaf, mah jah dat doe je / dee je misschien al, da week niej
Oud 13-06-2002, 13:58
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Wie zijn billen brand...

Stomme eikel...denk je nu echt dat dat meisje er plezier in heeft haarzelf te snijden?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:20
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
*zucht*..

soms vraag ik me af of je echt 18 moet zijn om je volwassen te voelen of te gedragen?

of... naja.. laat ook maar weer
Oud 13-06-2002, 16:23
Verwijderd
Citaat:
-=©Mavie©=- schreef:
soms vraag ik me af of je echt 18 moet zijn om je volwassen te voelen of te gedragen?
Volwassen zijn heeft niks met leeftijd te maken.

Waarom reageren jullie allemaal op hem? Daar doet ie het om. Laat zo'n iemand gewoon lullen, hij houdt er toch niet mee op, wat je ook doet of zegt. Hij heeft een erg uitgesproken mening, waar de meesten het hier niet mee eens zijn, tja, die mensen heb je...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:39
Verwijderd
heej meis,
ik heb toch nog even het bericht gelezen, hoewel je het me wel zelf verteld hebt enzo.
ik vond het super goed van je dat je toch dat gesprek hebt gedaan!! ik hoop dat je je nu wat beter voelt enzo...
*nog maar es een heeeeeeeele dikke knuffol!!!*
mir
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
K heb t vandaag èn aan 1 van mn groepsleiders, èn aan mn ouders verteld... Lucht wel n beetje op....

*is in niet spraakzame bui*

*knuffelt*

Laura
Oud 13-06-2002, 17:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
K heb t vandaag èn aan 1 van mn groepsleiders, èn aan mn ouders verteld... Lucht wel n beetje op....

*is in niet spraakzame bui*

*knuffelt*

Laura
Ik ben blij dat het je toch gelukt is om je ouders te vertellen wat je had gedaan. Hoe reageerden ze trouwens als ik vragen mag?
Oud 13-06-2002, 18:10
PiNoW
PiNoW is offline
mm, dat is mij ook wel eens gebeurd na een ruzie met mijn ouders..
het was alleen op een nogal gevaarlijke plek en ik rende naar beneden en mijn vader heeft me naar ziekenhuis gebracht enz....
aantal hechtingen erin, ouders boos en verdrietig en geschrokken
(ze wisten dat ik ooit gesneden had, maar niet op zo'n manier..)
en ik moest weer ns verplicht met huisarts en psych gaan praten
op school weten maar een paar mensen waar dat grote litteken op men onderarm van komt, gelukkig...
succes meisje, je kan me mailen als je wilt..
Oud 13-06-2002, 19:10
Piccola
Piccola is offline

Meis toch, jezus!!!
Tsjah, kwou zeggen dat je het wel moet vertellen aan je ouders en bij die dagbehandeling, maar ik zie nu dat je dat gedaan hebt! Goedzo!! Keb geen idee waarom je snijdt en wat er aan de hand is enzo.. Maar ik wens je wel heel veel sterkte!! Doe het asjeblief niet meer hoor!

Mjah, niet echt nuttige reactie, maar kwou toch iets zeggen....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:11
Verwijderd
veel hoef ik er niet aan toe te voegen, maar wel dit ff:

ik vind dat dit wel op psyg hoort, want je snijdt meestal als je somber , eenzaam enz bent, en dat hoort wel op psyg, want het kan ook iets psygologisch zijn , bijv een depressie!
duhh
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 23:27
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Ik ben blij dat het je toch gelukt is om je ouders te vertellen wat je had gedaan. Hoe reageerden ze trouwens als ik vragen mag?

M'n moeder reageerde best rustig .. k zag dr alleen erg angstig kijken toen k haar de snee liet zien.. maar toen was t zo van, ach pleister erop.. en begon ze sarcastische opmerkingen te maken... ...
Wat mn vader ervan denkt weet ik niet, want mn moeder zou het aan hem vertellen ..
*word beetje gek van ouders*
Oud 14-06-2002, 13:54
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Volwassen zijn heeft niks met leeftijd te maken.

Waarom reageren jullie allemaal op hem? Daar doet ie het om. Laat zo'n iemand gewoon lullen, hij houdt er toch niet mee op, wat je ook doet of zegt. Hij heeft een erg uitgesproken mening, waar de meesten het hier niet mee eens zijn, tja, die mensen heb je...
En dit gaat over mij? Ik ben een ZIJ en ik ben 18...wat dat er ook toe mag doen.
De standaard snijer kwijnt weg in zelfmedelijden en een simpel topic in dit forum levert ook nog eens een hoop medelijden op.
En nee ik denk niet dat ze zich voor de lol snijdt, maar ze doet het toch onbewust met een bepaald doel. Ze wil het niet maar doet het toch en dat is puur een zwakte van de geest. Als ze over haar zelfmedelijden heen stapt en van een afstand naar zichzelf kijkt moet ze toch ook denken "waar ben ik mee bezig??".
Dat ge-ach-meis van jullie onderhoud de snij-trend en dat grietje voelt zich misschien weer even oke door al die aandacht tot de volgende snijactie.
Maar ach...ik ben maar een misselijke puber die aandacht zoekt niet waar...laat ik mezelf eens snijden. Ik laat het psycho-werk wel aan jullie kenners over
Oud 14-06-2002, 14:20
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
En dit gaat over mij? Ik ben een ZIJ en ik ben 18...wat dat er ook toe mag doen.
De standaard snijer kwijnt weg in zelfmedelijden en een simpel topic in dit forum levert ook nog eens een hoop medelijden op.
En nee ik denk niet dat ze zich voor de lol snijdt, maar ze doet het toch onbewust met een bepaald doel. Ze wil het niet maar doet het toch en dat is puur een zwakte van de geest. Als ze over haar zelfmedelijden heen stapt en van een afstand naar zichzelf kijkt moet ze toch ook denken "waar ben ik mee bezig??".
Dat ge-ach-meis van jullie onderhoud de snij-trend en dat grietje voelt zich misschien weer even oke door al die aandacht tot de volgende snijactie.
Maar ach...ik ben maar een misselijke puber die aandacht zoekt niet waar...laat ik mezelf eens snijden. Ik laat het psycho-werk wel aan jullie kenners over
Hmm, jah.. Ik snap wat je bedoeld.. Ik zeg niet dat ik het er helemaal mee eens ben!! Maar ik begrijp je punt wel..

Alweer een onzinnge reactie van me!?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
PimpDude86 schreef:

ik snap wat je bedoelt, maar het is echt niet zo dat "snijders" verdrinken in zelfmedelijden hoor. je moet es weten hoe hard die knokken om dat snijden tegen te gaan (ja ik ben er zelf ook een). als ze zo graag aandacht willen ermee dan lopen ze wel met blote armpjes over straat enzow, van "mensen kijk hier es hoe zielig ik ben". neej, die mensen verbergen het juist constand, totdat ze niet meer kunnen, of totdat het ontdekt wordt.
ik weet dat dit jou mening is, maar voor sommige mensen is dit niet echt bevordelijk om nog hier iets erover te vertellen, omdat ze dan weer gezien worden als aansteller en aandachttrekker (ookal zien jullie het onbewuste).
dit is geen aanval voor de duidelijkheid, alleen een uitleg over mijn mening
knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 16:52
mood indigow
mood indigow is offline
ik weet niet hoowr.. ik heb zelf 3 jaar lang gesneden en ik ben er nu zown btje van af maar het lijkt of snijden een rage is geworden....

bij ons snijden ineens alle gothics, altos enz.. net alsof het stoer is,...
komop! ik vind dit nergens op slaan...
ik hoop niet dat iedereen zich hierdoor aangesprken voelt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
ik weet niet hoowr.. ik heb zelf 3 jaar lang gesneden en ik ben er nu zown btje van af maar het lijkt of snijden een rage is geworden....

Dit heeft niet zo zeer met de inhoud van mijn topic te maken, en tis sowieso al een beetje een oud topic.
Oud 10-07-2002, 11:26
gothicje
gothicje is offline
heej meiske ik heb zelf ook een flinke tijd in mezelf ziten snijden, alleen maar omdat ik me kut voelde, maar vriendinnen wisten en die schrokken super erg en hebben gezorgd dat ik met een vertrouwens persoon op school ging praten, nou ja dat heeft bij mij niet geholpen.

maar op een gegeven moment kwamen ze er bij mij thuis achter, en ze hielden me toen flink in de gaten, dat is heel irri
maar als je dan ziet hoeveel die mensen allemaal om je geven en hoe moeilijk ze het er dan allemaal mee hebben dat je jezelf snijdt, dan krijg je toch wel zoiets van dit is niet goed ik moet stoppen ik kwets alle mensen in mijn omgeving ermee....
ik heb ze veel pijn aan gedaan terwijl ik juist wilde stoppen...
mij lukte het ook niet.

maar toch ben ik wel gestopt als ik weer de neiging kreeg ging ik mezelf afleiden ging juist bij mijn familie zitten (dan is het handig als ze het weten) trek rode strepen op je arm inplaats van jezelf echt ta laten bloeden, ga mediteren, ga joggen gillen ofzo
maar probeer er mee te stoppen je schiet er niks mee op, je verdiend veel beter!!! praat er met iemand over, als je met mij wil mailen ofzo ik ben er voor je

en ga met die wond naar de dokter ziekenhuis ofzo want als het gaat infecteren ben je nog veel verder van huis!
veel succes je kan het meis!
xxx
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 11:30
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
mood indigow schreef:

ja dat viel mij ookal op.
maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die het doen omdat ze denken dat ze het verdienen, zoals ik en misschien wel jij
als ik zie dat mensen zichzelf snijden omdat ze het stoer vinden kan ik ze wel slaan het slaat nergens op, je schiet er niks mee op
het is niet stoer........
maar voor alle mensen die dit lezen en ze doen het niet om stoer te zijn, stop er mee je verdiend dit niet
en voor alle mensen die het wel doen om stoer te zijn, wat zijn jullie dom zeg!!
xxx
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:15
mood indigow
mood indigow is offline
jaw het was oowk niet tegen iedereen bedoelt..
je hebt oowk gelijk.. de mensen die het doen om stoer te doen kan ik wel slaan.. juist omdat ik het er heel moeilijk mee had en nog steeds.. ik moet er echt alles voor doen om ermee te stoppen..
dan snap ik niet dat hun dat voor de lol doen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten