Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 21:14
twiety
twiety is offline
't Is maar een voorspelling, over een klein weekje weten we meer.

Nostradamus, kwatrijn 9.83:

Sun twentieth of Taurus the earth will tremble very mightily,
It will ruin the great theater filled:
To darken and trouble air, sky and land,
Then the infidel will call upon God and saints.

Finale is aanstaande zondag ------------------------- SUN
De zon staat altijd in Taurus in juni ----------------- SUN + TAURUS
Op zondag de 10e was er een eclips --------------- SUN
20 dagen na de eclips is nu komende zondag ---- TWENTIETH

the great theater kan een stadion zijn.
the infidel kan bijv. Bin Laden.
Advertentie
Oud 24-06-2002, 21:17
pe
pe is offline
de zon staat van ongeveer 21 april tot 21 mei in Taurus = stier, het 2e sterrenbeeld.

nu staat hij in het begin van Cancer = kreeft = het 4e sterrenbeeld.

Zal een vergissinkje zijn.
Oud 24-06-2002, 21:32
dystopia
dystopia is offline
Nostradamus heeft wel meer bullshit verkondigd. 't Was een blije zwartkijker on steriods

Jaar 2000 zou er ook zo ontzettend veel foutgaan. Dat viel uiteindelijk reuze mee. Uiteraard zat er weer wel een economisch plaatje aan. Money money money..
Oud 24-06-2002, 21:42
another supergirl
another supergirl is offline
Citaat:
pe schreef:

Zal een vergissinkje zijn.

Gelukkig maar anders was deze o zo perfecte wereld vergaan *schudt afkeurend haar hoofd*
Oud 24-06-2002, 21:49
never mind
never mind is offline
is het dit keer zeker dat Mr. Nostradamus dit heeft gezecht of is het weer een zelfte soort voorspelling als die van de Twin-Towers...
Oud 25-06-2002, 13:04
Verwijderd
Puh, ik heb dat verhaaltje van de twin towers ook gelezen, is allemaal onzin, heeft iemand anders zo in elkaar lopen plakken, beetje vaag taalgebruik en voila, de halve wereldbevolking gelooft het.
Dit zal ook wel zo'n verzonnen verhaaltje zijn.

Waar was die eclips trouwens?
Oud 25-06-2002, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Waar was die eclips trouwens?
http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclips...2002Jun10A.gif
Oud 25-06-2002, 19:06
gna
gna is offline
ik voorspel dat er geen aanslag of beving komt.

en dat duitsland kampioen wordt...
Oud 25-06-2002, 21:47
Saraï_h
Saraï_h is offline
zucht.. dit soort dingen hebben gewoon echt geen nut gewoon. blegh. en voetbal is al helemaal dom, achter een bal aanrennen en weer wegschoppen.. blegh blegh blegh..

ahum.. ehehe
Oud 25-06-2002, 22:06
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
zucht.. dit soort dingen hebben gewoon echt geen nut gewoon. blegh. en voetbal is al helemaal dom, achter een bal aanrennen en weer wegschoppen.. blegh blegh blegh..

ahum.. ehehe
Geen één sport is dom, het is juist slim, het houd je lichaam gezond dan in plaats de hele dat te gaan liggen lamballen.
Oud 26-06-2002, 12:30
watermannetje
watermannetje is offline
ik vind die voorspelling ook maar vaag en geloof er ook niet in

en de lol van voetballen zie ik ook niet maarja
Oud 26-06-2002, 14:58
Verwijderd
twiety, wat is trouwens je bron hiervoor?
Oud 26-06-2002, 20:07
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Nostradamus heeft wel meer bullshit verkondigd. 't Was een blije zwartkijker on steriods

Jaar 2000 zou er ook zo ontzettend veel foutgaan. Dat viel uiteindelijk reuze mee. Uiteraard zat er weer wel een economisch plaatje aan. Money money money..
Nostradamus verkondigde helemaal geen bullshit, maar het probleem met zijn voorspellingen is dat ze altijd verschillende keren uitkomen omdat ze zodanig vaag zijn dat je ze op alles kan toepassen.
Oud 26-06-2002, 20:25
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
kirsten schreef:

Nostradamus verkondigde helemaal geen bullshit, maar het probleem met zijn voorspellingen is dat ze altijd verschillende keren uitkomen omdat ze zodanig vaag zijn dat je ze op alles kan toepassen.
dus... (niet mijn woorden) kan iedereen met een hoog iq wel zulke voorspellingen doen.
Oud 27-06-2002, 13:10
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
twiety schreef:
't Is maar een voorspelling, over een klein weekje weten we meer.

Nostradamus, kwatrijn 9.83:

Sun twentieth of Taurus the earth will tremble very mightily,
It will ruin the great theater filled:
To darken and trouble air, sky and land,
Then the infidel will call upon God and saints.

Finale is aanstaande zondag ------------------------- SUN
De zon staat altijd in Taurus in juni ----------------- SUN + TAURUS
Op zondag de 10e was er een eclips --------------- SUN
20 dagen na de eclips is nu komende zondag ---- TWENTIETH

the great theater kan een stadion zijn.
the infidel kan bijv. Bin Laden.
bronvermelding????

ik geloof er niks van
Oud 27-06-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
kirsten schreef:

Conclusie: hij verkondigde bullshit die op vanalles van toepassing is
Oud 27-06-2002, 15:12
twiety
twiety is offline
Een bronvermelding. Die staat erbij: Nostradamus, kwatrijn 9.83.
Mocht daar behoefte naar zijn, dan kan ik nog wel een link erbij geven (eigenlijk tientallen, maar dan krijg ik zo'n lamme arm).

Wat er onder 't kwatrijn staat heb ik zelf in elkaar gesleuteld. Ik heb al vaker bij dit kwatrijn iets verzonnen, maar deze keer leek 't meer raakvlakken te hebben. Vandaar deze post. 't Is maar een aardigheidje, maar ik wilde het wel - voor de verandering bij Nostra-kwatrijnen - VOORAF doen.
Oud 27-06-2002, 15:30
pe
pe is offline
Nostradamus schreef zelf over zijn werk: dat er voorspellingen in zaten verborgen. Dat hij geinspireerd werd hiervoor door god. En dat de voorspellingen pas zouden worden begrepen na afloop van de gebeurtenisssen. Dat niemand het zou kunnen, ze vooraf te ontcijferen.

Ik heb ooit een keer iets gelezen over Amerikanen die zichzelf opofferden om hun land te redden. Dat zou dat 4e vliegtuig op 11 sept. vorig jaar geweest kunnen zijn. Is er misschien iemand die er meer over gelezen heeft en weet waar dat staat en hoe het vertaald is?

Dit soort 'door god geinspireerde' voorspellingen komt vaker voor. Ze blijken nooit ontcijferd te worden vooraf, maar iedereen blijft het proberen en geloven dat het gelukt is.

Dit soort voorspellingen gaat uit boven de gewone toekomstvoorspellingen. Van een Egyptische piramide wordt gezegd dat een Europese onderzoeker de maten heeft gemeten in een piramidegebouw en dat als je zoveel tijd voor een eenheidsmaat neemt, dat alle belangrijke ogenblikken in de geschiedenis in die maten voorkomen. Een van die afstanden laat bijv. het begin van de 1e wereldoorlog zien, een andere het einde ervan, het begin van de 2e wereldoorlog....en die piramide is al duizenden jaren oud...misschien is dat ook zo'n type voorspelling.

De gewone voorspellingen van toekomstvoorspellers zoals wij die kennen zijn nooit zeker. Want er is een vrije wil, en als iemand besluit iets anders te doen, dan verandert daardoor van alles. Die vrije wil is niet te voorspellen met de gewone menselijke toekomstvoorspellingen.

Deze theorie zit achter Nostradamus. Wat ik ervan gelezen heb, dat klopt wel voor mijn gevoel, tenminste wat achteraf, na de gebeurtenis zelf, erover uitgelegd werd in die boeken. In de tijd dat ik ze las, had je nog geen internet waar ik op kon toen.
Oud 27-06-2002, 16:01
Yule
Yule is offline
dus je zegt in feite dat ze Express zo raadselachtig zijn, omdat de mensen anders express hun beslissingen zo zouden nemen dat ze niet, of juist wel, uitkwamen, en zolang niemand et van te voren weet, kan je er ook niet voor zorgen dat et juist wel of niet klopt, en was et dus egt een voorspelling, en niet et beinvloedde van mensen....
Oud 27-06-2002, 16:12
pe
pe is offline
Ja, dat zeg IK niet, maar dat is wel wat er dan te begrijpen is. Ik vermoed dat het wel de bedoeling is voorspellingen te geven die uitkomen, maar dat het niet de bedoeling is dat de mensen ander gaan leven om hem wel of niet uit te laten komen. Omdat de dingen toch hun loop moeten hebben, denk ik. Omdat wij mensen kennelijk van onze eigen gezamenlijke fouten moeten leren.

Jozef Rulof schrijft hier ook over. Het verschil tussen het 'goddelijke voorspellen' vanuit de hogere wereld van de geest en 'menselijke' voorspellingen. Hij heeft het trouwens ook nog over 'dierlijke voorspellingen', zoals een hond die dingen van tevoren weet. Maar hier op het forum is iemand die daar meer van weet en Jozef Rulof gelezen heeft. Die kan daar misschien meer over zeggen.

Ik persoonlijk geloof dit van Nostradamus, dat hij dat meent, en dat het ook zo werkt: alleen achteraf te snappen. Ik heb bijv. ook dromen gehad, die alleen achteraf te snappen zijn en ik kan ook alleen maar begrijpen dat ik anders niet meer mijn eigen leven zou leven. Dan wil je natuurlijk alleen de leuke dingen meemaken. Dat is zelfverwennerij en zo is het leven ook niet, mooi en lelijk zitten er allebei in.

Maar er zijn misschien wel sites over Nostradamus te vinden. Gewoon in google of zo zoeken, en dan bijv. het Nederlandse woord 'voorspelling' opgeven: "Nostradamus AND voorspelling". Dan krijg je nederlandse sites, makkelijker te lezen. Niet alles geloven wat ze schrijven, want dit principe geloven de mensen niet zo snel, terwijl je toch de zinnigheid ervan kan inzien...o ja, ook mij niet zomaar geloven, probeer het originele terug te vinden in Nostradamus zijn boeken en bij Jozef Rulof bijvoorbeeld.
Oud 28-06-2002, 13:59
twiety
twiety is offline
Citaat:
pe schreef:
o ja, ook mij niet zomaar geloven, probeer het originele terug te vinden in Nostradamus zijn boeken en bij Jozef Rulof bijvoorbeeld.
Voor diegenen die deze site nog niet kennen: http://esoterism.com/nostradamus/bien2.htm

Dit is een goede nostra-site. Geen vertaling in 't nl, maar wel 't oude frans, 't nieuwe frans, en 't engels. En behalve kwatrijnen ook nog allerlei andere dingen van nostradamus.

Een verdere reactie komt nog, van 't weekend ofzo, heb nu niet veel tijd, ben op m'n werk.
Oud 28-06-2002, 15:36
Verwijderd
Ik zou maar oppassen met sites, de meeste van die nepgedichtjes komen van zulk soort sites...

PE: Dan heeftie zich als nog mooi in de knoop gewerkt, want ipv dat mensen er zo naar gaan leven dat het uitkomt, kun je nu van alles eruit maken, zodat je het nog steeds niet zeker weet
Oud 28-06-2002, 18:24
pe
pe is offline
Nee Morgan,

Als je dit snapt, dan kun je bijv. toegeven dat je er toch nooit achter komt. Waarom zou Nostra liegen over zijn eigen werk?

Wat je dan doet is een bescheidener houding aannemen, of het boek een tijdje wegleggen. En als je het goed snapt, dan krijgen we die achteraf-voorspellingen alleen om daarna het vertrouwen te kunnen hebben dat de problemen van deze tijd al honderden jaren geleden voorzien werden ergens in de geestelijke wereld.

Waarom dan jezelf niet geruststellen? Want als je t van 2 kanten bekijkt, dan zullen er natuurlijk niet alleen slechte tijden komen, maar ook goede...

Maar ik heb die boeken al jarenlang niet meer gelezen. Ik blijf zelf rustig als ik ze lees, door te bedenken dat ik toch niet goed kan raden wat het zal gaan worden. Ik weet het niet en daar ben ik tevreden mee. Daarna kan ik zien dat anderen die het wel menen te weten, elkaar tegenspreken en van de ene onrustige gedachte naar de andere gaan.
Oud 28-06-2002, 21:58
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
let op.

bij de volgende ramp of iets anders (doesn't matter what)

eerst gebeurd het
daarna pas komen mensen zeiken met strontdadamus
Oud 28-06-2002, 22:17
Yule
Yule is offline
Citaat:
let op.

bij de volgende ramp of iets anders (doesn't matter what)

eerst gebeurd het
daarna pas komen mensen zeiken met strontdadamus
En jij weet natuurlijk beter he ?! jij weet natuurlijk 100% zeker dat die gast niet voorspelde, dat et allemaal bullshit is....das nog es ff fijn, kunnen we deze hele topic wel sluiten, maar voordat we dat doen wil ik graag wel ff bewijs dat alles van hem bullshit is en dat hij niet kon voorspellen. Gewoon om er zeker van te zijn dat je gelijk hebt, moet nie zo moeilijk zijn om te leveren, aangezien je zo overtuigend overkomt....
Oud 29-06-2002, 05:42
erhen
erhen is offline
Ik ben het hier volledig met je eens Yule

Maar in die tijd waarin hij leefde werd je vrij snel voor gek verklaard (ect.) dus dat zou toch dus kunnen verklaren dat hij vrij cryptisch moest zijn...
En door onze slechte intrepetaties van alles zou dat kunnen verklaren dat er volgens 3/4e planeet niks van klopt (disclaimer : deze cijfers verzin ik net ter plaatse, dus ik weet niet of ze kloppen).
Oud 29-06-2002, 13:17
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
gna schreef:
ik voorspel dat er geen aanslag of beving komt.

en dat duitsland kampioen wordt...
Dat vind ik eigenlijk erger.
Oud 29-06-2002, 15:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:

Dat vind ik eigenlijk erger.
Tsss WOII is allang afgelopen hoor.....

Altijd dat gezeur dat Duitsers zo afgrijselijk zijn,....

Anyway, voor Nederland is het economisch ontzettend goed als Duitsland wint. Veel beter dan wanneer Brazilie wint.

Go Duitsland!
Oud 30-06-2002, 10:53
lady of the dark
Citaat:
Gatara schreef:

Tsss WOII is allang afgelopen hoor.....

Altijd dat gezeur dat Duitsers zo afgrijselijk zijn,....

Anyway, voor Nederland is het economisch ontzettend goed als Duitsland wint. Veel beter dan wanneer Brazilie wint.

Go Duitsland!
Niks WO II, ze hebben gewonnen van Noord Korea, dat vind ik veel erger dan die hele tweede wereldoorlog.
Oud 30-06-2002, 15:13
lady of the dark
Citaat:

Niks WO II, ze hebben gewonnen van Noord Korea, dat vind ik veel erger dan die hele tweede wereldoorlog.
Ahum, Zuid Korea.
Nou ja, er is in elk geval niets gebeurd, en Brazilië heeft gewonnen!
Oud 30-06-2002, 18:12
Gatara
Gatara is offline
Misschien was dat schietincident tussen Noord- en Zuid- Korea wel het "aanslagje" of "aarbevinkje".... (een dagje vroeger weliswaar)

politiek heeft het wel even geschudt, ja. TV5 melde gisteren dat een Amerikaanse delegatie al van plan was om te helpen bij het herstellen van de relaties tussen noord- en zuid-korea (terwijl het noord korea tot het as van het kwaad ziet, nou ja ) en de Zuid-Koreaanse president heeft zijn bevolking opgeroepen vooral niet in paniek te raken.

Ondertussen hebben beide landen elkaar beschuldigd dat zij de eerste waren die begonnen met schieten. Volgens de VS ligt de schuld (provocatie) bij de Noord-Koreanen... ik had ook niet anders verwacht van de VS
Oud 30-06-2002, 18:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Nou dus geen Aanslag of aardbeving, Brazilie wint met 2-0 van Duitsland.
Oud 30-06-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
pe schreef:
Nee Morgan,

Als je dit snapt, dan kun je bijv. toegeven dat je er toch nooit achter komt. Waarom zou Nostra liegen over zijn eigen werk?

Wat je dan doet is een bescheidener houding aannemen, of het boek een tijdje wegleggen. En als je het goed snapt, dan krijgen we die achteraf-voorspellingen alleen om daarna het vertrouwen te kunnen hebben dat de problemen van deze tijd al honderden jaren geleden voorzien werden ergens in de geestelijke wereld.

Waarom dan jezelf niet geruststellen? Want als je t van 2 kanten bekijkt, dan zullen er natuurlijk niet alleen slechte tijden komen, maar ook goede...

Maar ik heb die boeken al jarenlang niet meer gelezen. Ik blijf zelf rustig als ik ze lees, door te bedenken dat ik toch niet goed kan raden wat het zal gaan worden. Ik weet het niet en daar ben ik tevreden mee. Daarna kan ik zien dat anderen die het wel menen te weten, elkaar tegenspreken en van de ene onrustige
gedachte naar de andere gaan.
Waarom hij zou liegen? Nou, omdat hij anders zou moeten toegeven dat hij maar wat heeft lopen te verzinnen?

Waarom lopen mensen sowieso onzin verhalen uit te kramen? Geen idee, misschien willen ze aandacht of zo?
Oud 30-06-2002, 19:59
Verwijderd
Citaat:
erhen schreef:
Ik ben het hier volledig met je eens Yule

Maar in die tijd waarin hij leefde werd je vrij snel voor gek verklaard (ect.) dus dat zou toch dus kunnen verklaren dat hij vrij cryptisch moest zijn...
En door onze slechte intrepetaties van alles zou dat kunnen verklaren dat er volgens 3/4e planeet niks van klopt (disclaimer : deze cijfers verzin ik net ter plaatse, dus ik weet niet of ze kloppen).
Ik denk dat je nou eerder voor gek wordt verklaard dan toen. Maar toen werd je misschien eerder verbrand...
Oud 30-06-2002, 20:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
kirsten schreef:

Ja, zo kan ik ook voorspellingen doen. Klopt vaak: waar een begin is, is ook een einde dus van allerlei voorspellingen waar iets ophoudt komen dan wel ooit uit :>

Stemmingmakerij, zo heet dat.
Oud 30-06-2002, 20:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:

Had je het maar meegemaakt of je erin verdiept, dan wist je hou erg WOII was. Heb je enig idee hoeveel mensen er in welke omstandigheden in die oorlog zijn gestorven en hoeveel onschuldige?
Oud 30-06-2002, 23:12
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Had je het maar meegemaakt of je erin verdiept, dan wist je hou erg WOII was. Heb je enig idee hoeveel mensen er in welke omstandigheden in die oorlog zijn gestorven en hoeveel onschuldige?
Offtopic:
*zucht* Dat jij met zulksoort mensen nog in discussie gaat...

nostradamus was gewoon een bejaarde demente man ofzo... die onzin verkondigde en dat zo cryptisch deed dat mensen er in een later stadium altijd wel wat bij zouden kunnen verzinnen...
Oud 02-07-2002, 18:39
lady of the dark
Citaat:
dystopia schreef:

Ik zal je vertellen dat ik me er best in verdiept heb, en dat ik het vreselijk vindt wat er gebeurd is en dat ik natuurlijk die hele tweede wereld oorlog veel erger vind dan dat Duitsland van Zuid Korea heeft gewonnen. Maar ik heb een hekel aan Duitsers omdat ze voortdurend van ons winnen bij voetbal (of deze keer van ons alter ego) en niet omdat hun grootouders in de tweede wereld oorlog zulke vreselijke dingen hebben gedaan.
Klaar?
Oud 02-07-2002, 19:13
Tampert
Tampert is offline
Citaat:

Ik zal je vertellen dat ik me er best in verdiept heb, en dat ik het vreselijk vindt wat er gebeurd is en dat ik natuurlijk die hele tweede wereld oorlog veel erger vind dan dat Duitsland van Zuid Korea heeft gewonnen. Maar ik heb een hekel aan Duitsers omdat ze voortdurend van ons winnen bij voetbal (of deze keer van ons alter ego) en niet omdat hun grootouders in de tweede wereld oorlog zulke vreselijke dingen hebben gedaan.
Klaar?
Deze discussie is offtopic... Maar als je een hekel hebt aan een land omdat ze altijd van je winnen met voetbal (een SPELLETJE!!!!!!), denk je dan niet dat er iets vreeselijk mis met je is? en als je een land, dat toevallig gecoachd wordt door een Nederland een alter ego noemt en de Duitsers gaat haten omdat ze van dit alter-ego winnen... Denk je dan niet dat je misschien eens een keer beter op je bloeddruk kut gaan passen en je beter eens bezigkunt gaan houden met dingen die er in ieder geval toe doen...?

als iemand dit naar A&N of F&L wil verplaatsen is dat natuurlijk al een stuk beter ...
Oud 02-07-2002, 19:58
lady of the dark
Citaat:
Tampert schreef:

Deze discussie is offtopic... Maar als je een hekel hebt aan een land omdat ze altijd van je winnen met voetbal (een SPELLETJE!!!!!!), denk je dan niet dat er iets vreeselijk mis met je is? en als je een land, dat toevallig gecoachd wordt door een Nederland een alter ego noemt en de Duitsers gaat haten omdat ze van dit alter-ego winnen... Denk je dan niet dat je misschien eens een keer beter op je bloeddruk kut gaan passen en je beter eens bezigkunt gaan houden met dingen die er in ieder geval toe doen...?

als iemand dit naar A&N of F&L wil verplaatsen is dat natuurlijk al een stuk beter ...
He bah, ik heb het ooit bedoeld als een grapje, iedereen gaat het verkeerd uitleggen. Wat ik bedoel is dat ik qua voetbal een hekel heb aan Duitsers, omdat ze constant van ons winnen. (ze hebben ook een beter team, daar ligt het aan) Verder heb ik niets tegen ze.
Oud 03-07-2002, 08:48
Just Johan
Just Johan is offline
pe.... Jozef Rulof is die enge man van de 7 kosmische graden toch?

http://www.hoegee.demon.nl/page18.html

gatver, wat kunnen mensen dan toch dom en goedgelovig zijn. er is geen god die deze leiderfiguren inspireert; het is macht waar het ze om te doen is en zo te zien is deze Jozef Rulof er aardig in geslaagd dat te verkrijgen.
Oud 03-07-2002, 09:05
Just Johan
Just Johan is offline
Ik droomde dat er een fiets door de tuin liep en dat er twee bloempotten omvielen en pas later besefte ik dat het een voorspelling was ingegeven door de almachtige here god voor de aanslagen van 11 september: de fiets staat symbool voor een voertuig; en misschien zie je wel de parallel tussen vliegtuigen die niet horen neer te storten en fietsen die niet horen te lopen, want dan gaan er dingen mis zoals bloempotten en twintowers die om vallen. Zie ook het magische getal 2 dat door Jozef Rulof genoemd wordt in het verband met de 2e graad in de stoffelijke kringloop waarin we als mensetend dwergvolk rondwandelen; hier kun je namelijk uit opmaken dat deze droom maar een sterk vereenvoudigde vorm was van de grote catastrofe die werkelijk stond te gebeuren; niemand had mij immers serieus kunnen nemen als god mij het visioen had gegeven van twee instortende torens.

nu heb ik gedroomd dat er rode bal door de kamer vloog en daarbij heel nadrukkelijk het getal 7; het zal mij benieuwen wanneer deze voorspelling werkelijkheid zal worden.

voor de sceptici: ik heb van de almachtige here god ingegeven gekregen dat er heel wat weerstand zal zijn in den beginne maar dat uiteindelijk (ik krijg het getal 23!) de hele wereld mijn ideeen zal omarmen en je hoeft dit natuurlijk niet te geloven en je hoeft mij niet als de laatste profeet te accepteren maar alle tegenstanders, en zo zijn de woorden van de almachtige, zullen door een brandende lavastroom worden verzwolgen.

een fijne dag toegewenst
Oud 03-07-2002, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef:
Ik droomde dat er een fiets door de tuin liep en dat er twee bloempotten omvielen en pas later besefte ik dat het een voorspelling was ingegeven door de almachtige here god voor de aanslagen van 11 september: de fiets staat symbool voor een voertuig; en misschien zie je wel de parallel tussen vliegtuigen die niet horen neer te storten en fietsen die niet horen te lopen, want dan gaan er dingen mis zoals bloempotten en twintowers die om vallen. Zie ook het magische getal 2 dat door Jozef Rulof genoemd wordt in het verband met de 2e graad in de stoffelijke kringloop waarin we als mensetend dwergvolk rondwandelen; hier kun je namelijk uit opmaken dat deze droom maar een sterk vereenvoudigde vorm was van de grote catastrofe die werkelijk stond te gebeuren; niemand had mij immers serieus kunnen nemen als god mij het visioen had gegeven van twee instortende torens.

nu heb ik gedroomd dat er rode bal door de kamer vloog en daarbij heel nadrukkelijk het getal 7; het zal mij benieuwen wanneer deze voorspelling werkelijkheid zal worden.

voor de sceptici: ik heb van de almachtige here god ingegeven gekregen dat er heel wat weerstand zal zijn in den beginne maar dat uiteindelijk (ik krijg het getal 23!) de hele wereld mijn ideeen zal omarmen en je hoeft dit natuurlijk niet te geloven en je hoeft mij niet als de laatste profeet te accepteren maar alle tegenstanders, en zo zijn de woorden van de almachtige, zullen door een brandende lavastroom worden verzwolgen.

een fijne dag toegewenst

Heel leuk, 'voorspellingen' waarbij je achteraf pas te weten komt wat ze betekenen. Dan heb je er toch al geen flikker meer aan...
Oud 03-07-2002, 12:48
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Heel leuk, 'voorspellingen' waarbij je achteraf pas te weten komt wat ze betekenen. Dan heb je er toch al geen flikker meer aan...
ohwja was ik even vergeten; nou ik heb het aan de almachtige wijsheid die de here mij gegeven heeft getoetst en ik kwam tot de volgende conclusie:

de bloedrode kleur van de bal, die zelf symbool staat voor de aarde en alles dat de here gemaakt heeft, betekent dat er bloed gaat vloeien; het is iets met een 7; dat kan zijn 7 juli; over 7 dagen; over 7 uren; over 7 minuten over 77 uur; dat zal de tijd ons leren. dat de bal door de kamer vloog betekent dat de oorlog waar ik het hier over heb zeker iets met politiek of godsdienst te maken heeft en dat de hele wereld er over al spreken.

Oud 03-07-2002, 12:51
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Waarom hij zou liegen? Nou, omdat hij anders zou moeten toegeven dat hij maar wat heeft lopen te verzinnen?

Waarom lopen mensen sowieso onzin verhalen uit te kramen? Geen idee, misschien willen ze aandacht of zo?
I think I'm in love
Oud 03-07-2002, 12:52
pe
pe is offline
Just Johan,

Het gaat mij niet om Jozef Rulof, maar om het idee, dat er meer soorten toekomstvoorspellen zijn. Jozef Rulof is maar één van de mensen, die het hier over heeft. Maar aan jouw gevoel voor humor is te zien, dat je helemaal niet zo gelooft in dingen die in dit forum beschreven zijn. Humor is gezond, en voor jou zal nuchterheid in plaats van mystieke interesse gezond zijn. Daar wil ik niet tussen komen.

Ik heb van hem geloof ik alleen het boek ‘geestelijke gaven’ gelezen en de rest niet, dus ik zou zijn standpunt niet eens kunnen verdedigen. Maar het ging om niet om Jozef Rulof, maar om Nostradamus, en wel hierom: 1: dat als je hem wilt begrijpen, dat het dan goed is het onderscheid in voorspellingen door mensen en vanuit de veel hogere sferen te kennen. En 2: te begrijpen, dat zulke voorspellingen altijd in raadselen verteld worden.

Dromen hebben dat ook soms, dan voorspellen ze dingen, maar je kunt achteraf pas begrijpen dat het een voorspelling was. Ik heb ze zelf een paar keer zo gehad (met dingen uit mijn persoonlijke leven). Deze stijl komt dus vaker voor en niet alleen dus bij Nostradamus.

Maar waar het om gaat is dat je Nostradamus pas beoordelen kunt als je deze 2 dingen begrijpt: geïnspireerde voorspellingen die niet van hemzelf zijn, en raadsels die vooraf nooit te begrijpen zijn. Hij “vóór-spelt” dus niet, want dat is dingen van te vóren zeggen. Maar hij geeft “achteraf-voorspellingen”. Het is eigenlijk een soort signaal van: Mensen, je hoeft niet in paniek te raken bij dit soort dingen, het is wat stond te gebeuren, het werd van tevoren al geweten. Heel anders dan gewone toekomstvoorspellingen, die zijn gericht op van te vóren weten.

De gevoelens van mensen hier in deze topic mogen er natuurlijk zijn (als gevoelens). Ik heb daar niet zo’n last van, omdat ik bij Nostra (en anderen) niet van tevoren hoef te weten wat de toekomst is.
Oud 03-07-2002, 14:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
pe.... Jozef Rulof is die enge man van de 7 kosmische graden toch?

http://www.hoegee.demon.nl/page18.html

gatver, wat kunnen mensen dan toch dom en goedgelovig zijn. er is geen god die deze leiderfiguren inspireert; het is macht waar het ze om te doen is en zo te zien is deze Jozef Rulof er aardig in geslaagd dat te verkrijgen.
Woehaha ja vegetariers zijn natuurlijk wel 'hoger' dan gewone mensen . Get real, dit is iets te hoor om vegetariers boven het aardse te plaatsen. Ik heb vrij veel respect voor vegetariers maar dat betekend nog niet bovenstaande.

Ohh.. en ik wacht nog steeds op Nostradamus. Zou hij zich misschien 72 uur verteld hebben? Man. Als je je zoiets toch laat aanpraten dan ben je wel heel.. naja, laamaar...
Oud 03-07-2002, 15:14
pe
pe is offline
Dystopia schreef:
Citaat:
Ohh.. en ik wacht nog steeds op Nostradamus. Zou hij zich misschien 72 uur verteld hebben? Man. Als je je zoiets toch laat aanpraten dan ben je wel heel.. naja, laamaar...
Dat was Nostradamus niet, maar Twiety probeerde een stukje tekst van Nostra te vertalen, zie Twiety's bericht in deze topic van 27-06-2002 16:12 uur:
Citaat:
Wat er onder 't kwatrijn staat heb ik zelf in elkaar gesleuteld. Ik heb al vaker bij dit kwatrijn iets verzonnen, maar deze keer leek 't meer raakvlakken te hebben. Vandaar deze post. 't Is maar een aardigheidje, maar ik wilde het wel - voor de verandering bij Nostra-kwatrijnen - VOORAF doen.
Zo moeilijk is het dus om het goed te doen.
Oud 04-07-2002, 00:58
twiety
twiety is offline
Oh, ik was nog even vergeten hier te posten: inderdaad, niks gebeurd. Nog iemand anders voorspellingen?
Oud 04-07-2002, 11:42
dystopia
dystopia is offline
Aha. Juist ja. Dat verklaart een hoop. Maar ook met het jaar 2000 is er weinig gebeurd en dat had meneer Nostradmus wel 'voorspelt'.

Citaat:
twiety schreef:
Oh, ik was nog even vergeten hier te posten: inderdaad, niks gebeurd. Nog iemand anders voorspellingen?
1) Er komt binnenkort een nieuw virus voor Windows
2) Er komt een nieuw topic op Mystiek
3) Er komt een nieuwe ICQ versie uit
4) Er komt nieuw LPF nieuws waar we over gaan babbelen
5) Jij gaat deze reply lezen
etc.

Regels voor berichten