Hallo allemaal,
Ik ben Zara, 16 jaar en moslima vanaf mijn geboorte. Ik ben lid van de Ahmadiyya Moslim gemeenschap.
Ik geloof niet zomaar en ik geloof ook niet blindelings. Ik geloof in God/Allah en de Islam en dit doe ik omdat ik er over heb nagedacht, het begrijp en het ermee eens ben .
Nu is het zo dat de meeste mensen een zeer negatief beeld hebben over de Islam. Dit is natuurlijk niet zomaar gebeurd.
Radicale "moslims" hebben met al hun aanslagen in "naam van Allah" een zeer verkeerd en onterecht beeld van de Islam in het leven geroepen.
Taliban, Deense cartoons->rellen, vrouwenonderdrukking, Theo van Gogh, Al-Qaida en noem maar op.
Ik kan me voorstellen dat hierdoor vele mensen een grote afkeer hebben voor de Islam en alle moslims voor gek verklaren.
Toch is het een wereldreligie ( 1 miljard aanhangers) , waarom?
Ik wil mensen graag de ware Islam laten zien, gebaseerd op de Heilige Koran en op de Sunna ( gewoonten en gebruiken van de profeet Mohammed (vrede zij met hem)) en Hadith ( gezegden van de heilige profeet Mohammed (v.z.m.h.)).
De Islam (betekent vrede!) is een religie waar het draait om tolerantie, naastenliefde, vergevingsgezindheid, respect, broederschap enzovoorts.
Bewijs hiervan kun je terugvinden in talloze verzen van de Koran en in de sunna en hadith.
-Er is geen dwang in de godsdienst!
-Vrouwenonderdrukking heeft niets met Islam te maken- Mannen en vrouwen zijn gelijk!
- Geweld is uitgesloten!
-Grote Jihad- tegen jezelf= proberen een beter mens te worden
-Kleine Jihad- met argumentatie anderen overtuigen en/of vertellen over de Islam, geen geweld!
Als iemand vragen/opmerkingen heeft- Laat het me alsjeblieft weten! Ik wil heel graag dat mensen de Islam beter leren kennen, op die manier kunnen we onder andere de kloof tussen de islamitische en westerse wereld overbruggen!
Mijn leus: Liefde voor Allen, Haat voor Niemand
|