Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 19:42
Dark Red
Dark Red is offline
Hoi,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Ik heb eigenlijk 1 simpel vraagje:
Kan een stalhoudster/manègehoudster je,als paardeneigenaar zijnde,je buitengooien? Ook al staat dit niet in het contract vermeld

Liefst de Belgische wetgeving
Oud 12-10-2006, 20:07
Stefanie
Stefanie is offline
Ligt eraan wat de reden is. In het contract zal wel staan dat als je je niet aan de regels houdt, ze de mogelijkheid hebben om je te weigeren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:18
Chaucus
Chaucus is offline
Deze topictitel is niet echt duidelijk.
Als je met een voorstel komt wil ik m eventueel wel wijzigen
Oud 12-10-2006, 20:19
Dark Red
Dark Red is offline
Ik heb geen idee
Oud 12-10-2006, 20:22
Dark Red
Dark Red is offline
Is goed!
Oud 12-10-2006, 22:24
Verwijderd
sowieso onduidelijk, er uit gooien voor altijd? wat voor reden heeft ze je gegeven? hoeveel tijd heeft ze je gegeven om te vertrekken?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 22:32
Dark Red
Dark Red is offline
Pm gestuurd
Oud 12-10-2006, 22:33
Verwijderd
kan je beter hier ook posten, zodat anderen ook nog kunnen reageren
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 21:01
Mariekje*
Mariekje* is offline
In principe bevind een stalhouder zich in de positie je eruit te gooien, mits dit in het contract anders vermeld staat. Zo kan ik van het erf worden verwijderd wanneer ik mijn paarden dusdanig slecht verzorg dat het onder verwaarlozing valt, wanneer ik schade toebreng aan dieren van stalgenoten of het stallencomplex zelf, ik mij misdraag ten opzichte van mensen of aanwezige dieren enzovoorts. Vijf jaar geleden zijn er bij ons op stal inderdaad 5 paarden aan het hek gebonden, omdat de eigenaar van de dieren herhaaldelijk voor overlast had gezorgd. We hebben de lieve man nooit meer terug gezien.

Overigens staan mijn paarden in Nederland, maar mijn voormalige instructeur heeft op vele internationale stallen in de gehele wereld gewerkt en volgens hem zijn 'de regeltjes' ongeveer overal hetzelfde, en daar krijg je hem weer; Mits anders vermeld... Deze zelfde instructeur heeft zelf overigens een stoeterij in Turnhout (B), en ook hij heeft wel eens een pensionklant de laan uitgestuurd vanwege wanbetaling. Het is dus wel degelijk mogelijk... Afhankelijk van de reden.

Het lijkt mij ook logisch, je bevind je immers op HUN grondgebied. Hoe dit verder met de wet zit, weet ik eigenlijk niet.. Misschien iemand anders hier?

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 22:28
Verwijderd
Ik neem aan dat ik hier wel even mag reageren met de reden? Laat anders even weten dark red.

De reden is namelijk niet zo dat ze zich niet aan de regels houdt of zich misdraagt of iets wat er op lijkt, maar dat een andere huurder een nieuw paard (erbij denk ik?) koopt, en de verkoop van het paard van de eigenaresse van de stallen nog wel even kan duren.

Het lijkt mij dus heel onterecht dat ze weg moet, het lijkt mij eerlijker dat diegene die een nieuw paard koopt, een andere stalling zoekt voor dat paard, tot het paard van de eigenaresse van de stallen verkocht is (en er dus weer plaats is). Misschien kun je dit overleggen? Ze heeft hier immers niks over gezegd toen jij je paard ging stallen daar, en zoiets als dit had wel even vermeld mogen worden, ik vind het absoluut niet netjes

Aan de andere kant weet ik niet of ik mijn paard daar uberhaupt nog zou willen hebben, stel je voor dat iemand anders ook besluit nog een paard erbij te kopen, kan je weer weg Maar de termijn van twee weken die ze je gaf is erg kort. Ik zou met haar proberen te overleggen, want je wordt niet netjes behandelt. In mijn ogen hoef jij geen plaats te maken voor een ander, jij was misschien de laatste die bij die stal kwam, maar je was nog altijd wél eerder dan dat nieuwe paard waar je plaats voor moet maken.

Hoe het zit met de wet weet ik niet, dat ligt aan wat er in je contract staat.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 22:24
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
de meeste stalhouderijen hanteren 1 maand als opzegtermijn, sommigen zelfs drie maanden of een half jaar(!). Het lijkt mij dat er in je contract geen sprake is van twee weken, en als je slim bent beroep je je hier meteen op ( tenzij het twee weken is natuurlijk).
Naar mijn weten is zo'n contract gewoon naar twee kanten toe, tenzij er natuurlijk sprake is van mishandeling en bovengenoemde redenen.
Een stalhouderij met klanten behoort aangesloten te zijn tot de kamer van koophandel. ik weet niet hoe dat in Belgie heet, maar er zal ongetwijfeld zo'n instantie zijn. Indien je er met de stalhouder niet uitkomt kun je een klacht indienen bij die instantie. Het kan ook goed zijn dat het bedrijf niet bij zoiets is aangemeld, de paardenwereld is tenslotte niet zo'n regeltjeswereld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten