Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind overigens een hoofddoek staan bij sommige vrouwen, als modieus item, maar als een chickie het elke dag draagt wordt het wel een beetje saai natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Serieus. Ga in een hoekje zitten met je gezicht naar de muur en wiebel heen en weer terwijl je bedenkt wat voor een onzin je uitkraamt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En nog een daarnaast: we hebben het niet over een achterlijk woestijnvolkje, we hebben het over de urbane handelaars uit de toenmalig belangrijke handelscentra Mekka en Medina, net zo 'achterlijk' als de Romeinen/Grieken uit die tijd. De vraag is nu waarom de Koran duidelijker en minder multi-interpreteerbaar is dan de Bijbel (wat hier duidelijk als impliciet uitgangspunt word genomen). Die vraag lijkt mij gemakkelijk beantwoord als we gaan kijken naar de tijd en de hoeveelheid personen die betrokken waren bij het schrijven van de verschillende werken.
||||
Citaat:
Kan ik daarom een zinnige uitspraak doen over de betekenis van een oude tekst in Sanskriet? Kan ik daarom de toekomst voorspellen? Kan ik daarom de Hemholtz-vergelijking oplossen? Kan ik daarom voor alle mensen bepalen wat goed en slecht is? Daarom is intelligentie op zich dus waardeloos, je moet er iets mee doen en iets mee kunnen doen. Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Waar baseerd Juno haar stelling dan op? Even de stelling er nog bij, om verwarring te voorkomen: Citaat:
||
Citaat:
Wat wel te verdedigen zou zijn is bijna diezelfde conclusie trekken uit het feit dat de islam erg veel letterlijk voorschrijft en dus de zekerheid biedt die een simpele ziel die weinig kan denken of begrijpen nodig heeft. Over de hele linie een oordeel trekken is uiteraard een beetje dun ijs.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 20:06. |
![]() |
||
Citaat:
je weet best wat hij bedoelt. niet gaan mierenneuken
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zo zie je maar weer, we zijn het nooit oneens, we begrijpen elkaar alleen soms niet ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het verschilt per moslima wat de reden van de hoofddoek is. De 1 zal de hoofddoek dragen vanwege religieuze regelgeving, de ander om een culturele statement te maken en weer een ander draagt de hoofddoek helemaal niet. Zeker in het geval van een culturele statement lijkt make-up (oogpotlood komt notabene uit de arabische landen) me geen enkel bezwaar binnen die groep.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat is net zo goed tunnelvisie. Dat er überhaupt een cultuurprobleem bestaat is het gevolg van een houding van laissez-faire en iedereen die kritiek heeft voor racist/xenofoob uitmaken. Dat is de reden dat Fortuyn en Wilders zoveel aanhang hadden. Erg genoeg dat we dat soort mensen nodig hebben om de samenleving op die foute instelling te wijzen, laten we dan niet een paar jaar later dezelfde fout begaan.
Laatst gewijzigd op 18-12-2006 om 15:16. |
![]() |
||
Citaat:
En ik ben voor het op een normale manier kritiek hebben op een ander, zonder iemand meteen achterlijk te noemen, daar schiet de maatschappij namelijk ook geen ruk mee op, want dan kap je het gesprek toch meteen af. Dat wil niet zeggen dat ik iedereen die kritiek heeft meteen voor xenofoob uitmaak maar dat ik wel vind dat je op een normale manier met elkaar om kunt gaan.
||
Citaat:
Want als het een culturele statement van iemand is ipv een religieuze, kan make-up gewoon. Iemand draagt in dat geval geen hoofddoek om er zo zedig mogelijk uit te zien maar om aan te geven dat ze trots is op haar cultuur. Maar goed, kennelijk is iedereen die het niet met jou eens is meteen een achterlijk mens. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarom ga ik voortaan met een vikinghelm op mijn kop over straat. Zinnig? Normaal? Verboden kritiek op te leveren?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik verdedig niet graag moslims, gezien het feit dat ik door aanhangers van de islam in Nederland ben beland, maar een opmerking als deze maken is nog simpeler dan de moslims die je veroordeelt. Als je moslim bent, ben je een simpele ziel?. Zo'n opmerking maken is pas simpel. Maar ik vraag me inderdaad ook af waarom moslim vrouwen een hoofddoek ophebben waarbij ze hun lippen knalrood hebben gestift en make-up op hebben wat van veraf te zien is. Naar mijn mening lijkt dit mij tegenstrijdig... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Normaal --> Slechts te defineren door de hoeveelheid. Verboden kritiek te leveren --> Als jij met een vikinghelm rondloopt heb je dat liever niet nee ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De koran verplicht de vrouw niet om zicht te bedekken SweetGirl___ | 30 | 03-04-2012 23:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Mevr. Hirsi Ali lautie | 500 | 25-01-2005 17:55 | |
De haat tegen de islam Verwijderd | 481 | 09-10-2004 17:22 | |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Lifestyle |
lodo-rok of hoofddoekje? frankzinnig | 6 | 05-03-2003 22:47 |