Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 16:06
RagNaa
RagNaa is offline
Ik heb dus vanaf juni tot nu gewerkt, ik heb mij loon van juni ontvangen en een voorschot van 1000 eu voor de rest van de maanden, maar ik krijg nog iets van 1000 eu en de rest van het personeel heeft ook nog allemaal geld tegoed. Het paviljoen is nu gesloten maar ik krijg nog steeds me geld. me baas ( een hele aardige man, maar beetje lapzwans) zegt elke keer van je krijgt het volgende week maja.. niet dus.

Nu is het paviljoen verkocht aan iemand anders maar me oude baas is nog steeds de baas... heel vaag, krijg ik nu nog me geld??
of niet, en zo net mag ikk hem dan aanklagen?
Oud 11-10-2006, 16:06
RagNaa
RagNaa is offline
ff tussendoor, het paviljoen was bijna failliet en daarom verkocht..
Oud 11-10-2006, 17:19
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
hmm als er een rechtzaak komt tegen iemand die failliet is kun je je gelijk krijgen maar meestal geen geld

suc6
en ik denk dat andere je wel kunnen helpen
Oud 11-10-2006, 17:32
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Er is, naar ik begrijp, geen faillissement aangevraagd, dus dat heeft er weinig mee te maken. Hij zal moeten betalen, natuurlijk.

Voor een bedrag van 1000 euro kun je iemand wel aanklagen, maar uiteraard als uiterste mogelijkheid.
Oud 11-10-2006, 17:50
RagNaa
RagNaa is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-10-2006 @ 18:32 :
Er is, naar ik begrijp, geen faillissement aangevraagd, dus dat heeft er weinig mee te maken. Hij zal moeten betalen, natuurlijk.

Voor een bedrag van 1000 euro kun je iemand wel aanklagen, maar uiteraard als uiterste mogelijkheid.
jaa ik doe het pas als ik over een maand het nog steeds niet heb, maar ik voreg me af of ik hem mocht aanklagen zodat ik het alsnog krijg

bedankt
Oud 11-10-2006, 18:35
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
RagNaa schreef op 11-10-2006 @ 18:50 :
jaa ik doe het pas als ik over een maand het nog steeds niet heb, maar ik voreg me af of ik hem mocht aanklagen zodat ik het alsnog krijg

bedankt
het mag altijd
Oud 11-10-2006, 19:20
Tiño
Tiño is offline
stuur em een aangetekende brief, waarin je hem in gebreke stelt voor ...euro met het verzoek deze in ...dagen op rekening nummer......... te storten.

succes!
Oud 11-10-2006, 19:28
T_ID
T_ID is offline
Vergeet niet dat er een soortemet boeteregeling is voor te laat uitbetaald salaris. Als betaling te laat plaats vind kan je extra geld krijgen om dat te compenseren. Dit kan oplopen tot 50% extra, dus als je werk dateerd van juni heb je waarschijnlijk al dat maximum te pakken. (uit mijn hoofd, ik kan er dus enigsinds naast zitten: 5% voor de eerste vier dagen nadat het een maand te laat was, daarna 1% extra per dag tot een maximum van 50%)

Schrijf een dringende (aangetekende brief) waarin je vriendelijk doch beslist duidelijk maakt dat je je loon plus die vergoeding voor te laat betalen wilt hebben en dat je anders maatregelen gaat treffen om aan dat geld te komen. (dat staat beter en professioneler dan roepen dat je iemand aan gaat klagen dunkt me)
Oud 11-10-2006, 19:32
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Sowieso is aanklagen vaak niet "the way to go" als werknemer vs. werkgever.
Oud 11-10-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-10-2006 @ 20:32 :
Sowieso is aanklagen vaak niet "the way to go" als werknemer vs. werkgever.
Inderdaad, geweld gebruiken is vaak efficienter.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 21:40
MagicIan
MagicIan is offline
Of je stuurt een foto van zijn vrouw/kinderen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 22:12
ekki
ekki is offline
(Sorry, maar: en dan heb je hem eindelijk aangeklaagd en je gelijk gekregen, hij moet je 2000 euro betalen, doet ie het nog niet . Deurwaarder sturen helpt ook geen zak, want die mensen zijn reteduur en ze doen niks ofzo. Echt ernstig geregeld hier!).
Oud 11-10-2006, 22:56
Adore
Adore is offline
Meteen met aanklagen beginnen hoeft niet meteen tot een juist effect te leiden. Weet je wat aanklagen inhoudt, de procedure, hoeveel tijd het kost en wat de kans is dat je gelijk krijgt? Probeer daar eerst meer duidelijkheid in te krijgen, als je dat nog niet hebt.

Bovendien is schriftelijk bewijs ook beter dan mondeling blijven vragen om uitbetaling: zoals al is gezegd kun je hem beter een brief sturen met daarin de ingebrekestelling.
De boeteregeling bestaat ook inderdaad, daar kun je ook nog wat mee doen.
Wees voorbereid: roep niet zomaar om termen, probeer jezelf te verdiepen in wat je het beste kunt ondernemen en wat bij deze werkgever het beste werkt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 22:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Bij faillisement word het loon betaald door het UWV voor jullie was het beter geweest als die failliet was gegaan, nu verhalen op je huidige en anders op je oude baas, aanklachen kan alttijd de verhoudingen worden er niet beter op.
Oud 12-10-2006, 10:11
RagNaa
RagNaa is offline
Bedankt allemaal!!
Oud 12-10-2006, 10:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ekki schreef op 11-10-2006 @ 23:12 :
(Sorry, maar: en dan heb je hem eindelijk aangeklaagd en je gelijk gekregen, hij moet je 2000 euro betalen, doet ie het nog niet . Deurwaarder sturen helpt ook geen zak, want die mensen zijn reteduur en ze doen niks ofzo. Echt ernstig geregeld hier!).
Als de deurwaarder twee brieven moet sturen kost het je een euro of 50-80. Zeker in verhouding als je € 1500 te incasseren hebt.

Zelf een procedure aanspannen bij de rechtbank (dat dus alleen als niks anders werkt, dat is ook de stap die een deurwaarder daarna neemt) kost je minimaal € 70 griffierechten, maar daarnaast valt het wel mee. (wel moet je dan natuurlijk zelf je zaak verzorgen, ook niet echt makkelijk)
Oud 12-10-2006, 13:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-10-2006 @ 23:59 :
Bij faillisement word het loon betaald door het UWV voor jullie was het beter geweest als die failliet was gegaan, nu verhalen op je huidige en anders op je oude baas, aanklachen kan alttijd de verhoudingen worden er niet beter op.
dat is toch wel ernstig afhankelijk van de situatie hoor, of het UWV je salaris uitbetaald.

Overigens kun je proberen bij een juridisch loket oid langs te gaan, die kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen. Aanklagen is een uiterste middel, en ik zou dat niet te snel doen.

Is je baas overigens filiaalhouder van een grotere keten ? Neem dan eens contact op met de 'baas van je baas', van de landelijke keten dus.
Oud 12-10-2006, 22:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-10-2006 @ 14:15 :
dat is toch wel ernstig afhankelijk van de situatie hoor, of het UWV je salaris uitbetaald.

Overigens kun je proberen bij een juridisch loket oid langs te gaan, die kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen. Aanklagen is een uiterste middel, en ik zou dat niet te snel doen.

Is je baas overigens filiaalhouder van een grotere keten ? Neem dan eens contact op met de 'baas van je baas', van de landelijke keten dus.
Tuurlijk daar zitten haken en ogen aan, die ik niet allemaal ga uitleggen omdat het niet van toepassing is, ik zeg dan ook dat hij misschien beter af was geweest met een faillissement
Oud 13-10-2006, 12:23
Verwijderd
Had je wel een contract

Een voorschot is namelijk nogal vreemd en dat kan tegen je werken
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:35
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik hoop niet dat je zwart werkt, want dan kan je er naar fluiten volgens mij
Oud 22-10-2006, 12:04
Verwijderd
Als ik het zo hoor is het sowieso een nogal shady aangelegenheid. Heb je überhaupt wel op schrift staan wie precies jouw werkgever is? Van wie krijg je eigenlijk loon, heb je daar een loonstrookje c.q. bankafschrift van?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 17:20
RagNaa
RagNaa is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-10-2006 @ 13:04 :
Als ik het zo hoor is het sowieso een nogal shady aangelegenheid. Heb je überhaupt wel op schrift staan wie precies jouw werkgever is? Van wie krijg je eigenlijk loon, heb je daar een loonstrookje c.q. bankafschrift van?
Uhhh...

Ik weet wie mijn werkgever is, maar dat heb ik niet op schrift staan, ik heb nog geen loonstrook gehad omdat die man geen geld heeft. Ik heb een contract getekend en een loonbelastingverklaring, ik werk er sinds juni maar heb geen loon gehad omdat het elke keer vooruit werd geschoven. Toen heb ik in Juli 1000 eu uit knip gehaald als voorschot op mijn loon. Daar was de baas het mee eens,maar later in t jaar zat er steeds te weinig in de knip om mij te betalen,,.

het is idd shady, heeel vreemd bedrijf
Oud 23-10-2006, 19:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
RagNaa schreef op 23-10-2006 @ 18:20 :
Toen heb ik in Juli 1000 eu uit knip gehaald als voorschot op mijn loon. Daar was de baas het mee eens,maar later in t jaar zat er steeds te weinig in de knip om mij te betalen
Ehh, heb jij je loon contant gekregen? Dat is wel heel ongebruikelijk...
Oud 23-10-2006, 19:45
Barry K
Barry K is offline
Volgens mij werkte je gewoon zwart! nu heb je geen poot om op te staan... volgend baantje toch maar wit werken
Reageren

Regels voor berichten