Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2006, 03:12
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
al op onzin geplaats maar toch benieuwd wat jullie ervan vinden

De hoofdpersoon van dit verhaal heet aiden, het is een jongen van een jaar of 18. Hij praat zelden en heeft nooit echt vrienden gehad, misschien een of twee een aantal jaar geleden, maar dat was geen succes. Omdat aiden beter wist, de weinige vrienden die hij heeft gehad maakten alleen misbruik van hem en zijn gedachten. Aiden wilde dat natuurlijk niet, hij had zijn eigen vrienden, zijn eigen wereld, zelf bedacht.

Aiden verzint zijn vrienden, in zijn hoofd heeft hij er veel. Hij werd vaak gepest op school en was verre van populair. De wereld is mooi in zijn hoofd, niet bitter en bekrompen, hij begrijpt niet dat een plek zo mooi als de wereld zo hard kan zijn. De wezens die hij creeert in zijn hoofd maken hem blij en als hij aan ze denkt, voelt hij zich niet meer zo alleen.

klik
Oud 10-09-2006, 10:06
Nietzman
Nietzman is offline
Aan de ene kant "tof gedaan", maar aan de andere kant denk ik dat je qua muziek en geluid nogal wat steken laat vallen. Maar het kan natuurlijk een bewuste keuze zijn geweest om er een 'moderne stomme film' van te maken. (Ik denk alleen niet dat het mijn keuze was geweest. . )

Verder vind ik het qua verhaallijn en cinemagrafisch niet altijd eventjes duidelijk wat er gebeurd, en kan het magere verhaal ook gewoon vertaald worden naar een excuus om strakke effecten te gaan gebruiken. (Waar in feite ook niets mis mee is hoor, doe ik ook zo vaak. :'). )
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 11:34
Tricks'
Tricks' is offline
Tja, wat kan ik zeggen: helemaal mijn smaak Mooie beelden, fijn dromerig en wat een enorm relaxte muziek! Ik vind het er juist enorm goed bij kloppen.
Oud 10-09-2006, 12:54
Boebsie
Boebsie is offline
Ik heb geen idee hoe moeilijk het is om dit soort filmpjes te maken, kan er eigenlijk niet zo goed over oordelen.

Ik heb gemengde gevoelens als ik dit filmpie zie, de sfeer is oke maar niet helemaal af lijkt wel. Muziek vind ik doop, wat dat betreft wordt dat dromerige goed overgebracht. Maar puur grafisch, vind ik het tegenvallen en ook vind ik dat je te weinig varieert met het geluid . De plekken die je hebt gefilmt zijn totaal niet karakteristiek. Het zou toffer zijn om het een beetje te overdrijven, meer cinematische beelden erin te verwerken. Misschien wat spelen met de camera, als ie bijvoorbeeld wegrent voor die monsters, dat je een shakie camera hem volgt die een monster representeert en je Aiden zwaar hoort ademen tijdens het rennen etc etc... iets meer flair erin.

Bijvoorbeeld die flyer hier is harstikke vet, met een coole sfeervolle achtergrond en dat mis ik nu juist in dat filmpje. Naar mijn mening heeft het heel veel potentie , maar mist het nog het 1 en ander.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 13:08
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 10-09-2006 @ 11:06 :

Verder vind ik het qua verhaallijn en cinemagrafisch niet altijd eventjes duidelijk wat er gebeurd, en kan het magere verhaal ook gewoon vertaald worden naar een excuus om strakke effecten te gaan gebruiken. (Waar in feite ook niets mis mee is hoor, doe ik ook zo vaak. :'). )
ja dat idee heb ik ook een beetje. het gaat meer om vorm dan om inhoud. die aiden roept als karakter helemaal niks bij me op en daardoor zat ik gedurende het filmpje een aantal keer te kijken hoe lang t nog zou duren..

er mist wat mij betreft dus nog een inhoudelijke laag, die de technische effecten verantwoorden, zeg maar.

die geesten / spoken / whatever zien er wel cool uit tho.
maar zoals hierboven ook al werd gezegd had ik naar aanleiding van die poster eigenlijk wel wat meer verwacht.
Oud 10-09-2006, 13:20
Verwijderd
Ik vond het muziek, en de imaginaire figuurtjes heel erg leuk gedaan. De beelden waren echter niet altijd duidelijk, misschien had je wat meer met het licht moeten werken. Sommige shots waren iets te vluchtig, en opzich waren de kamera hoeken maar vanuit saaie hoeken geschoten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 14:41
Verwijderd
ik vind het maar matig, zeker voor een afstudeer project
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 15:37
Noir
Noir is offline
Vond sommige beelden ook erg vaag, en vooral ook te donker. Kan ook wezen dat t gewoon aan dat filmpje ligt maar dat weet ik niet. Verder waren die beestjes heel erg gaaf gedaan enzo en de muziek is ook goed.
Oud 10-09-2006, 15:59
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
thanks voor de comments! Zal het zeker meenemen

Citaat:
roelien schreef op 10-09-2006 @ 15:41 :
ik vind het maar matig, zeker voor een afstudeer project
heerlijke onderbouwing...
Oud 11-09-2006, 05:54
Verwijderd
Die poppetjes lijken wel heel veeel op dit poppetje:

http://www.youtube.com/watch?v=j0g_sN0_9Ao&NR

Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 07:56
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-09-2006 @ 06:54 :
Die poppetjes lijken wel heel veeel op dit poppetje:

http://www.youtube.com/watch?v=j0g_sN0_9Ao&NR

ja idd...maar kende dit niet ofzo
Oud 11-09-2006, 11:22
Escapism
Escapism is offline
is dit eigenlijk al het eindproduct dat je gaat inleveren?
Oud 11-09-2006, 20:02
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Escapism schreef op 11-09-2006 @ 12:22 :
is dit eigenlijk al het eindproduct dat je gaat inleveren?
tis al ingeleverd
Oud 11-09-2006, 20:16
Verwijderd
- Ik vind de beelden niet mooi, geen spannende camerastandpunten, belichting, focus etc.
- Het plot is er niet (en het acteerwerk is niet te doen.)
- Die spookjes zijn te simpel gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 23:59
Verwijderd
ik vind em erg dope
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 00:32
<*)_><
<*)_>< is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 11-09-2006 @ 21:16 :
- Die spookjes zijn te simpel gemaakt.
Want complexiteit en schoonheid gaan altijd hand in hand?
Oud 12-09-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
<*)_>< schreef op 12-09-2006 @ 01:32 :
Want complexiteit en schoonheid gaan altijd hand in hand?
Zeker niet. Maar ik zie hier steeds een paar vectoren wat gradients. Beroepsdeformatie wellicht .

Laatst gewijzigd op 12-09-2006 om 10:36.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 11:31
Verwijderd
Het gegeven is wel leuk.

Maar het verhaaltje dat geschreven staat in de beginpost heeft maar weinig te maken met het filmpje zelf: 'de wezens die hij creëert in zijn hoofd maken hem blij', terwijl hij -aanvankelijk- bang voor ze is. Dat botst een beetje.

Wat het filmpje zelf betreft:

Plot - het begin is wat warrig en flitst te snel voorbij, en geeft maar een slecht beeld van het gepest. We leren de persoon Aiden niet echt kennen. Wat iemand al zei: hij roept als karakter niks bij me op. Er had dus meer inleiding in gemogen.
Ook het idee dat hij wegdroomt bij een zelfverzonnen wereld heb ik niet echt uit het filmpje kunnen halen.

Technisch - eerste indruk: soms mooie shots, maar veel er van is erg, erg donker. Je ziet soms amper wat er gebeurt.
De spookjes zien er weinig dynamisch uit (maar het design is wel okee), en de interactie van Aiden met de spookjes is niet altijd even mooi of overtuigend uitgewerkt. En dat lijkt me toch wel een belangrijk onderdeel van de film.

Edit: oh, en dat allereerste shot van dat ie tegen de muur wordt geduwd, dat hád gewoon getimed moeten worden met de eerste beat van de muziek. Ik kreeg even het idee dat het asynchroon liep.

Laatst gewijzigd op 12-09-2006 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 15:39
Escapism
Escapism is offline
en, geslaagd?
Oud 20-10-2006, 17:32
Lotte
Lotte is offline
Ik kan me niet echt goed voorstellen dat de betreffende jongen gepest word maar voor de rest wel een vette sfeer en stijl. Het acteerwerk kan iets beter...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 14:04
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ja geslaagd en thx
Oud 21-10-2006, 14:15
Escapism
Escapism is offline
gefeliciteerd dan
Oud 23-10-2006, 17:33
Fides
Fides is offline
Muziek is heel tof. De beelden hebben een leuke sfeer.
Ik vind alleen het verhaal een beetje vaag. Dat zal wel de bedoeling zijn, maar ik word niet warm of koud van de gebeurtenissen of het plot in het verhaal, als dat er al is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 22:01
martoi
martoi is offline
Ik ben het met fides eens wat betreft de gebeurtenissen en het plot.. ik word er ook niet warm of koud van.
De muziek had wat spannender gemogen.. niet in de zin van griezelig maar in de zin van iets gedurfder op bepaalde stukken. Het wordt allemaal wat saai.
Als je het verhaal erbij leest dat ie nooit vrienden heeft gehad enz. dan vind ik daar de persoon niet goed voor gekozen.

De stukjes met de poppetjes vind ik verder wel erg leuk. Over het algemeen een goede sfeer.. maar er had meer in kunnen zitten denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten