Advertentie | |
|
![]() |
|
of ff zoeken klik
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar als je een dualboot doet (linux en windows), raad ik je aan om eerst schijf te defragmenteren dan een ntfs-resizer te gebruiken, om je windows partitie te verkleinen en daarnaast twee linuxpartities erop te gooien (een linux-swap en een linuxpartitie, ext3, reiserfs, enz). Dit kan je allemaal regelen met de programma's die op de gratis tool'tjescd Ultimate Bootcd staan. Je kan tijdens een linux-distributie installatie ook de boel partitioneren, maar helaas nog niet ntfs-partities verkleinen. Offtopic: Maar als je nog denkt dat je je schijf via de bios kan partitioneren, vraag ik me af of het wel verstandig is om een linuxdistributie te installeren. Je hier heb je toch wel iets meer know-how voor nodig, want verschillende installaties lijken niet op de installatiesysteem van windows. Gelukkig bestaan er programma waarmee je deze know-how kan op doen, bijvoorbeeld met virtuele computers (vmware player met een ubuntu image of qemu) of via live cd's van verschillende linux-distributies. Citaat:
Zo ja, dan kan het zijn dat de verborgen partitie, waar een images van een orginele windows installatie op staan, misschien later niet benaderbaar is.
Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 09:05. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn ervaring met acer is dat ze geen hidden partities hebben, ze hebben alleen de recovery cd's. ![]() Ik heb ervaring met een acer ferrari (oude, rode versie) en een acer travelmate 6003 LMI.
|
Aangezien ske nog niet heeft aangegeven welke acer hij heeft en dat verschillende types verborgen partities heeft, is het toch aan te raden om toch ff de hd te controleren op verborgen partities.
Want anders verne*k je de recovery.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Systeem] Partitioneren zonder formatteren crackmaster | 13 | 29-06-2004 11:36 | |
Software & Hardware |
[Win98] Partitioneren Wade | 21 | 21-09-2003 09:22 | |
Software & Hardware |
[HD] Temperatuur WD-schijf Verwijderd | 20 | 04-09-2003 22:09 | |
Software & Hardware |
Bestand I386 installeert niet! XzeoN | 9 | 16-08-2003 16:10 | |
Software & Hardware |
[fdisk] partitioneren? Fleur | 7 | 30-07-2003 13:47 | |
Software & Hardware |
hij herkent me nieuwe hdd niet!!!help me! ChuCky16_:-) | 12 | 12-11-2002 16:35 |