Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2006, 21:10
Lollige
Lollige is offline
Hoi ik moet voor mijn profiel volgend jaar drie ''beroepsgroepen'' bezoeken. Nu wil ik weten of jullie ergens ervaring mee hebben, en me af/aanraden. de volgende leken me wel leuk:

- Journalistiek
- Hoge Hotelschool
- Media en Entertainment
- ICT algemeen
- Food design
- Sociale studies.

ik hoop dat jullie er ervaring mee hebben en mij hier wat over kunnen vertellen.

Alvast heel erg bedankt!

Ik heb hem maar even hier ook neergezet omdat hij op het andere niet goed stond.
Oud 27-10-2006, 12:15
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Hoe kunnen wij jou nou vertellen wat jij moet bezoeken.
Wat ik leuk vind vind jij misschien wel helemaal niet leuk. Ik weet ook niet wat jij leuk vind.
Je kan toch gewoon even per beroepsgroep informatie zoeken op internet.. dan neem ik aan dat je wel kan vinden wat je wel of niet leuk vind.
Gewoon even op de sites van universiteiten/hogescholen kijken. Staat ontzettend veel informatie.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 12:31
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
roosjemarijn schreef op 27-10-2006 @ 13:15 :
Hoe kunnen wij jou nou vertellen wat jij moet bezoeken.
Wat ik leuk vind vind jij misschien wel helemaal niet leuk. Ik weet ook niet wat jij leuk vind.
Je kan toch gewoon even per beroepsgroep informatie zoeken op internet.. dan neem ik aan dat je wel kan vinden wat je wel of niet leuk vind.
Gewoon even op de sites van universiteiten/hogescholen kijken. Staat ontzettend veel informatie.
De vraag van Lollige is dan ook of er forummers zijn die reeds (enigzins) kennis gemaakt hebben met de genoemde richtingen en/of persoonlijke ervaring hebben opgedaan met betrekking tot de genoemde richtingen. Die (vrij subjectieve) informatie kunnen sites van universiteit/hogescholen je niet bieden aangezien niet alle persoonlijke ervaringen kunnen dienen ter promotie van een bepaalde opleiding.

Met andere woorden: om een keuze te kunnen maken, moet je positieve tegen negatieve argumenten onafhankelijk van het feit of deze objectief of subjectief zijn tegen elkaar kůnnen - of je daadwerkelijk ook de subjectieve argumenten een rol laat spelen is aan jou - afwegen. Vandaar dit topic .

Ontopic: ik heb geen enkele ervaring met de opleidingen/werkgebieden die je genoemd hebt. Excusez-moi voor deze nuttige bijdrage .
Oud 28-10-2006, 12:34
Lautitia
Lautitia is offline
Trouwens: hier op School & Studie / Studiekeuze staat een groot topic over de Hotelschool. Misschien dat je daar informatie in kan vinden of krijgen die je kan helpen bij je keuze ?
Reageren

Regels voor berichten