Advertentie | |
|
![]() |
|
staat een link van in de announcement geloof ik, hoef je niet eens naar de bieb toe.
![]() http://forum.scholieren.com/announce...?s=&forumid=93
|
Er zijn wel een aantal regels voor moslims om de Kuran te mogen aanraken/ lezen.
Allereerst moet je een soort van rituele wassing hebben verricht, wat in het Nederlands Woedoe blijkt te heten. Verder mag je het heilige boek nooit op zo'n manier vast houden, dat hij onder je navel ligt. (als teken van hoogachting) Maar zoals gezegd gelden deze regels voor moslims. Wanneer zij zich niet aan regel 1 houden, geloven zij erin dat God hen zal straffen. (regel 2 is volgens mij door moslims zelf bedacht, als zijnde een aanrading, en heeft dus geen verplichtend karakter) Wanneer God in jouw belevingswereld niet bestaat, hoef je ook niet bang te zijn voor een straf. Korans zijn in vrijwel alle moskeeën te koop. Ik had de mijne jaren geleden gekregen van mijn vader, die er 25 gulden voor betaalde. Als je het lief vraagt, kan je er wss ook een lenen bij de moskee. Let er wel op dat er een Nederlandse vertaling bij zit. De meeste Kurans zijn namelijk in het Arabisch geschreven. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De koran verplicht de vrouw niet om zicht te bedekken SweetGirl___ | 30 | 03-04-2012 23:24 | |
Een stukje waarheid over de Islam Kaka8 | 4 | 23-01-2011 10:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
Vraag over de koran. Darth Zoid | 50 | 14-07-2005 16:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg? PGWR | 36 | 28-03-2005 15:17 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 |